Lada Kalina Sport: Ruský „hot-hatch“ byl oficiálně představen

Lada oficiálně představila novou Kalinu Sport. Pětidveřový hatchback nabídne agresivní vzhled, jiná kola, snížený podvozek, bohatou výbavu a motor o výkonu 87 kW (118 k). Stovku zvládne za 9,5 sekundy a maximálně se rozjede na 197 km/h.

Lada

Lada Kalina Sport: ruské GTI pro rok 2011 v novém

Kalina Sport obdržela přepracované nárazníky, dozadu dostala difuzor s integrovanou koncovkou výfuku, nad zadním oknem se objevil nový spoiler a celkově je auto nižší. Na poměry ruské značky vypadá výsledek až neobvykle dobře.

Neobvyklá je také výbava. Uvnitř totiž najdete úplně všechno od tříramenného kůží potaženého volantu, přes vyhřívaná sedadla, palubní počítač, navigaci Glonass, až po Bluetooth, automatická světla, dešťový senzor nebo parkovací asistent. Sedadla jsou samozřejmě sportovně tvarovaná.

Video | Off-roady | Lada

Lada představuje své novinky. Upravená Niva je určena také pro dámy

O pohon se stará benzinový čtyřválec 1.6i 16V kombinovaný s pětistupňovou manuální převodovkou. Základní parametry už jsme si řekli, takže můžeme ze zveřejněných údajů doplnit už jen spotřebu. Ta by se měla v průměru pohybovat kolem 7,8 l/100 km. Ruský „hot-hatch“ startuje na domácím trhu v přepočtu na necelých 290 000 Kč.

Lada Kalina 1.596
Rok výroby: 2009
Stav: 59 078 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků