Lada slaví 50. výročí. Prohlédněte si začátky značky v bohaté galerii

17 komentářů

Tony
30. srpna • 9:39

Je to krásný příspěvek z automobilového průmyslu.Spousta dnešních zaměstnanců na montážích automobilek v České Republice uvidí montáž před více než 20 lety.Princip je pořád stejný.

B2
29. srpna • 8:14

Nazdar. Proč propagujete tuhle sovětskou/ruskou firmu? Máte za to penízky pro redakci?

Adolf
29. srpna • 9:06

Proč jsi se narodil?:-D

Antiautomat
29. srpna • 17:55

...na to, aby si na truc zmazal z nicku jedno policko a smradil dalej.

Antiautomat
29. srpna • 7:38

...pekna spomienka, zaujimave zabery. Uputala ma ta momentka, kde ta zenuska drzi tu pilku, ta vlavo od nej ten kus *polystyrenu*. Ktovie pri akej prilezitosti sa to fotilo, ten zaber je zaujimavy (bohuzial mozno aj orezany). Plus ten detaj, ze ten platok drzi tak ze k tomu chyba uz len to tatatatatata :-D :-DAle zigulak bol pekny, hlavne v hnedej kozenke a chrome.
Proste klasika - dnes auto, za ktorym sa kazdy otoci.

defender110
26. srpna • 10:04

Ale musí se nechat , že ten design 2101(spíše tedy Fiatu 124) byl vydařený. Jednoduchý vkusný , prostě italové. Podle mě nejhezčí, postupem času se začalo přidávat na "pompéznosti" chrom, a vůbec měnit vzhled tak už ztratil své kouzlo. Měli jsme 16 let 1600 a bylo to solidní auto , na východním trhu. Loketní opěrka vzadu, osvětlená skřínka u spolujezdce, světla ve dveřích, osvětlení motoru, otáčkoměr, měřič tlaku (nebo teploty, ted nevím) oleje. O tom se škodovce mohlo jen zdát. A obstojný výkon. Ale se západním trhem se to absolutně rovnat nemohlo. Ani smykem. Dnes je to nostalgie časů, naštěstí, dávno minulých, připomínka robustních a jednoduchých aut, která však aby správně fungovala, potřebovala permanentní údržbu. Jednoduchou, doma zvládnutelnou a levnou , ale neustálou. Mnoho lidí na ně vzpomíná jako na dokonalá ,vše přeživší auta, ale už si nepřipouští, že se pod nimi muselo permanentně ležet a něco dotahovat, měnit , čistit a štelovat. Bezpečnost strašná. Ale díky za ně, do automobilového světa patří stejně jako brouk nebo cv2. ;-)

Tereza
13. října • 8:53

My jsme měli Žigulíka, když ji děda dával do šrotu, měla 40 let. :)

Roman
29. srpna • 19:54

Tlak oleje to ukazovalo- v azbuce napsaný nápis MASLO

mrazik
26. srpna • 16:04

No kdo mel 1600 zigula to byl nekdo. Je pravda, ze ctverice svetel, spousta chromu ji sluselo.

Adolf
26. srpna • 11:21

Fakt se pod Žigulem permanentně leželo?

defender110
26. srpna • 19:27

Abyste mě špatně nepochopil, nemyslel jsem jen žiguly ale obecně auta východního bloku té doby. A oproti škodě byl žigul opravdu jiná liga. Jak výkonem tak výbavou . Kvalitou si netroufnu posuzovat, měli jsme jen žigula škodárnu ne. Chyběl mu pětikvalt, vyhřívání zadního okna, a posilovač řízení. Já na něj vzpomínám strašně rád. Ikdyž ta doba byla ...jaká byla. Akorát tedy doost reznul.

mrazik
26. srpna • 16:02

Pokud mel odpovidajici peci, tak nelezelo. Oni ty motory nebyli spatny. Meli jsme cerveny 2105 a z embecka to byla parada. Topilo rychle, uvnitr spousta mista, sice v zime to chtelo pytel pisku do kufru, ale v te dobe a v tech moznostech parada. Prodavali jsme ji 10 letech v snad lepsim stavu nez bylo nove - putovala na Ukrajinu.

Marty
26. srpna • 14:29

Zdaleka ne tak často jako pod šáde 105-120, to bylo opravdu dodo. žigul už byl vyšší liga...

Autař
26. srpna • 14:59

Přesně tak, proti 105/120 byl Žigul opravdu úplně jiná liga, podstatně komfortnější, s daleko praktičtějším kufrem a také spolehlivější.

Tojejedno
26. srpna • 8:53

..zaujimava a mila spomienka na automobilove detstvo. Celkom pekny veteran dnes - 2103 / 1500ka, v tom case lux interier, zadokolka, chrom, ...

Adolf
26. srpna • 9:44

Lada byla rozhodně lepší volba než 105-120. A s pětikvaltem ani tolik nežrala

Adolf
26. srpna • 8:03

ČEST A DOBRÉ RÁNO. Než tady bude napliváno :-D

Doporučujeme

Články odjinud