Lada Vesta míří do Evropy. V Německu na ní čekají testy

V srpnu Lada představila hned několik novinek, přičemž zřejmě tou nejdůležitější byl koncept Vesta. Jakkoliv vůz vypadá hodně sériově, na nástup do prodeje si budeme muset nějaký ten pátek počkat. Automobilka ještě tento sedan nedokončila. Aktuálně míří jeden z prototypů do Německa, kde se bude kalibrovat ESP.

SUV | Video | Autosalony | Sedany | Premiéry | Lada

Lada XRay, Vesta a Vesta WTCC: Ruské novinky oficiálně 59 x foto  

Ano, Vesta dostane stabilizaci do sériové výbavy. Je zajímavé sledovat, jak Lada tuto zprávu podala. Zatímco v Evropě by se nad takovou informací absolutně nikdo nepozastavil, je to přece věc zcela samozřejmá, v Rusku mají na stabilizaci evidentně jiný názor a tak Lada přišla s vysvětlením.

„I když mnozí nemají plné pochopení pro zavedení ESP, data Národní asociace pojistitelů Spojených států dokazují, že přítomnost stabilizace může snížit pravděpodobnost nehody až o padesát procent“, napsala ruská automobilka na sociální síť VKontakte.

Kombi | Byznys | Lada

Nejen nová Lada Niva míří na trh. Brzy dorazí Kalina Cross a Largus Cross

Tento krok je ale v praxi pouze důkazem toho, že Vesta opravdu po zahájení výroby zamíří také na evropské trhy, kde je přítomnost stabilizace u všech aut (s výjimkou malosériových automobilek typu Morgan) povinná. Podle dřívějších zpráv by měla být produkce sériové Vesty zahájena příští rok na podzim a cena by se měla pohybovat kolem 250 000 korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků