Lada VFTS 1.6 má 175 koní a je na prodej. Stojí půl milionu korun

Možná vás po přečtení článku o novém a mimochodem skvělém Focusu RS napadlo, že by vlastně vůbec nebylo špatné nějaké to sportovní auto si pořídit. Jenže RS je už moc drahé a přece jen by to chtělo něco, co drifutje jednodušeji? Pak tu máme celkem zajímavé řešení. Starou Ladu z roku 1986 za zhruba půl milionu korun.

Tuning | Zajímavosti | Video | Kombi | Lada

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Samozřejmě nejde o sériový vůz. Tento exemplář označený jako Lada 1.6 VFTS je závodní speciál, který byl dokončen v prosinci minulého roku a který si jen tak na zkoušku zajel jednu malou rallye. Teď je na prodej.

Auto je přepracované úplně celé. Motor má sice objem 1,6 litru, ale dostal nové písty, ojnice, vačky, vačkovou hřídel, odlehčený setrvačník, vylepšený systém zapalování, nerezový výfuk a tak dále. Výsledek nabídne 129 kW (175 k) dostupných při 8500 ot./min. Čtyřválec je spojen s pětistupňovou převodovkou a zadní náprava dostala samosvorný diferenciál.

Tuning | Video | Sedany | Lada

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Došlo také na řádně vylepšený podvozek, ochrannou klec v interiéru nebo karbonovou kapotu a víko kufru. Vůz je k dispozici v Maďarsku a prodávající si jej cení na 19 500 eur, což je v přepočtu necelých 530 000 Kč. A pokud byste chtěli tuto Ladu s jinou specifikací, není problém objednat si úplně nové auto, které vám bude postaveno přímo na míru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků