Lada Niva 2010: facelift nesmrtelné tety

Hovořit v případě Lady Niva o faceliftu je možná trochu silné. A i kdyby ne, je to minimálně trochu neuctivé, dámy v letech Nivy už přece na lifting nechodí... Ale ať už tomu budeme říkat jakkoli, je nesporné, že ruský tančík, který se zrodil již před 33 lety, dostal pro letošní rok několik vzhledových a technických vylepšení, a tak se na ně pojďme podívat.

Změny jsou ale opravdu drobné. Zvenčí byste sotva postřehli, že Lada Niva dostala pro rok 2010 jiné, o něco větší přední blinkry a vnější zpětná zrcátka. Tím výčet vzhledových změn exteriéru končí.

Více se toho změnilo uvnitř. Ačkoli zatím nemáme k dispozici žádný snímek, podle informací německého zastoupení Lady vůz dostal jiná přední sedadla s výraznějším bočním vedením, novou přístrojovou desku s denním i celkovým počítadlem kilometrů, voltmetrem a dokonce i ukazatelem venkovní teploty. Vůz má nyní zevnitř nastavitelná vnější zrcátka (!) a snáze sklopná zadní sedadla.

V útrobách najdeme přepracovaný přívod paliva a vodní čerpadlo, které pomáhá v práci stále stejnému motoru 1,7 s výkonem 60 kW - ten ovšem nyní s vícebodovým vstřikováním plní emisní normu Euro 4. Naopak posílena byla spojka a tlumiče pro ještě větší odolnost v terénu.

Jak se změny dotknou cen není známo a ostatně nevíme ani to, kdy se vůz dostane do České republiky. Zatím si u nás můžete pořídit stále jen loňský model s cenou začínající na cifře lehce pod 200 tisíc Kč bez DPH.

Lada Niva 2010.jpg
Lada Niva s faceliftem pro rok 2010
Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 64 208 km
Cena: 229 000 Kč
Mini One 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 121 404 km
Cena: 74 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 115 425 km
Cena: 220 000 Kč
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

26.  6.  2016 | Ondřej Lilling | 5 příspěvků
Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Citroën C4 Picasso

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.

19.  6.  2016 | Dalibor Žák | 36 příspěvků
Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 vs. Jaguar F-Type

Máte rádi rychlost v té nejčistší podobě, nebo preferujete zábavu? Tak přesně o tom bude dnešní srovnávací test, ve kterém se vám představí celkem 1160 koní.

7.  6.  2016 | Lukáš Dittrich | 25 příspěvků