Lada Niva 2010: facelift nesmrtelné tety

Hovořit v případě Lady Niva o faceliftu je možná trochu silné. A i kdyby ne, je to minimálně trochu neuctivé, dámy v letech Nivy už přece na lifting nechodí... Ale ať už tomu budeme říkat jakkoli, je nesporné, že ruský tančík, který se zrodil již před 33 lety, dostal pro letošní rok několik vzhledových a technických vylepšení, a tak se na ně pojďme podívat.

Změny jsou ale opravdu drobné. Zvenčí byste sotva postřehli, že Lada Niva dostala pro rok 2010 jiné, o něco větší přední blinkry a vnější zpětná zrcátka. Tím výčet vzhledových změn exteriéru končí.

Více se toho změnilo uvnitř. Ačkoli zatím nemáme k dispozici žádný snímek, podle informací německého zastoupení Lady vůz dostal jiná přední sedadla s výraznějším bočním vedením, novou přístrojovou desku s denním i celkovým počítadlem kilometrů, voltmetrem a dokonce i ukazatelem venkovní teploty. Vůz má nyní zevnitř nastavitelná vnější zrcátka (!) a snáze sklopná zadní sedadla.

V útrobách najdeme přepracovaný přívod paliva a vodní čerpadlo, které pomáhá v práci stále stejnému motoru 1,7 s výkonem 60 kW - ten ovšem nyní s vícebodovým vstřikováním plní emisní normu Euro 4. Naopak posílena byla spojka a tlumiče pro ještě větší odolnost v terénu.

Jak se změny dotknou cen není známo a ostatně nevíme ani to, kdy se vůz dostane do České republiky. Zatím si u nás můžete pořídit stále jen loňský model s cenou začínající na cifře lehce pod 200 tisíc Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek
Lada Niva s faceliftem pro rok 2010
Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků