Lada Samara: startér? Klika? Ne, kus provazu bohatě postačí…

Nouze naučila Dalibora housti, jak praví jedna klasická opera. V běžném provozu se zkrátka setkáváme s řadou příležitostí, jež je třeba řešit s jistou dávkou smyslu pro improvizaci. Nicméně stálým zdrojem a nevysychající studnicí podobných situací nám zůstávají území po obou stranách Uralu.

Z nich také pochází toto velmi krátké, ale výstižné video. S vybitým akumulátorem pod kapotou by se našinec zřejmě poohlížel po příhodném kopci nebo zdroji síly k roztlačení či roztažení, ale pánové ze záběru to vidí jinak. Raději přední část vozu Lada Samara zasaženého lehkým „tuzingem“ (matný lak, protažená kapota, …) zdvihnou a motor nastartují trhnutím za provaz namotaný na levém předním kole.

Ačkoli někteří diskutující pod tímto videem zřejmě nechápou, jak je něco takového vůbec možné, nám vyškoleným na všelikých prehistorických vehiklech je to jasné. Dle mého názoru je ale vyobrazené video spíše jakýsi „fake“, jehož cílem je spíše předvést dobře nastavený motor (včetně karburace a zapalování) a užít trochu legrace. Takže nic proti a palec vzhůru!

 

Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků