Lada Vesta pokračuje ve vyzrazování, tohle je její interiér

50 komentářů

Petr
21. července • 18:53

nakreslený v počítači je něco jiného než realita a te je vždy u Lady katastrofální, ti se nezmůžou ani na nic průměrného, to je pro ně nepřekonatelná meta, tak jak komuši u nás, když jsem něco vyváželi na západ, tak se mohli potentočkovat, ale že to tam byl ten největší a nejlevnější šunt už neprozradili

dsf
21. července • 19:36

Vyrabali sa napriklad tenisky adidas, nie tak sunt.A mohli by sme pokracovat. Co sa predava treza okrem osuntovaneho VW.

Petr
21. července • 22:37

PS: vy jste asi senilní blb, nikdo jiný nemůže napsat takovou katastrofální hovadinu: "Co sa predava treza okrem osuntovaneho VW". Asi vás to překvapí, ale dnes, se v oblasti automobilů, prodávají stovky modelů od předních světových koncernů a hlavně aktuální a za dostupné ceny, ne to co za komunistů, minimální výběr, astronomické ceny a koncepčně zastaralé šunky, neskutečně nekvaltní zpracování nebo desítky let vyráběné licenční auta

Marty
22. července • 8:56

Západ vůbec žádná licenční auta nevyráběl že. Zkuste se podívat co vyráběl po válce takový Seat, Bristol, kdo pomohl s vývojem modelů a motorů Oplu, japoncům atd. Navíc SSSR si ty lincence od Fiatu a Fordu oficiálně koupilo. Nic kradeného. To že v Moskvě rozebrali dva packardy, cadilac a ford a udělali z toho nový ZIS je věc druhá, ale to nebyly masově vyráběné modely.O kvalitě se dá polemizovat, zrovna vozy VW určitě etalon kvality nejsou, fiaty své doby hnily už na odstavném parkovišti, po té co vyjely z výrobního závodu, motory boxer od Alfy Romeo tragedie,s tejně jako např. slavné itlaské VM Motori 2,5 TD, stejně jako V10 TDI od VW, u reanultů si elektrika dělala co chtěla, škodovkám rezly páté dveře a ztajeklao do nich, jaguárům věčně nefungovalo topení a část elektircké výbavy, mercedes a koroze a jeho slavné elektrické brzdy je taky kapitloa sama pro sebe a můžeme ještě hodinu pokračovat.nevím o co se tu snažíte, každopádně svět není černobílý a chyby byly všude.Ale to nesmíte být demagog:-D S klapakam na očích realitu neuvidíte.

Toper
22. července • 10:13

Z toho co jsi napsal, doufám, že jezdíš Ladou, hudba se ti line z rádia Selena, a čaj si vaříš v samovaru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
22. července • 12:59

To si trafil, mam doma staru rusku selgu, hra doteraz (ako exponat). A aj ten samovar funguje, len ho vytiahnut zo skrine. Ale na druhej strane je pochopitelne dnes samozrejme ''nutne'' a ''ziaduce'' hlasat (aby si bol ''in'') ako sme sa uplne vsetci mali dakedy zle a strasne (ved aj pan farar v kostole tak kazali a v spravach to bolo tiez) a ako vsetko a uplne vsetko bolo zle a ako sme boli totalne zaostali, ako vsetko a uplne vsetko bolo nekvalitne a nemali sme nic ale vobec nic. Ako sme od zufalstva nemali kde byvat, co jest, vlastne sme boli uplne negramotni a citat sme sa vlastne naucili sami. Ako nam Zapad pomahal v tych tazkych casoch. A ako je len je vsade inde na zapad dobre, aki su tam vsetci stastni a slobodni a ako nas miluju a ked nahodou sa my nemame dobre, je to urcite tym, co sme tu mali a azanyat cert vezmi tych komunistov (a bude to tak aj o 1oo rokov). Jedine taky stav aky je dnes je dobry a ten najlepsi, vzdajme vdaky tomu co sme sa od Zapadu mohli naucit a co nam tak starostlivo vo svojom humanizme a laske daroval, ved vlastne oni zivia nas lebo sami to nedokazeme. A my si to stale a stale nevieme vazit a konecne dat im tu posr.tu podu, vodu, fabriky, vsetky zdroje pretoze to tak urcite je dobre a sami s tym urcite nic nedokazeme. Dokelu, ako sme si len mohli nieco take dovolit?! A to este nehovoriac o tom, ako nas chce kazdy prepadnut, ludia, panika, kedy uz konecne budeme mat tu ten radar a rakety, aby sme boli uplne v bezpeci?!

Marty
22. července • 12:21

Vůbec ne.
Ale rozhodně nepovažuji vše, co vyrobili v Rusku či za dob SSSR za špatné. To je totiž mylná myšlenka zaslepených bláznů kázajících ve jménu antikomunismu. Ono nikdy nic není černobílé, víme.Podívejte se na ruské náklaádky, to co projedou na sibiři nic z evropy neprojede a když, tak za trojnásobnou pořizovací cenu. Asi jako s Migem 25 Foxbat - nebyl tak dobrý jako americké stroje, ale parametry se jim dost blížil, ovšem výroba jednoho migu stála tolik co vrýboa 25% jednoho amerického super stroje:-D

Toper
22. července • 13:11

Ano, ne vše bylo špatné.
Jen většina toho špatné byla. A to, co dobré bylo, bylo většinou ukradené, nebo v lepším případě licencované. Vojenskou techniku vynech, vypiš mi sem věci denní potřeby, které zato stály.

Marty
22. července • 13:19

Zato z číny je vše echt vymyšlené čínský geniálními vědci, že. To samé taiwan, Indie a malajsie.A kolik větší denní potřeby made in china maj lidi doma.... to nikomu nevadí? A že jim to občas vyrobili děti?Jasně, do asie to daly vyrábět evropské a americké firmy, nicméně dneska už je řada produktů ryze čínských - tričkem počínaje, telka, mobilama či tablety konče. A neustále toho přibývá, čínský nábytek, čínské hudební nástroje, támhle to a tuhlento...

Toper
22. července • 13:22

Položil jsem ti jednoduchou otázku, na kterou jsi nezvládl odpovědět. A jen se vykrucuješ.Tím to můžeme uzavřít, co říkáš?

Marty
22. července • 13:29

Odpověděl sem ti na otázku otázkou....Jinak dnes se sem z ruska skoro nic nevozí, stejně jako z USA. Takže nejde odpovědět.Pokud jde o dobu totality, lidi běžně používali žigulíky, volhy, gazy, ruská rádia, televize, nářadí, hodinky, fotáky,kamery, hry a stavebnice, koberce atd.Armáda a podniky měly ruské nákladáky, letadla, tanky, transportéry, vrtulníky atd. Vše fungovalo a většinou to mělo pověst nezničitelné techniky co vydrží i tvrdší zacházení.

Toper
22. července • 13:57

Z Ruska se nevozí a dříve ani moc nevozilo z toho důvodu, že jsme tu měli zboží buď naše či od "spřátelených" zemí, které bylo znatelně lepší, než to ruské. Ano, našly se i výjimky, ale těch bylo velmi málo.Půjdu rovnou k věci.
Žigulík byla italská licence a jedno z mála aut, které zato stály. Třeba takový Moskvič byl pekáč sám o sobě, hned bylo vidět, že se Rusům konstrukce moc nepovedla. Volha byla oproti československé Tatře 603-613 obyčejný nepodarek.
Naše rádia a televize z Tesly, byly vždy lepší, modernější než cokoliv ze SSSR, fotografická technika byla špičková z DDR, ještě dnes bych doma našel zrcadlovku na kinofilm značky Praktica či legendární Flexaretu z Meopty Přerov. A rovnou zmíním i českou Fomu, která vyráběla špičkové zboží světové úrovně. Na toto neměli Rusové absolutně žádnou odpověď.
Nářadí a nástroje Narex, opět špička. S hodinkami se určitě děláš srandu, ty ruské byly za totality synonymem pro šmejd a obyčejné české Primky byly lepší volbou. Ukázal jsi, že žiješ jen z dojmů a z toho, co bylo dostupné v tehdejších obchodech, si toho moc nepamatuješ. Sám bych se divil, po tom, co jsi zde napsal, jestli tu dobu vůbec pamatuješ. Tvá opětovná argumentace vojenskou technikou, tomu nasvědčuje.

Marty
22. července • 14:20

ruské Zenity byly velmi vyhledávaným artiklem, pokud vím. A nefotily vůbec špatně. Hodinky vostok nic? http://www.ebay.com/itm/RUSSIAN-SOVIET-VOSTOK... ...
Tatra 613 rezla ještě 2x rychleji než Volha 24, při rychlostech nad 160 km/h byla velice nestabilní. Samozřejmě byla rychlejší když měla V8, zatímco V8 ve volze měla jen KGB a speciální jednotky. Zbytek byly 4válce.
Navíc to taky nebyla ryze české práce, že. Italská karosárna....Navíc 21/24ka nebyla vůbec konkurence pro 603/613ku, tím byly Čajky M13 a M14.
Nad nimi pak byly vozy ZIS/ZIM/ZIL. Sojuz samozřejmě využíval výrobky se spřátelných zemí RVHP, naco by vyráběl vše když mu to mohl dodat někdo jiný a on zas dodal na oplátku něco dalšího. Dobu pamatovat nemusím, stačí se zeptat pamětníků a přečíst si co všechno rusko vyrábělo a kam až se dostalo.Raketa energija byla schopná vynést na oběžnou dráhu tkaový náklad jako nikdo. říká se, že usa sssr uzbrojily. Dá se souhlasit, ale sssr měl připravenou takovou techniku, že kdyby hvězdné války pokračovaly, američanyi by měli dost velký problém. Byla připravená laserová střelnice, byly hotové koncepce na dopalování jaderných střel z vesmírů z rakteplánů, v podstatě byla hotová i cesta na měsíc a plány na základnu. Akorát už do toho politbyro enchtělo rvát prachy, protože jen projekt Energija/Buran z dílen V.Gluška stál 15 miliard rublů, kolik stála vojenská část je čistě spekulace a ale odhady udávají cca 50 miliard.A to byla je jen jedna etapa. Kolik stály projekty sojuz, voschod, vostok, saljtu a další, koik stály jaderné zbraně, vodíková bomba, testy, zkoušky, konvenčí technika. Kolik stálo vybudování želenice, elektrifikace sssr, přehrady, elektrárny, těžební průmysl. Je jasné že tomu kolosu musel dojít dech, protože řízení bylo špatné a různí ředitelé a lidé ve výkoných vrchlových funkcí si dělali co chtěli a každý hrabal píšešk pro svoje ministertvo, podnik, kontrukční kanceláře a spolupráce anvzájem někdy od poloviny 70. let skoro nenfungovala, k tomu korupce a ustrnulost.Nicméně to nic nemění na tom, že tam byli špičkoví vědci, odpobrníci a že se vymysleli a vyvinuli perfektní a kvalitní věci, které často předčily výrobky západu anebo stály třetinu.Naopak po roce 1991 šlo všechno rychle do kopru a peníze chyběly ještě víc, než koncem 80. let za éry Gorbačova.
Skutečně nemusím tu dobu pamatovat, nemam problém najít si odpojídající materiály. V angličtině i rusštině je toho spousty.

Toper
22. července • 14:58

A zase ta armádní technika.O reálných produktech pro normální lidi nevíš vůbec nic, stále stáčíš diskuzi na zbrojení a armádní vybavení. Na to celý SSSR dojel. Obyčejným lidem nedokázal zajistit výrobky denní potřeby. Ty si nepamatuješ vybrakované obchody, kde nic nebylo. Dodnes si pamatuji, jak mi má máma vykládala, když jim na "rekreační" cestě do SSSR, do vlaku vlezi překupníci. Koupili by od nich všechno, dokonce i použité silonové punčochy jim stáhli z noh, aby je posléze mohli prodat. Ke cti jim ovšem nutno přičíst fakt, že jim za všechno, co od nich vyloudili, královsky zaplatili.
Až máma viděla obchody, kde ve čtyřech regálech byla vyskládána jedna a ta samá rybí plechovka, zjistila, jak dobře se tu máme a co všechno si můžeme koupit. Oni tam neměli nic. Jen ty jejich krámy, které nikdo nechtěl. A po jakémkoliv zboží ze západu byli jako diví.
A když jim ruská průvodkyně do mikrofonu v autobuse hlásila, že se blíží k jejich "západní hranici", oči jí zářily jako když se Čechoslovák blížil k hranici západního Německa. Vše s vidinou dostatku a plných obchodů, které oni neznali. Fotoaparáty Zenit byly proti východoněmeckým Prakticám obyčejné vergly. Tvé ruské hodinky nemají cenu ani teď, leda jako vzpomínka na SSSR. Že jsi dobu nezažil, jsi výše potvrdil. A že máš na očích klapky a v uších špunty, to svými příspěvky jen dále dokazuješ. :-/

Marty
22. července • 15:26

V obchodech nic nebylo, ani to domácí zboží díky Gorbiho perestrojce. von to kluk ušatá myslel dobře, ale silně mu to nevyšlo. Šel na to moc rychle no. Produkty pro obyčejný lidi byly co tehdá?Produkty denní potřeby jako jídlo a hygienické potřeby, toho pokud vím bylo do Brežněvovy éry dost, ten si ta tom zakládal aby lidi měli co jíst a dokonce se dotovali uzeniny a maso, co jsem četl. O zbytku nevím, na to sem nkde nenarazil.Pak následuje elektronika, ta se tehdá skládala s rádií, těch si dělali nepřeberné množství, nejen zminovaná Selena, TV, ty měly taky. Ledničky nevím kdo dělal všechno, vím že je jeden čas dělal moskevský ZIL jako bobkvku k nákladákům a limuzínám.
pračky nevím kdo dělal. A to bylo vše. Tehdá nic jinýho nebylo, jen byty, auta a chaty (dačy). Ad plné obchody u nás - vždyt tady místní experti pořád tvrdí, jak u nás taky nic nebylo - vložky, tolaeták banány, maso....
najednou u nás blyo vše . Zajímavý.zajímavý je fakt, že dneska sou taky fronty a taky prázdný regály, když daj něco do slevy.Saozřejmě banánu za 35-40 kč si nikdo nevšimne, on by si ho za totality za 30 kč taky nikdo nevšiml. Stejně jako dalších věcí. :-DAle samozřejmě byly oblasti, kde společeně zaostával celý tehdejší východní bolk a to byla právě ta elektronika a i výpočetní technika. Tam jim ujel vlak, ve zbyteku se východní blok držel až do páčátku 70. let, aby jim mimo určité odvětví pak ujel od konce 70. let ve všem.Ale to blyo o penězích, lidech co se báli o flek (tím myslím ředitele a náměstky), báli se riskovat, inovovat, o nepružném vedení a o přílšiné době od toho něco vyvinout po to to dostat do sériové výroby.Ale to už nemá nic společného s tím, zda rusko umí či neumí, to bylo o zkonstnatlé byrokracii a komunistkckém vedení. A to je jiná věc.

Toper
22. července • 15:41

Oproti tomu, co měli Rusové ve svých obchodem, jsme v těch našich opravdu měli obrovský výběr. I když opět, v porovnání se západem, byl u nás výběr značně omezený, ale stále násobně lepší než v SSSR.Vzpomeň si, za kolik se prodávaly banány za totality. Nejen, že byly k dostání jen před Vácnoci, ale bylo omezené na člověka, kolik kg si může koupit a cena byla při dnešním přepočtu více jak dvojnásobná. Jediné tropické ovoce, které bylo častěji, byly tvrdé kyselé kubanské pomeranče.http://www.zakomunistu.cz/... A výpočetní techniku, jsme jako bývalý člen východního bloku měli opět na poměrně slušné úrovni, co se týkalo našich "socialistických bratrů". Do Slušovic se měl na to přijet podívat i sám Gorbačov.

Marty
22. července • 16:19

Je třeba rozlišovat období. Pokud se bavíme čistě o SSSR, tak pro obyčejné lidi čistě z ekonomického hlediska a čistě z toho jak se měli bylo nejhroší obdodbí za Stalina a pak paradoxně za Gorbačova. Zatímco nejlepší období bylo za Chruščova a a dá se říct i za Brežneva (jenže tam už tak pnastal právě ten ekonomický úpadek).Určitě niikdo netvrdí, že v sssr nebylo obdodbí kdy v obchodech skutečně nic nebylo.
To je zcela nepopiratelný fakt. Ale nejednalo se rozhodně o celé období 1917-1991, to je naprostý nesmysl. Ano, Slušovice byly stát ve státě a Čuba měl dobré kontakty a byl to dobrý manažer, proto naše výpotčetní technika byla na poměry východního bolku vyspělá, však oni měli devizové prostředky a mohli nakupovat komonenty a technologie na západě.
Do Slušovice jezdili různé delegace, o tom se ví. Načetl sem si o Čubovi dost, tam paradoxně zničil nový režim to, co šlapalo. Bylo v tom mnoho špíny, osobních zájmů a politiky.Nicméně, v globálu byl celý východní blok v tomto za západem zaostalý, co se týče elektroniky a VT. Navíc na vysokých postech seděli většinou lidi staršího věku a ty tomu nebyli moc naklonění a leckde se to zavádělo jen proto, že muselo a nevyužívalo se to naplno. Socalismus a komunistické řeízení nikdo rozhodně neobhajuje, tam byly zcela evidentní chyby ve vedení podniků, v origanizaci práce, ve vývoji.
Však koncem 80. let už na to začlo stranické vedení samo poukazvat, kdo zná památný provej Jakeše na červném hrádku, tak tam už je tato kritika vlastních řad jasně patrná, akorát že to už bylo příliš pozdě. Druhá věc je fakt, kolik lidí toho rozkradlo z továren a jzd a dalších odvětví kde bylo co a taky kvlaita odvedené práce, kdy se v pracovní době fušovalo a dělali se melouchy (opět kde to šlo)Lidi brečí že nebyl banán a nešlo jet do Francie či NSR.
Nešlo, ano ukažme to. Ale ukažme na stranu B a to že spousta lidí levně postavila domya chaty, za pomocí nakradeného ameteriálu z továren, staveb, jzd a provozů, za pomoci státních strojů za státní palivo, že si v prcovní době opravovali soukromé vozy a generálkovali např. převodovky v takových továrnáích jako byly aznp, praga, avia, liaz, tatra, pal, atd....Ale hlavní co tehdá fungovalo byla lidská a sousedská pomoc, lidi ze vsi se v hdopodě domluvili a šlis tavět barák kamarodovi, známý Kutil ze vsi Venca vám opravil za kus zabíječky plot nebo třeba zavedl vodu.
Když mělo dítě meloun, pozvlao okolní děti z ulice a podělilo se, lidi měli čas se zastavit, popovídat, pomoci jeden druhému.To sou věci, které dnes naprosto nefungují. Jak říkám nelze vidět věci pouze černobílé, každý líc má i svuj rub.A pokud se tu vyskytne demagog typu pana Petra ukazjící jen stranu A, je potřeba ukázat stranu B.
A za tu se spousta lidí stydí.Ono přiznat se že za totáče stála dvoupatrová vila 60 tis, neb zbytek byl nakraden je blbý, já vím.On totiž každej byl poctivej dělník za vylhaných 1200, zatímco v roce 1989 byl běžný plat středoškoláka, nečlena ksč v továrně kolem 3 000 Kč čistého.
Nikdo neměl někoho z rodiny zelinářem, řezníkem, pracovníkem u pumpy, profi řidičem, kuchařem či pracovníkem v jídelnách atd. akdyž náhodou tak nikdo nešidil, nefalšoval kilometry, nekradl prkna, cement, matičky, oblií a brambory, kukuřici z polí, součástky, olej, palivo, jídlo, uhlí atd a nepřeprodával to dál, nevykrmoval si z toho domácí zvířata atd.
Každej poctivost sama a za komunistů trpěl jak zvíře.Škoda že realita je opravdu jiná a zejména na vesnici kradli skoro všichni kdo nebyli připosraní a kdo měli přístup.
A dodnes tajně vzpomínají, protože dneska by dcerám dvě vily agronom a prodavačka v masně těžko postavili. Ty dvě vily totiž dnesk stojí 5-6 milionů a krást už není z čeho.

Marty
22. července • 16:25

Asi nejlépe to vystihuje památná věta Sováka (pana Humla) v seriálu Chalupáři: "jen jednou sem podezříval jen jednoho a kradli všichni"Na řadu případů to sedí jak prde* na hrnec:-D

Toper
23. července • 10:08

Nějak nechápu, proč jsi napsal takovou slohovku, která nemá nic společného s tím, co jsi tu tvrdil.

Marty
23. července • 14:21

To že neumí někdo vyrobit kolo neznamená že neumí vyrobit nic. Protože když někdo doletěl xyz do vesmíru tak asi uměl vyrobit kvalitní věci, protože jim toho moc nespadlo. rozhodně ne víc, než amíkům s mnojhem většími rozpočty a z mozky z všech možných zemí.A pokud chceme porovnávat životní úroven lidí za totality, nesmíme zapomenout právě fakt, kolik lidí si pootavilo domy a chaty, za kolik, jak si kdekdo přilepšoval a melouchařil a kradl ze státního.A pokud chceme porvnávat výkonnost ekonomik, musíme poukázat na to, proč ta výroba byla zastaralá a nekonkurenceschopná.Takže je nutné vedle strany A - špatné řízení, nedostatek peněz, technologiíukázat i stranu B - kdo ten pokrok brzdil - lidi z tohohle národa co se báli o flek ředitele a náměstka, flákači a rozkrádači majetku jako dělníci v továrnách Jak říkám, každá strana má dvě mince.Ale tvrdit že rusko nic pořádného nevyrobilo svědčí o zaslepenosti, ignranství nebo nedostatku objektivních informací.Jo jinak na chatě mam zapalovač Made in USSR z roku 1988 a pořád škrtá.
Ten slavný český z roku 1985 přestal škrtat už v roce 1995:-DA v neposlední řadě - pokud chceme provnávat rusko a evropu nebo rusko a usa, je potřeba se podívat, v jakém stavu byly v roce 1917 infraskturktura, průmysl, elektrifikace a služby v carském rusku a v jakém stavu v evropě a usa.
Abych to vyjádřil názorně, tak carské rusku na tom z tothoto pohledu bylo asi jako evropa v roce 1850-1890 (dle oblastí)zázraky z toho dělat opravdu nešly a protože bylo potřeba některé věci řešit rychle, kupovaly se licnce, patenty a technika odjinud.
právě utomobilový průmysl je toho jasným příkladem. Ford pomáhal s výstavou závodu GAZ, lincene ma motory do nákladáků od Buicku (GM) atd.
No něco se okopírovalo, nikdo neříká že ne.Ale rusko nikdy nekopírovalo i s chlupy, vždy to přizpůsobovali na ruské podmínky, vylepšovali, adaptovali.

Toper
23. července • 19:17

Takže ty sám máš, tedy spíše tví rodiče, na chatě jednu drobnou věc "Made in USSR". To je dost málo na to, že jsme v područí této země žili téměř padesát let. Sám by ses mohl zamyslet, jestli to, co jsi od počátku tvrdil, má vůbec nějaký reálný základ.
Nejspíš sám při jdeš na to, že nikoliv...

Marty
24. července • 9:04

Někde bude i ruské rádio, nějaké nářadí, svého času měl děda doma i televizor Rubín, pár věcí by se našlo. Jak říkám, vše se sem nevozilo a sojuz vše nevyráběl. Pořád nevím co na tom nemůžeš pochopit.

Toper
24. července • 15:20

Už jsi zapomněl na co jsi ze začátku reagoval.

Kankunen
22. července • 10:13

Vlastně rusáci jsou světovou jedničkou ve zpracování svých výrobků. Jejich jemná práce se dá srovnat jedině se švýcarskýma hodinkama. Ruský výrobek je poznat na první pohled.;-)

martin
22. července • 10:10

A najlepsie je, ze aj s takymi chybami boli stale (okrem Skodoviek) podstatne lepsie, nez ruske "auta".
Ale ved si kupte Ladu, to je najlepsi sposob, ako prejavt svoju doveru k vyrobku/znacke.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
22. července • 13:40

že na konci 80. let už na 120ky nikdo nestál fronty a válely se normálně na poli za mototechnou - pravda jen určité barvy, ale válely - zatímco na lady byl pořadník na 10 let dopředu.Ale on vlastně ty ruský auta nikdo nechtěl, že.A škoda - dodo (dodělej doma) byla určitě kvalitnější jak Lada. Ještě tu o červený karkulace bych prosil. Ono se stačí optat pamětníků co tyhle auta servisovali, že.

Toper
22. července • 15:30

To není pravda.
Pořadníky byly i na Škodovky.
Přesně to mohu interpetovat, protože si to pamatuji. Když byl nový model škoda 120, byl na něj pořadník a čekalo se při nejlepším několik měsíců, spíše let. V době, kdy přicházel na trh Favorit, čekací doba jen v pořadníku na něj byla 3 dny a termín dodání v řádu let (asi do 1,5 r). Ale nabízela se ještě škoda 125L a 130L, která byla dostupnější, ale pořád nebyla skladem. Čekací doba v řádu měsíců (několika málo).
Nepamatuji si, že by v Mototechně stálo auto Škoda, které by bylo ihned k dispozici natož, aby se nějaké "válely na poli". To je naprostá hloupost. Další hloupost je to, že by na Ladu byl pořadník na 10 let. Nebyl. Jak se dostat k Ladě bylo nejjednodušší dostat poukaz od zaměstnavatele a opět dostupnost takového auta na poukaz nebyla zásadně rozdílná jako na vůz Škoda.Jediné vozy, které šly koupit ihned v době příchodu Favoritu (r. 88-89), byl Oltcit 11, Lada Samara, 2107 a Moskvič 2141. Ty šly bez pořadníku. Tohle vím z vlastní zkušenosti.

Marty
22. července • 21:35

Tak to mas bohuzel spatne informace. Uz koncem roku 1987 se napr v Mototechne v Benesove u Prahy valelo na place asi 10 bilyh a 5 bezovych 120tek. Takze na znamou otazku mate si obdrzel necekanou odpověď mame. A to vim naprosto presne neb otec ji tam kupoval. Bilou. A ty poradniky na ziguli si dohledej...Samara skladem...komiku:)

Toper
23. července • 10:07

Víš jaký je rozdíl mezi námi?Že ty si to nepamatuješ. Já ano. ;-)

Marty
23. července • 14:24

Já to znam z vyprávění. Nechápu proč by si to někdo vymýšlel.Skladem byly i slavné mopdey Simson. jeden čas je navezly, pravda ihned se to rozkřiklo mezi lidmi a do týdne byly fuč, ale byly skladem, když si dostal správné echo, zašel si, vytáhl obnos, zaplatil a frčel si dom.120ku už nikdo koncem 80. let nechtěl, každej chtěl favorit, žigula, dacii kombi nebo něco z tuzu.

Toper
23. července • 19:13

Jde vidět, že lidé velmi rychle zapomínají. A ty pak šíříš bludy, jak, že bylo dobře. Přitom si to ani nepamatuješ. :-/
Auta lidé chtěli pořád. Ne každý měl na Favorita, který stál o 20 tis více než 120L.
Tuzexové auta byly jen pro pár vyvolených. Ne běžnou praxí, jak se to tu snažíš lživě prezentovat. :-/

Marty
24. července • 9:10

Spíš tobě neslouží pamět vid. Lady Samary byly hned k mání a ono se jich dovezlo 500 ks a o rok později 2000 a bylo 120 tis objendávek na Lady. To nejak neštimuje, takhle tvoje skládačky. Ono by to chtělo neplést si roky 1988 a 1989 s léty 1990-1993, že.To už byla trochu jiná situace.

Toper
24. července • 15:14

V době, kdy přišel Favorit byly k dispozici vozy Lada 2107 a Samara.
Na ty se nemuselo čekat nijak dlouho, já si to pamatuji velmi dobře, protože jsem po těch mototechnách chodil se svým otcem, který auto kupoval a posléze i koupil. Vím, co nám nabízeli a jaká byla dostupnost, prospekty i s termíny dodání nám doma ležely na stole několik měsíců.
Živě si vzpomínám na to, jak jsem se rozhodovali jaké auto bychom mohli mít hned a na jaké se muselo čekat.Takže cokoliv, co se tady pokusíš napsat, je jen tvá domněnka, kterou já sám ze své vlastní zkušenosti nemohu akceptovat. Věřím tomu, co jsem sám zažil.

Marty
25. července • 10:17

To nejsou domněnky,to jsou ověřená a potvrzená čísla ze státního podniku Mototechna. 120 000 ks objednávek na vozy Lada v roce 1988. To se nedá nijak okecat, to je prostě holý fakt. Jak říkám, ověř si to.

Toper
26. července • 0:24

Že byly objednávky...
Márty, ty Lady reálně, po příchodu Favoritu, nikdo nechtěl! Z těch aut se staly ležáky. Sám si klidně dohledej, kolik se jich prodalo v roce 88, 89, 90... To je strmý pád.
Favorit byl proti Ladě supermoderní auto, Lada 2107 byl starý střep a Samara se s favoritem nemohla rovnat. Proto tu skoro žádné nepotkáš. Drtivá většina objednávek byla zrušena, lidi ty auta vůbec neodebrali. Proto byly na skaldě i bez pořadníku.
Taková byla realita. Krutá, ale pravdivá!

Marty
28. července • 15:15

Jneže na Favorit se taky čekalo.....navíc těch Samar přišlo první rok 500 ks jak sis jistě přečetl.Jo lidi ty objednávky zrušili, v roce 1990 ale :o)ale i tak se tu ještě Lady prodávaly slušně, v bodobí 90-96. A k tomu se prodalo v roce 1990 a 1991 i pár stovek Moskvičů Aleko, občas ještě nějakého vídám i v provozu.

Marty
24. července • 9:09

tady to máš potvrzené http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php... článke původem z Auto motor und sport

Marty
24. července • 9:00

Těch "pár" bylo docela velký číslo - simcy, fiaty uno, fordy sierra a escor, mirafiori, fiat 127 atd byly běžně k vidění....a byly tu i toytoy, daewoo atd. Doporučuji si přečíst tenhle článeček - http://chrysler-club.blogspot.cz/2011/01/skoda-sen-ceskeho... ... 120 000 ks objednávek na vozy Lada v roce 1988. Reálná a ověřená čísla, když si tkaový pamětník, zjisti si to.http://chrysler-club.blogspot.cz/2012/01/skoda-sen-ceskeho... ...

legnaw
22. července • 9:47

zato vy jse demagog par excelence... to bude zajiste skola vuml

Petr
21. července • 22:30

co to kafráte za hovadiny, bože zoufalec co o tom nic neví, tak pokračujte, jen do toho, a nemusíte zrovna jmenovat výrobky, pro které se zde využívala jen levná pracovní síla a vše se dovezlo od návrhu přes stroje po veškeré meteriály

Marty
22. července • 8:49

Co takhle toto:První družice ve vesmíru, první člověk ve vesmíru, první žena ve vesmíru, druhá žena ve vesmíru, raktepoplány Buran a Ptichka kvlaitnější jak us space shuttle a hlevně uměly samy i přistát podle naplánovaného nastavení v počítači. Lady se vyvážely do německa, francie, británie, Isladnu, egypta, Kanady, finska, norska a dalších zemích, to samé volhy, které se na západ vyvážely i s naftovými motory Peugeot Indor atd.Běloruské traktory Bělrous se vyvážely i do USA, stejně jako lokomotivy. kaviár, vodku, zlato, letadla, tanky, lodě, rakety, nerostné suroviny atd nezminuju.
Co vyváží usa?
Za výrobky?Pár aut, harleye, doutníky, bourbon, bombony marshmallow a grilovací omáčky, nic jiného sem neměl tu čest tady vidět s nápisem Made in USA.

Honza
22. července • 18:07

Kolikrát že ruské raketoplány letěli do vesmíru? Buran 1x a Ptichka 0x... Kolik že kosmonautů se jimi proletělo? Nula. Také dokážu namalovat lešpší raketoplán než americký, ale to je asi tak všechno... Takhle je to asi jen nejdražší muzejní exponát na světě (jeden model se nachází i v Německu).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marty
22. července • 21:26

Proc neleteli znovu se optej Gorbačova a Jelcinovych spolupracovniku. Buran byl krom systemu pro pobyt lidi na palube hotov a Ptichka byl hotov z 95%. To ale nic nemeni na faktu, ze konstrukce je lepsi, ze umi automaticky pristat a ze unese vetsi naklad. Lepsi byla i ochrana pred zarem temi destickami

Dorian
22. července • 10:19

Boževolenakole to je trouba :-D

Kankunen
22. července • 10:00

To musí mít člověk vymytý mozek Rudým právem, aby dokázal tohle napsat. Vyber nějaký výrobek, který by si užil doma a rusáci to dělají kvalitněji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
st
23. července • 12:09

Možná vodku :-) Tu Rusové opravdu umí dobře, stejně jako X-jiných věcí. Akorát auta jim nějak moc zatím nejdou. Ale všeho do času. Předpokládám, že ta nová Lada na zhruba na úrovni nám známé Dacie čili jednoduché auto, na špatné cesty za rozumné peníze.
Zatím se jedná o studii, tak uvidíme, jaké to auto bude ve skutečnosti.

Marty
23. července • 14:06

Studii nikoliv, spíš prototypy připravovaný do sériové výroby, v rusku už se ty maskované Vesty dávno prohánějí. Nástupce Prioriy už měl přijít dřív, ta je i přes facelifty beznadějně zastaralá.

Marty
22. července • 12:25

Proč doma....svět není jen o tom co užiješ doma. Je ale maloměštácké a krátkozraké odsoudit někoho, že nedělal stejně kvalitní ledničku, když se dokázal dostat do vesmíru, dokázal vyrábět kvalitní zbranové systémy atd.A argumentovat tím co si dnes můžeš koupit zajímavého z ruska. Opáčil sem co si můžeš koupit zajímavého made in usa.
Dyt tam se v podstatě skoro nic nedělá, stejně jako v tom rusku. Zbraně, auta, nákladáky, chlast, doutníky, a nějaká další technika. Vše ostatní američani budto envyváží nebo naopak dováží odjinud - čína, mexiko, jižní amerika, evropa

Toper
22. července • 15:16

Zaměňuješ jednu zásadní věc. Amerika využívá Čínu i ostatní rozvojové státy jako montážní fabriku. Amerika má know how, Čína má zase lidi, kteří to pro ni udělají. Proto, aby snížili výrobní náklady, outsourcovali mnoho výroby právě do Číny. Ale tvrdit, že made in USA toho moc není, to zavání obrovským diletantismem.

Marty
22. července • 15:51

těch amerikých podniků v číně zas až tak moc není...GM, Dell, Motorola, Microsoft, pár sw firem, zbytek sou japonci, evropani nebo už vlastní čísnké a taiwanské firmy typu Huawei, Asus, konglomeráty co vrábí xy výrobků a lepí na ně pro evropu i další země různé zančky tpyu ECG, Evolve, Sencor, Medion atd nebo už existují různé čísnko-zahraniční alinace a partnerství, jako sou třeba vozy Qoros.....nemluvím o jmenovitě neznámých firmách dělající hračky, textil, obuv, domácí náčiní, nářadí, čínské už sou i elektrocentrály (opajcnuté hondy), zahradní technika, pily, brusky atd.

Doporučujeme

Články odjinud