Lada Niva (1977-dosud): Terénní nezmar z Ruska

36 komentářů

MGRR
12. dubna • 11:25

Niva je skvělá, za pár šupů a kolem baráku do lesa. Jet v tom Praha>Brno>Praha>Brno by byl úkol pro masochistu, podobně jako stejná cesta v Deffenderu. Tady v Německu, na Krušných horách používají léta Suzuki Samurai a funguje na jedničku. Hlavní problém, že Nivu v Německu nelze delší dobu provozovat, je řádná TÜV. Tady shnilá niva po třech letech už neprojde TÜV, kdežto Samurai stále spolehlivě ano (při provozování v lesích). Nivou na TÜV přijedete a zpět jdete se zrušenými doklady, pokud najdou v karoserii závažnou díru (a to není problém), na místě autu seberou značky a papírově zlikvidují auto z provozu. Je to dobře, nejezdí tady hrůza co doma v Čechách a o penězích to absolutně není.

pokorný františek
27. března • 11:35

""Z těmi Tvými japonci, zapadneš i na dílnici - Lojzo..........

Laudonof
30. března • 10:47

V jakém bazaru se dá tahle super kára koupit? nemaj nejakej kousek treba v Ackach? Je to super retro, takový se dnes jen tak nevidí...

gugu
31. března • 8:55

Prodam Vam moji niva praktik 2003 email: niva@mailinator.com

Srandokan
31. března • 6:58

Môžeš si pokojne kúpiť nove u LADA CS.

...
29. března • 14:42

za tu cenu to bolo v terene fantastické auto, zýroveň to bolo za tu cenu hnusné, nepohodlné, kaziace a hrdzavejúce sa auto ktoré na 100ku zrýchlovalo celu večnosť.

Johny HD
29. března • 15:21

Hnusné ? Jde o užitkový vůz, rozhoduje funkčnost, ne estetika. Nepohodlné ? Je to terénní užitkový vůz, vyslovené pohodlí je nepodstatné, v terénu není pohodlí v ničem. Poruchové a reznoucí ? Pouze věc péče, já nemám jediný problém. Malé zrychlení ? Ale vždyť to není sporťák, navíc v terénu a na špatných cestách je velké zrychlení nepodstatné, někdy i nežádoucí.

...
1. dubna • 12:00

Áno z chalupy do lesa alebo na rybník fajn auto, do mesta otras.
Peče? Samozrejme ak sa budeš o to starať, meniť to a to, upravovať hento a tamto...bežný človek nemá čas sa s autom hrať, chce aby fungovalo ako má aspoň tie 4 roky...

Johny HD
29. března • 2:18

Mám Nivu jeden z posledních dovezených kusů 1,6 karburátor ještě se 4-rychlostní převodovkou, dědictví po otci, ten ji hned po koupi málem celou rozebral, prostříkal antikorozní vrstvou co se dalo a během opětovného skládání a kontroly strojních i elektrických částí m.j. vyměnil všechny olejové náplně za české včetně diferenciálů. Vůz byl garážován a používán stylem hýčkaný mazlík (otec měl jinak ještě jiné auto na běžné ježdění), takže jsem zdědil voňavku s pouhými 8 tis. km !!! Sám ji používám pouze na chalupě při přibližování po okolí do 50 km, v lehkém terénu a opatrném pojíždění po lese, přidělal jsem jen přední rám s dálkovými světly a hned ji přestavěl na LPG, nádrž je pod krytem místo zadních sedadel, aby byl zachován kufr, přístupný zezadu. Ročně najezdím do 5000 km, olej výměna vždy jednou za rok + nadstandartní péče, vůz slouží bez problémů. Jen původní ruské pneu 175/16 jsem vyhodil, klouzaly i za sucha, za deště to bylo harakiri s rozeběhem, používám celoroční Dunlop AT2 175/80 R16.

Zelí
29. března • 9:22

Nechápu předělání na lpg při nájezdu 5000km ročně !!!

Johny HD
29. března • 15:24

Navíc nejbližší pumpa je 25 km daleko, vezmu vše plné a nemusím dlouho řešit, jestli někde nezůstanu viset v lese a nebudu muset jít do chalupy pěšky.

Johny HD
29. března • 15:16

Instalace firmou zdarma na oplátku za jiné prokázané služby (byť jen malá 35 L nádrž), plyn levně - 5 Kč/L :-P Už chápete !

vavrjan
27. března • 14:20

Nivu jsem měl na horách, kde jsem k hotelu dovážl menáž. Dojela vždy a za jakýkoliv počasí. Sních ani náledí ji problém nedělal. Jedná se skutečně o perfektní vozidlo do náročných terénů.

Srandokan
27. března • 8:02

Zaujímavé, že autor článku označuje Ladu ako tereniak ale Chevrolet Nivu ako SUV, pritom Chevy Niva je postavený na technike Lady Nivy.

Míra
27. března • 11:13

Obyčejný marketing, v překladu nalhat kupujícím to co chtějí slyšet, abychom líp prodali.

Tom
26. března • 19:22

Vždycky když ji vidím vybaví se mi seriál Návštěvníci. :-D

Phoenix
30. března • 8:57

Přesně tak, to by měla automobilka používat jako propagační videa :-) miloval jsem ten seriál i díky tomu autu, které jsem jim vždycky záviděl :-)

Yntelygend
26. března • 14:58

Není to nezmar, je to ruský křáp a šunt. Hnije to před očima, v době vzniku prosím ale prodávat to dnes je odvaha. Interiér hrozný, motor žere, nic se do toho nevejde. Hrozný křáp.

japoko
27. března • 3:36

Ty vole, ty jsi pako!

majitel
26. března • 16:51

uplny suhlas. Mali sme jednu nivu ako novu. po 150 tkm isla do srotu. furt bola v servise! nahradena jimnym, sice drahsi, ale aspon sa nekazi a nehnije

Kyle
27. března • 19:42

Já vážně pochybuju, zda zdejší opěvovatelé Nivy viděli tenhle bolševickej trest někdy jinak než z rychlíku nebo u souseda. To auto je skutečně klump první kategorie a mohlo být provozováno pouze v té době a tam, kde cena lidské práce, utopené v jejích opravách, se limitně blížila nule. Auto nejelo, řvalo, hnilo, a interiér smrděl změkčovadly tak, že byl člověk přiotrávený jen z toho, na asfaltu se nedalo udržet v přímém směru, imrvére něco nefungovalo.
Obchodovatelné bylo pouze v komunistických zemích, rozvojových zemích a podobných žebrákovech. Kdo měl rozum a trochu peněz, koupil Landcruisera nebo Hiluxe.

TankMurdock
28. března • 13:23

Koukám znalec nivy. Asi jsi ji viděl poprvé když opakovali Návštěvníky.

Srandokan
28. března • 7:13

Tak m i potom vysvetli keď je Niva taký šrot, prečo ju používali na dopravu pri stavbe tunela popod La Manche? bolo ich tuším okolo 40. Prečo bola dosiaľ jediným kolesovým vozidlom v Antarktíde? Myslíš, že Nemecko, Francúzsko, sú rozvojové krajiny, tam mala najväčší obchodný úspech

Hartge
29. března • 0:14

protože je za cenu motokáry nebo zahradnío traktůrku, podle toho je i kvalitní, tedy to slovo na ni vůbec nesedí

Srandokan
28. března • 10:31

O tom asi tiež málokto vie, že v Japonsku existuje NIva klub http://jalnec.kakurezato.com/...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ludek_II
29. března • 9:13

Tak u nás taky existuje Klub přátel KLDR /říkají si komouši/ a to neznamená, že KLDR je ráj na zemi.

Niva jezdí jako divá
26. března • 17:30

Zvláštní, soused měl Nivu 15 let a nikdy ji do servisu dát nemusel. Teď ji má odhlášenou na chatě a jezdí s ní do lesa pro dřevo.
Když byla ta vaše pořád v servise, tak to bych se asi zamyslel nad úrovní toho servisu.
Já jsem měl ojetou Nivu dva roky. Z větších oprav mě potkala jen výměna hučícího ložiska kola a přivaření úchytů výfuku, který jsem urval na kusu skály, když jsem jel lesní cestou rozbitou po těžbě dřeva. Nivu jsem nahradil Jeepem Grand Cherokee, protože je daleko prostornější (a nebudu lhát, i kvůli image), ale na opravách už mě stál tolik co mě před tím stála celá Niva.
Za mě Niva skvělé pracovní auto s kufrem tak na dvě motorové pily (ale od toho je prodloužená Niva Praktik) a na vzdálenosti tak do šedesáti kilomerů, kvůli rychlosti a komfortu. Ale je to TERÉŇÁK co se spokojí s málem a pokud mu to málo pravidelně poskytujete, tak je Niva spolehlivé auto.

Hartge
29. března • 0:15

protože si tu sračku oravil kladivem a kleštěmi, to je její jediné plus

Josef
26. března • 13:22

Měli jsem Ladu Nivu do revíru, vůbec nejlepší auto do terénu, které jsme používali s navijákem byla nezastavitelná, dostala se všude !

Alan
26. března • 13:28

Pepíček ani Josífek asi nikdy neseděli v normálním autě, bmw X5 se dostane taky všude a dokonce to má i normální sedadla, klimatizaci atd. :D

MGRR
12. dubna • 11:15

Můj kolega, který jezdí off-roadové závody po celém světě, řiká: X5, X6, Cayenne, ML, Discovery Sport... to jsou auta pro blbečky z města a jejich paninky, co vozí děti do školky. Čím víc východ, tím víc SUV... sám jezdí sedany a nenávidí Německá auta

ficus
29. března • 0:32

X5 je klumprt leda tak pro bukvice. V terénu si s tim verglem vytře prdel kdejakej Samík.
Niva, to je kus historie, i když se tomu dá leccos vytknout. Ale na Rusáka v tý době, budme v reálu, bylo to hifi.

Zelí
29. března • 9:20

X5 je na h...vno jak v lese, tak i na silnici. Jak už tady někdo napsal je to šméčko pro bukvice.

stealth01
26. března • 19:07

Jsi totálně mimo

Josef
26. března • 13:36

V X5 jsem opravdu nikdy neseděl, ale myslím, že v lese by jsme s tím udělali tak leda velký prd, X5 určitě není auto na lesní práce :-D

Pepa
26. března • 9:53

Slusna fotogalerie! Musim rict, ze tolik variant Nivy jsem v zivote nevidel! Palec nahoru.

Doporučujeme

Články odjinud