Lada Revolution 3: závoďák pro nový seriál

Na letošním autosalonu v Paříží ruská Lada představila třetí generaci svého sportovně závodního vozu generace Revolution. Nový vůz, nazvaný prostě Revolution 3, spočívá na lehkém ocelovém rámu, osazeném plastovou karosérií, a jeho pohotovostní hmotnost činí slušných, nikoli však extrémně nízkých 1 103 kg. O jeho pohon se stará alternativně přeplňovaný „dvoulitr“ Renault s výkonem 245 koní, nebo nový šestiválec Nissan s objemem 3,7 l a výkonem 350 koní. V Paříži vystavený vůz byl nefunkční maketou, ale již na příštím salonu ve Frankfurtu se má představit jeho sériové provedení, určené soukromým majitelům a pro zvláštní závodní seriál, který by se měl jet v roce 2010.

První Lada Revolution byla v roce 2003 studií jednomístného vozu. Vybaven byl čtyřválcem o objemu 1,6 l naladěným na 215 koní a z 0 na 100 km/h údajně zrychloval za 6,5 sekundy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lada Revolution 3
Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků