Lada Revolution 3: závoďák pro nový seriál

Na letošním autosalonu v Paříží ruská Lada představila třetí generaci svého sportovně závodního vozu generace Revolution. Nový vůz, nazvaný prostě Revolution 3, spočívá na lehkém ocelovém rámu, osazeném plastovou karosérií, a jeho pohotovostní hmotnost činí slušných, nikoli však extrémně nízkých 1 103 kg. O jeho pohon se stará alternativně přeplňovaný „dvoulitr“ Renault s výkonem 245 koní, nebo nový šestiválec Nissan s objemem 3,7 l a výkonem 350 koní. V Paříži vystavený vůz byl nefunkční maketou, ale již na příštím salonu ve Frankfurtu se má představit jeho sériové provedení, určené soukromým majitelům a pro zvláštní závodní seriál, který by se měl jet v roce 2010.

První Lada Revolution byla v roce 2003 studií jednomístného vozu. Vybaven byl čtyřválcem o objemu 1,6 l naladěným na 215 koní a z 0 na 100 km/h údajně zrychloval za 6,5 sekundy. 

Lada 01.jpgLada 02.jpgLada 03.jpg
Lada Revolution 3
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Lada Niva 1.69
Rok výroby: 2003
Stav: 147 984 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 153 066 km
Cena: 114 000 Kč
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 66 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky
Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Ford Focus RS vs. VW Golf R

Na Ford Focus RS všichni pějí chválu už hezky dlouho. Opravdu je tak dobrý? A jak si vede ve srovnání s konkurenty, které tu dnes zastupuje Golf R?

30.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 38 příspěvků