Lada se objeví ve Formuli 1, stojí za tím sám premiér Putin

Když se přes týden objevila v éteru zpráva o tom, že se ruský výrobce vozů Avtovaz stane skrze svou značku Lada sponzorem týmu Formule 1, znělo to jako dobrý vtip. Zvláště když zprávu provázela informace o tom, že toto spojení má podporovat samo Rusko v čele s prezidentem premiérem Vladimirem Putinem. Ten měl dokonce pronést: „Budeme tuto aktivitu sponzorovat jako první krok a nevylučujeme naše postupné větší finanční zapojení do tohoto projektu.”

Na jednu stranu to dávalo smysl, Vladimiru Putinovi Avtovaz leží na srdci (možná spíše v žaludku...) a sponzorovaným týmem měl být Renault. Ten sice už samotné automobilce nepatří (koupla ho firma Genii Capital a dále používá jméno firmy s kosočtvercem ve znaku), ale sám Renault vlastní v Avtovazu podíl 25 %, který koupil v roce 2008 za miliardu dolarů. Navíc za volantem Renaultu bude letos sedět ruský závodní Vitalij Petrov. To všechno spojení Rusko-Lada-Renault podporovalo, ale bylo to prostě k neuvěření.

Jenže ona je to všechno pravda, do posledního detailu. Renault F1 včera oficiálně zveřejnil podobu vozu Vitalije Petrova, na kterém najdeme krásné velké logo Lada. To bude navíc i na jeho kombinéze. Skutečností je též podpora Vladimira Putina a tedy i finanční záruky ruské vlády.

Možná se přístí rok, až současnému vlastníkovi Renault F1 dojdou peníze, dočkáme i celého týmu Lada F1. A když Vladimir Putin trochu povolí kohoutky ropovodů, koupí třeba i Brawna se Schumacherem a Rusko bude zase jednou světovou sportovní velmocí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
To vypadá na nejrychlejší Ladu všech dob...
Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků