Lada Revolution 3: závoďák pro nový seriál

Na letošním autosalonu v Paříží ruská Lada představila třetí generaci svého sportovně závodního vozu generace Revolution. Nový vůz, nazvaný prostě Revolution 3, spočívá na lehkém ocelovém rámu, osazeném plastovou karosérií, a jeho pohotovostní hmotnost činí slušných, nikoli však extrémně nízkých 1 103 kg. O jeho pohon se stará alternativně přeplňovaný „dvoulitr“ Renault s výkonem 245 koní, nebo nový šestiválec Nissan s objemem 3,7 l a výkonem 350 koní. V Paříži vystavený vůz byl nefunkční maketou, ale již na příštím salonu ve Frankfurtu se má představit jeho sériové provedení, určené soukromým majitelům a pro zvláštní závodní seriál, který by se měl jet v roce 2010.

První Lada Revolution byla v roce 2003 studií jednomístného vozu. Vybaven byl čtyřválcem o objemu 1,6 l naladěným na 215 koní a z 0 na 100 km/h údajně zrychloval za 6,5 sekundy. 

Lada 01.jpgLada 02.jpgLada 03.jpg
Lada Revolution 3
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Renault Thalia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 109 892 km
Cena: 89 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 139 577 km
Cena: 120 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 160 329 km
Cena: 54 000 Kč
Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Subaru Forester XT MY16

Subaru Forester má za sebou lehkou modernizaci. Co se změnilo a jaký je výsledek v praxi?

včera | Lukáš Dittrich
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Test ojetiny: Volkswagen Golf

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo atmosférickým benzinovým motorem. U jednotek TSI je potřeba vybírat opatrně.

28.  6.  2016 | Dalibor Žák | 42 příspěvků
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 8 příspěvků