Lada Niva v úpravě Bronto je terénní monstrum

Lada Niva se za dobu svého působení na trhu dočkala mnoha různých verzí. Z poslední doby si určitě vzpomenete na Urban, byl tu ale také třeba kabriolet nebo verze s trojicí náprav. Společnost Bronto přesto se svou přestavbou všechny ostatní v pohodě strčí do kapsy.

Jak dokazují zprávy z celého světa, Lada Niva je legenda, která existuje v mnoha různých variantách. Tu sériovou jsme před lety vyzkoušeli v rámci vánočního testu, letos na podzim došlo na provedení Urban, Niva se dočkala třeba také přestavby na kabriolet nebo zajímavého tuningu, který kompletně změnil vzhled tohoto automobilu. Jenže dnes tu máme něco opravdu velice speciálního. Ladu Niva (tedy Ladu 4x4) v provedení Marsh.

Testy | SUV | Off-roady | Lada

Test Lada Niva Urban: Z lesa do města snadno a rychle  

Asi už jste si všimli, že je tato úprava mírně řečeno nepřehlédnutelná. Klasickou Nivu přestaví na tohle monstrum ruská společnost Bronto. Karoserie je posazena na rámu, auto používá portálové nápravy z modelů značky UAZ a tomu všemu dominují gigantické nízkotlaké pneumatiky Trekol.

Off-roady | Design | Lada

Lada Niva a další povedený tuning z východu  

Jak můžete vidět v přiložené fotogalerii, Bronto nabízí více variant přestavby. Kromě základní třídveřové verze označené jako Marsh-1 je k dispozici také delší pětidveřové provedení nebo karoserie pick-up. Navíc existuje i speciál určený pro záchranou službu, hasiče nebo užitková varianta Marsh Combi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lada Niva v sériové verzi rozhodně nemá s terénem problém. Pokud byste ale přesto potřebovali něco ještě schopnějšího, tohle by mohla být dobrá alternativa

Rozvor krátké třídveřové varianty je 2685 mm, na délku vůz měří 4375 mm, široký je 2550 mm a vysoký 2160 mm. Světlá výška podvozku je 480 mm. O pohon se stále stará benzinová sedmnáctistovka disponující výkonem 59,5 kW (80 k). Nejvyšší rychlost dosahuje na 70 km/h a spotřeba činí 18,8 l/100 km. To při standardní nádrži na 42 litrů neslibuje zrovna velký dojezd, ale můžete si dokoupit nádrže přídavné (2 x 70 l), stejně jako přídavná světla, naviják, nebo přívěs taktéž opatřený nízkotlakými pneumatikami.

Tuning | Video | Sedany | Lada

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

I když v českých končinách tohle auto zrovna moc smyslu nemá, společnost Made in Russia zvažuje, že svým zákazníkům Ladu 4x4 Marsh opravdu nabídne. Je zde tedy jistá šance, že se některá z těchto úprav objeví i v ČR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 155 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků