Lada Niva 2010: facelift nesmrtelné tety

Hovořit v případě Lady Niva o faceliftu je možná trochu silné. A i kdyby ne, je to minimálně trochu neuctivé, dámy v letech Nivy už přece na lifting nechodí... Ale ať už tomu budeme říkat jakkoli, je nesporné, že ruský tančík, který se zrodil již před 33 lety, dostal pro letošní rok několik vzhledových a technických vylepšení, a tak se na ně pojďme podívat.

Změny jsou ale opravdu drobné. Zvenčí byste sotva postřehli, že Lada Niva dostala pro rok 2010 jiné, o něco větší přední blinkry a vnější zpětná zrcátka. Tím výčet vzhledových změn exteriéru končí.

Více se toho změnilo uvnitř. Ačkoli zatím nemáme k dispozici žádný snímek, podle informací německého zastoupení Lady vůz dostal jiná přední sedadla s výraznějším bočním vedením, novou přístrojovou desku s denním i celkovým počítadlem kilometrů, voltmetrem a dokonce i ukazatelem venkovní teploty. Vůz má nyní zevnitř nastavitelná vnější zrcátka (!) a snáze sklopná zadní sedadla.

V útrobách najdeme přepracovaný přívod paliva a vodní čerpadlo, které pomáhá v práci stále stejnému motoru 1,7 s výkonem 60 kW - ten ovšem nyní s vícebodovým vstřikováním plní emisní normu Euro 4. Naopak posílena byla spojka a tlumiče pro ještě větší odolnost v terénu.

Jak se změny dotknou cen není známo a ostatně nevíme ani to, kdy se vůz dostane do České republiky. Zatím si u nás můžete pořídit stále jen loňský model s cenou začínající na cifře lehce pod 200 tisíc Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázek
Lada Niva s faceliftem pro rok 2010
Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků