Lada 118 Kalina: ruská láce (test)

143 komentářů

alsal
13. listopadu • 16:33

mám kalinu 1118 už 1,5 roku a celkem jsem spokojen. Nejvetší problém je všudypřítomný hluk.Stěrače - hlučné, zapnete blinkry-ozve se nepříjemné klapnutí , převodovka - hlučná, podosažení 50 km,hod. , nepříjemný svist větru zvenku. To mi vadí nejvíc. Nepřítomnost zadních hlavových opěrek. Není výškově stavitelné sedadlo řidiče ale jinak v pohodě. Na naše rozbité silnice-skvělá. Komb. spotřeba 6,5 l,velmi levný servis, zatím spolehlivá.

J.K.
12. února • 3:01

Já mám Kalinu 1118 skoro tři roky a jediný problém za celou dobu byla špatná baterie. Co bych ještě vytkl, tak jsou stěrače, chodí si jak chtějí. A potom IV. rychlostní stupeň, na dálnici jej ani nepoužívám, raději roztáhnu trojku a šup tam pětku... Jinak spotřeba 6,2 - 6,3 na stovku. Kalina je prostě autíčko k pohledání. Pohodlí a poměr ceny k užitku z vozu jsou pro mne hlavní. Kdyby byla větší propagace, tak se prodá víc Kalin jak Loganů. A ještě maličkost, která mne udivila. Kalina je uvnitř prostornější a pohodlnější, než Priora, ačkoliv je o pár centimetrů menší...

J.K.
22. dubna • 21:46

Ahoj J.K. - Mohol by si mi napisať na e-mail, zaujíma ma tvoj názor na klalinu po 5r. používania. E-mail.:josip.revucka@seznam.cz

Flipper Tom
16. dubna • 22:31

Protož reakce autora článku byla pouze "V čem e problém?"
a na mojodpověď reagoval poze tak že moje připomínky mi poslal bez sebemenších polemik zpět. Dávám je sem.Docela zásadní připomínkyMilióntý automobil opustil brány závodu v roce 1983. - asi překlep ? bylo to 21 prosince 1973V devadesátých letech se VAZ spojil s koncernem General Motors. Výsledkem je nemastný neslaný facelift letitého offroadu pod obchodním jménem Chevrolet Niva.- nesmysl "chevrolet niva" byla konstrukční a výrobní záležitost Vazu - navíc společný podnik OAO VAZ-GM je samostatnou jednotkou a na výrobu ostatních modelů VAZ nemá vliv - chevrolet v podstatě dodal jen peníze a logo.(použitou elektroniku od GM měl Vaz už dříve , nejprve dodávanou z USA a z německa, posléze licenčně vyráběnou vesměs v Malaisii)GM je vyslyšelo a ze vzájemné spolupráce vznikl model Kalina. - naprostá pitomost s kalinou nemá GM vůbec nic do činěníLada Samara si zase leccos vypůjčila z designu Fiatu Regata - nesmysl samara nemá s regatou společnýho naprosto vůbec nic ani technicky ani designově (pomineme-li 4válcový motor a čtyři kola) - designová inspirace samary se dá odhalit ale pochází od uplně jiných zdrojů :)Lavice zadních sedadel je jednoduchá a nenabízí ani opěrky hlavy. Možná, že se jich dočkáme za pět let v luxusnější verzi. - verze "Lux" by měla být na našem trhu letosJeho konstrukci pomáhali vyladit inženýři GM a Bosche.- nevim jak moc by se na motoru měl podílet bosh, max tak dodává ŘJ ale dost o tom pochybuju a předpokládám osvědčenou jednotku Jan7 i když možný je všechno v tomhle ohledu v tom maj rusové docela velkej bordel.
motor 21124-50 jak sám název napovídá je upravenou jednotkou z řady 211x která má prapůvod v modelu 2108 na jehož konstrukci se podílel Porshe před čtvrt stoletím. změny jsou spíše kosmetické a nejpodstatnější je další převrtáníPři otevření kapoty zaujme nezvyklá úhlednost motorového prostoru, což v posledních letech nebyla přednost ruských automobilů. - z ohledem na to že oproti vozům vyráběných posledních dvacetpět let změnili akorát umíštění baterie není mi jasné co jste měl na mysliZatímco motor se za svou konstrukci stydět nemusí, pětistupňová převodovka pochází ještě ze Samary.- zatímco motor pochází taky ze samary vnitřní ústrojí převodovky se změnilo výraznějiSlovo dynamika znamená předjíždět letité Favority a Felicie, které výkonově jasně předčí. - a fabie a oktavie ve základních motorizacích taky :)luxusnější Samara i pozdější 2110 byly přeposilované. To Kalina šalamounsky vyřešila pozoruhodně degresivním účinkem posilovače řízení. - nevím kolik samar s posilovačem jste viděl ale já ani jednu ani na obrázku (udajně se dávaly jako příplatková výbava do baltiků 97-99) elektrický posilovač kaliny se chová naprosto standartně jako jakýkoli jiný (s vyjímkou první řady nejmenovaného u nás velmi oblíbeného vozidla kde se posilovač chová jako pako)I přeřazení o více než jeden stupeň, např. ze čtyřky na dvojku, ji zabere více času než u konkurence. - s ohledem na to že jse jezdil se stejným kusem jako já se musím zeptat jel jste už třeba v oktávii ? (ale uznávám že zrovna dvojka leží dost blbě)

dmatej
17. dubna • 9:33

Hmm, pravda - já už to nějak tolerantně přecházím, protože takových blbostí je ke čtení všude až až.
Jedna připomínka - píše se standardně ;-)Jinak posilovač se začal dávat až do 211x až někdy předloni, Němci si ho tam tuším montovali sami.

Flipper Tom
13. dubna • 12:00

www.kalina.wz.cz

Lojza
13. dubna • 14:54

No už ta úvodní fotka stojí za to. :-D

Petr
13. dubna • 17:37

Stejně jako úvodní věta: "Přes to, že jezdím víc než půl roku s nejlepšími oktaviemi jsem stále zarputilým fandou lady i když tvrdím, že jsem se snažil být v testu objektivní" :-/A pak že jako že "je třeba provést regulérní testík, který se nebude zabývat počtem prolisů na kokakolu a podobnýma záležitostma, ale bude se soustředit hlavně na to co od auta očekáváme. Tedy především, jak se s ním jezdí." načež celý text je věnován těm kravinkám a úžasem nad háčky v zavazadlovém prostoru nebo ovládáním ventilace aby jízdním vlastnostem věnoval jednu větu.A tenhle loser má tu odvahu o jiných tvrdit že jsou blbci, protože nenapsali literární masturbaci jak se na fanatiky z ladaklubu sluší a patří... :-O

Flipper Tom
14. dubna • 1:57

dovolím si oponovat že pokud neumíš počítat více než do jedný jsi blbec a looser především ty sám :) - (jízdním vlastnostem je v mém testu věnováno sedm odstavců) já do blbců nadávám jen když někdo překročí obvyklou míru a píše naprosto nehorázný blbosti které zazněly v článku a které dávají tušit že autor je občas poněkud mimo.literární masturbaci nemám za potřebí - a co bude moje příští auto neví nikdo , ani já sám - každopádně vždy na plnou hubu napíšu co si myslím a co máš vlastně proti oktávkám ?

Kačer Donald
14. dubna • 7:21

Vy jste ten úchylák, co miluje Samaru? Zlatej Favorit :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fura
16. dubna • 17:24

v čem je Favorit tak zlatej ? slaboučký motor, zato hlučný a papá olej, koroduje - moc pozinku asi nepobral a rzi nevzdoruje ani tloušťkou plechů, elektroinstalace - námět na každodenní opravy ... v čem je ten faval zlatej ? že by v ceně času stráveného pod autem ?? :))

eR.
16. dubna • 12:39

Zlatej Sputnik... Jsem zvědavej, kolik lidí se chytne :-D

Diwiak
12. dubna • 20:00

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/DirkvdM_lada_limousine.jpg/800px-DirkvdM_lada_limousine.jpgpha kto vyrobi taketo cosi sa nechytate :-):-):-)skoda len ze si to ludia nekupia uz len kvoli imidzu znacky-aj ked 30rokov dozadu boli lady luxusne drahe vozidla

Flipper Tom
12. dubna • 15:29

pro autora článk: vážený pane nechci o vás veřejně tvrdit že jste blbec a píšete kraviny takže se mi prosím ozvěte na email a já vá vám to sdělím soukroměpro redakci: ještě že jsem vám posílal test kaliny začátkem prosince

anonymní čecháček
12. dubna • 15:44

Pro Flippera Toma: Jo slyšeli jsme o tom tvojem test, prý by tak nezrecencoval Civica kdejaký hondář... :-D

dmatej
12. dubna • 19:20

Já ho četl, ty můžeš taky - byl určitě kritičtější, než tento článek, takže jsi chlapče mimo.

Petr
13. dubna • 6:36

Myslíš ten kde se půl článku udělává nad údajnou "nadčasovostí" designu samary? To skutečně nedivím, že mu to neotiskli.

Foma
13. dubna • 16:34

Samara vznikla v první pol.80 let,1984 již byli první pojízdné prototypy a v tu dobu mela její karoserie opravdu moderní střich nic méně začátkem 90 let tento design velmi rychle zestárl a pusobil již zastarale.K nám se samary začali dovážet až v r1987(teprve pár kusů2108-3dvéř.)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Flipper Tom
14. dubna • 1:13

první pojízdné prototypy pod jménem "ladoga" byly z roku 1979

Lojza
13. dubna • 10:15

Je to někde k přečtení? Rád bych se taky pobavil...:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
13. dubna • 10:58

Někde v "garáži" v nekonečném threadu Ruská auta byl odkaz.

Vít Pešek
12. dubna • 12:56

Docela by mě zajímalo jestli to ma pozinkovanou kastli... VW uz pozinkovava kaste 20 let... ne ze bych chtel vymenit pasika za tohle, ale bylo by to takovy celkem solidni zakladni auto.. ale kdyz uz si nekdo tzakovyhle auto koupi, tak bude chtit aby mu chvii vydrzelo a pozink by byl asi celkem vhod...
protoze uz i za 100 000 se da koupit solidni starej pasik, kterej taky dost vydrzi a technicky bude na stejne urovni.. aby se nestalo, ze tohle auto to zabali driv nes ten uz radne jetej pasik...

dmatej
12. dubna • 19:19

Pozink má, ale kde všude a jak kvalitně asi nikdo z nás neví - už 211x byla pozinkovaná. Přestože pravděpodobně Kalinu koncem května koupím, nehodlám z ní loupat barvu, abych se podíval ;-)
Jinak starších aut, sice nevím jestli na stejné úrovni, ale pohodlnějších, rychlejších, bezpečnějších, atd. najdete spoustu, ale vždy se jedná o ojetinu prakticky bez záruky, a pokud najezdíte v dohledné době vyšší počet kilometrů, nevyplatí se to - resp. můůůůže se to vyplatit, ale s jistotou vám to nikdo neřekne.

Petersonn
12. dubna • 13:10

Karoserie je pozinkovana.

Fido
12. dubna • 12:30

Me se to auto libi a verim tomu, ze jako jedno z mala prezije nase silnice pripominajici spis zkusebni polygon pro tanky.
Ovsem nechapu proc Lada do zadneho auta nedava klimatizaci a to ani jako priplatkovou vybavu.

Flipper Tom
12. dubna • 16:57

klima byla nabízená v čr (do samary) jako příplatková výbava od r 97. do řady 211x zhruba rok od zahájení prodeje v čr, kalina by měla mít klimu v základu ve verzi "Lux" během letošního roku

RadekP
12. dubna • 14:08

je to nejspíš proto, že v rusku to chce málo lidí, a je tam dost firem, které to bez problémů a za příjemnou cenu zařídí - takže pokud tam chce někdo do kaliny klimu, tak si jí tam za cca 20000 (včetně montáže) dodatečně objedná...

Klíma
12. dubna • 19:56

Slov. importér tam klímu v príplatkovej výbave montuje za 36.000,- Sk

Petersonn
12. dubna • 11:03

Nebudu obhajovat tohle auto, ale trosku me zarazi nekolik vyroku: "Velký úhel otevření předních i zadních dveří naznačuje přátelský vztah Kaliny k objemnějším cestujícím, kterých je v Rusku bezesporu také dost (zvláště mezi těmi, kteří mají na nové ruské auto...)." To, co jste napsal do zavorky, mel by jste se do Ruska pane Vasicek podivat, pokud jste mel na mysli - jak mistni rikaji "novyj ruskyj" (pro neznale, je to typ cloveka, co zbohatl po revoluci, ne vzdy legalnim zpusobem, retez na krku, tlusta postava, vyholena hlava atd. - prirovnal bych ho k panu Starkovi (myslim jen vzhledem samozrejme) tak ten urcite v Kaline nejezdi, maximalne ji koupi svym detem na hrani. Jinak jsem si nikdy nevsiml, ze by rusove, co jezdi v novych autech byli pouze tlusti. Dalsi vety typu: "Po nastartování se motor chová chvíli hlučně, aby se poté ztišil. Při rozjezdu zaujme hučení z převodovky, které znávali naši otcové a dědové u starých automobilů. Zkrátka někde se ruská technika musela projevit." Ona se ruska technika vzdy nejak musi projevit? Treba nedavno se projevila startem dalsi rakety do vesmiru. Nebo jak se projevuje ceska technika? Mozna v Temeline bezporuchovym provozem? A snad posledni poznamka: "Jiné auto by v Rusku nepřežilo, v Česku se bude cítit jako doma." Verte mi, ale v Rusku preziji i jine vozy nez Lada. A kvalita silnic neni o mnoho horsi nez u nas. Abych jenom nekritizoval, jinak je test napsany objektivne, ale techto poznamek bych se alspon ja zdrzel. Nepripada mi vhodne kritiku vztahovat k tomu, ze neco je ruske, americke, ceske.. Je to auto znacky Lada, kritika by mela padat na konstruktery Lady, ne na to, ze je to je ruske.

dmatej
12. dubna • 19:14

Jen pro úplnost, do českých jaderných elektráren se bude opět kupovat výhradně ruské palivo, neboť americké články mají horší životnost, navíc se jaksi deformují. Ale to je trošku mimo, to už můžeme srovnávat boty české výroby s letadly čínské výroby ;-)

zero
12. dubna • 9:28

Něco takového snad dnes nemůže nikdo koupit. Soudruzi zaspali zhruba o deset let. To ani nemá cenu nějak komentovat. Ať si to raději nechají na východě.

Ráďa
11. dubna • 23:49

Ve srovnávacím testu Logan vs. Kalina vyhrál právě Logan, tak tím je řečeno vše. Lada nikdy neměla vlastní vývoj, ve své době to byli kvalitní fiaty, ale to je pryč. Prodává se jí v rusku na kusy sice hodně , ale je to o ničem. To raději než Kalinu už prostáčka Logana nebo tu úchylárnu z boleslavi jménem Fobia. Ruské věci mi nevadí, ale nová Lada je propadák:-/

RadekP
12. dubna • 8:16

Ráďa: Lada nikdy neměla vlastní vývojKecáš. Tím je řečeno vše.

Ráďa
12. dubna • 16:55

Lada neměla vývoj v pravém slova smyslu. První lady byli lincenční fiaty. Niva vycházela z toho, technicky je to upravené ano ale technicky je to to stejné. Samara? 211X ? Novej chevy niva má krásný kabát, motor, pohon, podvozek atd ale opět stará niva což je fiat se zkráceným rovorem, jiným převodem a va větších kolech. Možná část té kaliny, možná pár kusů lad s motory wankel pro milici. Jinak lada sama nevymyslela nic. A pokud jo, tak copak? rád se poučím copak je dílem lady jako tak???

Flipper Tom
12. dubna • 17:07

spíš mě ty pouč podle čeho je opsaná samara to bych fakt chtěl vědět :) takovejhle chytrejch řečí slýchám haldu ale pokud už někdo plácne nějakou blbost (třeba že jako samara je regata jak zaznělo v článku) tak celkem záhy dojede na to že je všechno jinak.

Roadmaster
11. dubna • 23:47

Jen pro zajímavost a doplnění bonmotu autora článku: auta značky Singer se skutečně vyráběla (v rámci někdejšího britského impéria Rootes) a šlo o model Chamoix, luxusní verzi Hillmanu Imp. To jen tak na okraj.

focusman
11. dubna • 20:21

nechapu v cem to vypada jako Corsa, vypada to spis jako Fiesta kolem roku 2000, tedy aspon predni cast, tvar svetlometu i kapoty, s corsou to podle me nema co delat

dmatej
11. dubna • 20:46

Taky si myslím. Celkově bych řekl, že Rusové prostě vzali z každýho auta něco, jako vždycky předtím. Ale na druhou stranu, dnešní auta jsou si podobná jedno s druhým, liší se spíš od roku výroby, než podle značky. Takže ono to podsouvání "vykrádačství" Rusům je tak trochu mimo (navíc Kalina je už jako studie poměrně stará).

jjes
11. dubna • 15:41

když to tady čtu tak jsou tu dva tábory . jeden který kritizuje vše z ruska a druhý který má zkušenost s ruským autem . za svůj život jsem vystřídal asi patnáct aut a v těch se objevila i lada samara r.v. 1990. dizajn nic moc ale oproti favoritu vypadal ještě luxusně.po roce ježdění a brblání mé staré jsem pochopil proč ještě lidi ty auta kupují . neznám spolehlivějšího soumara který si nechá líbit opravdu velmi brutální zacházení , výměny minerálního oleje po 30 tis kilometrech ! nastartování při mínus 30 stupních a následné okamžité vytočení a výkon . tomu autu chyběly jen dvě věci , jiný název výrobce a mladší karoserie. než jsem ji prodal zažila se mnou neuvěřitelné věci a je opravdu moc málo aut které by se téhle třináctistovce s karburátorem mohli rovnat . jen tak na okraj , oficiálně policijí změřená rychlost 188 km/h ve třech lidech , na štreku spotřeba 5,5 litrů po městě 7,5 a když sem se nesčetněkrát naháněl s tehdy novou fabií 1,4 tak se nechytala v ničem, ani ve zrychlení ani v maximálce . na druhou stranu hrozně vysoká karoserie která se neklání jako prase , vrzání plastů že člověk musel mít naplno rádio , mizerné dílenské zupracování a bídná ochrana karoserie.jestli je jen z poloviny kalina tak spolehlivá jako byla ta samara tak to bude slušné auto které oproti srovnatelné fabii vypadá pěkně.P.S pro ty kteří mi budou psát co jsem za blba , dnes jezdím vw borou 1,9tdi a ta mrcha žere 7 litrů nafty po městě a mimo 6 a stála mě 300 tis.kč ta balšaja něměckaja těchnika !!!!!!!!

Flipper Tom
12. dubna • 16:08

oktávky odcházejí samara pravítkuje ! to ví každej :) www.samara.wz.cz

Pavel
12. dubna • 7:31

To jjes:"výměny minerálního oleje po 30 tis kilometrech ! nastartování při mínus 30 stupních a následné okamžité vytočení a výkon "tohle si nechají líbit všechna auta jen otázka jak dlouho.Jinak tak může jezdit s autem jen s odpuštěním debil!

jjes
12. dubna • 12:14

no je to o tom že tohle auto si to nechalo líbit kdykoliv a nemělo problém s tím že by potom žralo olej jako každá škodovka a pokud vím i po dalších letech s ním další majitel jezdí absolutně bez závad, jinak zkus tohle dělat fabii nebo felicii tři roky a potom si popovídáme, budeš mít nefukční vrak !!!!

haha
11. dubna • 16:24

Nu vod Maladci....

glider
11. dubna • 17:04

pekny test, nebude niekedy aj Lada Niva?:-))

Robert Vašíček
11. dubna • 22:36

Dobrý večer,importér zatím nemá v předváděcí flotile Nivu, ale určitě je oslovíme, nebo bychom museli najít ochotného majitele :-)Robert Vašíček

glider
12. dubna • 16:22

dik za odpoved;-)

Flipper Tom
12. dubna • 16:16

můj test chevroletu niva z 8.8.2004 zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004080801

Roadmaster
11. dubna • 23:54

Mno, pokud mluvime o nove Nive by Chevrolet, tak ta, pokud vim, nema evropskou homologaci a na nasi silnici nema co delat...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RadekP
12. dubna • 8:14

já myslím že tu co dělat má, jen se o tom moc neví :)))
http://www.autodoksy.esm.cz/tech_ch.htm

david
11. dubna • 19:51

vy ste fakt vtipkári, nikto vás tie "kazové" nemecké a koncernové autá nenúti kupovať, kupujte si logany,lady a podobné výdržeschopné fúriky...aj keby moja fabča bola stále v servise a jazdila ako korytnačka, tak tie lady a logany by som za žiadnu cenu nechcel, to radšej MHD.

david
11. dubna • 19:54

tie autá sú dobré ale niekde na ruskú dedinu, kde si ju fakt vie opraviť každý ale DNES? v 21. storočí, kde je na každom rohu servis kupovať také predpotopné auto???????

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
David
11. dubna • 20:09

veď táto Lada má predpotopný štvorválec OHC, zatial čo v mojej modernej škode hukoce agregát vyvinutý pre naozaj povedený model 1000mb, ktorý je oproti Lade a Loganu stále na špicia komu sa 1.4 nepozdává, ten zvolí tichý, výkonný a úsporný http motor

david
11. dubna • 21:20

...info: v podstate princíp ako motor funguje je rovnaky od jeho vzniku...čiže tie tvoje kecy niesú na mieste, ja píšem celkovo o aute...škoda slov.

David
11. dubna • 22:37

veď hej, v podstate áno, a v podstate nie je nijaký velký rozdiel medzi škodou a ladou - aj ty tu argumentuješ prevažne emocionálne, nemáš rád ruské autá - a preto je pre teba nepredstavitelné, že by si si také auto kúpil ...možno by si mohol uviesť prečo konkrétne je lada taká strašná :)) "celkovo o aute" to je príliš všeobecná fráza

brus
11. dubna • 14:25

za dva roky od spuštění výroby půl milionu a zadalších 11let druhý půlmilion?? zvláštní čísla

Rodrigez
11. dubna • 14:23

Já teda za sebe říkám jasné ne. Mám pocit, že by se mulela planeta začít točit opačně, aby byl z východu západ :-D, abych začal uvažovat o Ladě.
Je sice pravda, že vzchled je vcelku povedený, pominu-li fakt, že se jedná tak trochu o kopii. Zastaralá technika by mě až tak taky netrápila. Ale dílenské zpracování a použití materiálů... Starší Lady byly doslova katastrofa, na co jsem šáhl, to upadlo, a to jsem ani nevyjel. Tady to nevypadá tak katastroficky. Ale opěrka nohy u řidiče, použité vnitřní čalounění a koberce, lícování středového tunelu apod. mi napovídá, že ve skutečnosti se toho příliš mnoho nezměnilo :-(. Nevím, zda jsou rusové tak neschopní, nebo na to jen kašlou, ale je to obrovská škoda. Konstrukční zastaralost bych byl ochoten tolerovat s ohledem na cenu a to, komu je určeno toto přibližovadlo. ALE ODFLÁKNUTÍ DÍLENSKÉHO ZPRACOVÁNÍ NIKDY TOLEROVAT NEBUDU.
A k ceně: opravdu nevidím jediný důvod, proč u nás koupit Kalinu. Fabia Tour je za nějakých cca 220 tis. (nebo 230 se silnějším motorem)a to myslím mluví za vše. O dynamice asi nebudeme hovořit u žádného z vozů. A pokud bych nutně chtěl něco na pole, pak tu je Lgan s 5letou zárukou B-]

haha
11. dubna • 16:23

Mno nevim technicka zaostalost rusu? Ona ISS je taky zaostala nebot pouzivaji 40 let stare osvecene vypinace prijektovane pro MIR :) Jen tak pro zajimavost rusum nikdy moc neslo i interier ale o pohodli behem prepravy a jednoduchost. To ze to nema milion hejblatek ma sve duvody. Min sracek. Min chyb. Auticko je to celkem zivy a umi to rozjet na to ze je to takova malorazka :)

julius7
11. dubna • 14:21

Zaujímavý test.Prekvapujúce je pružné zrýchlenie n V. z 80 -120 km/h.13,2s,dokonca lepšia hodnota ako na IV.,kde je 14,7s.
Maximálka 180 km/h u auta s oficiálnym údajom 165 km/h je tiež slušná hodnota.Škoda,že sa nemerala tá kontroverzná brzdná dráha z rýchlosti 100 km/h,čo bola v nemeckých testoch kritizovaná.
Rád by som vedel od autora testu,akú hodnotu mala spotreba pri jazde mimo mesto a mesto.
Pokiaľ to odsledoval.
Ináč asi najslušnejší test ruského auta,čo som čítal,a to som si o Kaline dosť prečítal priamo v ruštine.;-)

Robert Vašíček
11. dubna • 22:28

Dobrý večer,výsledná 7,6 vychází z propočtu plná - prázdná nádrž děleno počtem ujetých kilometrů. Palubní počítač ukazoval ve městě 7,7 l/100 km a mimo město po vynulování a ujetí 100 km po okreskách 6,3 l/100 km. Samozřejmě, že motoristé zhýčkaní spotřebou kolem šesti u moderních benzinů s variabilním sáním budou zklamáni, ale kvituje se, že jsme se nikdy nedostali přes 8,5 l/100 km. Robert Vašíček

dmatej
12. dubna • 18:03

Ta spotřeba po městě byla na jaké vzdálenosti a po jaké době jízdy?

Pelé
11. dubna • 12:43

a neví někdo, kdy bude varianta kombi?

Konrad
11. dubna • 15:05

Ale no tak, nejdriv se nauc pocitat do deseti a pak bud vtipnej...B-]
http://www.sauto.cz/search.php?f_ft=charade

dmatej
11. dubna • 13:07

Tuším, že se plánuje během roku 2008.
Hatchback by se k nám mohl dostat do konce tohohle roku (prý je objednaný, ale spolehněte se na ruského dodavatele).

Konrad
11. dubna • 12:32

Az po predni dvere je to verna kopie 10 let stareho Daihatsu Charade...;-)
Ale pokud se jim podari napodobit i spolehlivost Daihatsu, tak proc ne.

dmatej
11. dubna • 14:12

Tohohle? http://www.automotoportal.com/media/images/vijesti/060830002.jpg
A není to rovnou kopie š120? Má to taky kola.

Konrad
11. dubna • 15:06

Ale no tak, nejdriv se nauc pocitat do deseti a pak bud vtipnej...
http://www.sauto.cz/search.php?f_ft=charade

dmatej
11. dubna • 16:04

I pro tuhle verzi platí, co jsem napsal předtím, vtipálku B-]

Konrad
11. dubna • 20:31

No jo no, taky bych byl jako majitel (nebo snad prodejce?) tady ty nadhery nastvanej z tech vsech reakci. Ale obhajuj dal, kdyz te to bavi...:-P

dudo
11. dubna • 12:28

Kalina ma predsa ABS!!! 60kw a max krutiaci moment v 2500 otackach su predsa velmi dobre hodnoty tak neviem preco sa autor k motoru podradne vyjadruje. mam hodnu jazz s dvoma svieckami na valec a motorom na ktory si dala honda patent a maximum krutiaceho momentu mam v 2800 a to hodnota snad najlepsia v triede.

Mirek-607
11. dubna • 13:03

Chlape, víš jaký je uživatelský rozdíl v dvou ventilové technice a víceventilové? Tak třeba v tom, v jakých otáčkách je maximální kroutící moment. Dvouventil jede poměrně slušně v nízkých otáčkách, ale s jejich zvyšováním se jaksi nic moc neděje, resp. spíš nic než moc. Srovnáváš hrušky s jablkama, navíc 1.3 s 1.6 atd... ;)

Skyline
11. dubna • 12:57

Ze by byl trochu rozdil v objemu? A co spotreba, za kolik s Jazzem jezdis? Mozna by stalo za to se podivat, jak vypada bezna 1.6 u jinych vyrobcu a prestal bys mit dojem, ze je 60 kW velmi dobra hodnota.
A poznamka na zaver - ze ma maximum kroutaku v 2500 otackach jeste neznamena, ze konkurence nema ve 2500 kroutak stejny a maximum je sice vys, ale taky vyssi. Nebo taky patris k sekte osmiventilaru, kteri jeste dnes veri, ze osm ventilu "de vic vocpoda woe", aniz by si srovnali prubeh?

Lipen
11. dubna • 23:51

Tak vono to auto nemá ABS?V dnešní době dost zastaralé řešení a klimatizaci to asi taky nemá, tak co s takovým autem.

dudo
12. dubna • 10:06

od kedy sa v EU moze predavat auto bez ABS??? :-/

Lipen
12. dubna • 13:45

Od roku 1948 a zatím to nikdo nezměnil, jen po dálnici se bude možná moct jezdit 160km/hod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diwiak
12. dubna • 19:49

Toto som este nepocul ze vsetky nove auta musia mat ABS podla akejsi normy?? To co je za haluz?? no ma drzte..

Skyline
12. dubna • 10:57

Od te doby, co si Skoda vymohla vyjimku. Nevim, proc by ji nemohla dostat i Lada.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
12. dubna • 16:02

O jaké "výjimce" to meleš???

Lipen
12. dubna • 13:40

To jsem netušil, že má Škodovka vyjímku, myslel jsem že je na Evropské úrovni když ji řídí německý WW. Díky za informaci.

Marek71
12. dubna • 16:21

To nie je vynimka pre Skodovku, ale vynimka na niektore vychodne trhy. To znamena, ze napr. v CR (ale aj v SR) je mozne este dva roky po nariadeni EU predavat auta bez ABS. Vecsina automobiliek to ale z dovodu prestize nerobi, ponuka proste v zaklade ABS, len lacnejsie modely ( a s nimi napr. aj Skodovka ) toto este vyuziva. Tusim to konci niekedy v polovici r. 2008.

Skyline
12. dubna • 16:29

Diky za doplneni.;-)

George_Couser
12. dubna • 23:04

Co to meleš? U škodovky měl ABS i Junior už od ledna loňského roku...škodovka si nic nevymohla...a proč taky, když to ani nemá zapotřebí...

dmatej
11. dubna • 13:05

Zkus si ten prubeh srovna sam ;-)
Stara 2101 (1192ccm) jede lip nez kterakoliv bezna fabie 1,2.

Skyline
11. dubna • 13:54

Jabka s hruskama nesrovnavam, "jede lip" je dost subjektivni dojem a obecne srovnavat zigulika s fabii je asi jako resit, jestli je lepsi vino z krabice nebo z pet lahve.Pokud mas chut se v tomto smeru dovzdelat, necht jsou ti k sluzbe stranky Skody, kde si muzes teorii "8V jede lip vocpoda" overit na grafech vykonu a kroutaku pro 1.6/76 kW (8V) a 1.6/85 kW (16V).

dmatej
11. dubna • 14:10

No a který víno je teda lepší? Jasně, je to debata o ničem - mě jenom zaráží, že mě ta fabie totálně nerozdrtí, přestože podle všech grafů a keců by to udělat měla. Teda, nemyslím nerozdrdí při kolizi, tohle téma bych radši neprobíral, tam má fabie jasně navrch a ze mě by zbyl tak možná mastnej flek. Hluk uvnitř totéž. Ale prostor? Ovladatelnost? Výkon? Proč veleslavná fabie není lepší?
Jinak na silnici potkávám fabie výhradně 1,2 a 1,4.
Co se týče srovnávání 8V a 16V mám takový pocit, že by vás mohlo rozsoudit VVTi ;-) On ten 8V má v nízkých otáčkách fakt výhody oproti 16V.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
11. dubna • 21:32

Nevim, PETku jsem nikdy nezkousel, krabice byla sra.cka, ale uz je to davno, nekdy na stredni.
Ty grafy bych rad videl. Ziguli mel 60 koni a 955 kg, fobie ma 60 nebo 64 koni na cca 1060 kg. Z toho mi vychazi, ze nevim, podle ceho by mela fobie zigulika rozdrtit, papirove je to vice-mene nastejno, spis ve prospech Lady. Reci hatapkaru bych v tomto smeru za nic hodnotneho nepovazoval.
Nevim, jak by melo VVTi rozsoudit diskusi na tema 8V vs. 16V. Jak rikam, podivej se na 1.6 od VW a uvidis, ze stary 1.6 a nove FSI maji stejny prubeh kroutaku v nizkych otackach, zatimco ve strednich ma navrch FSI a ve vysokych uz osmiventil vubec neni. Moje zkusenost je takova, ze o pocitu, ze to "jede woe vocpodu" casto rozhoduje fakt, ze osmiventil dole zatahne a nahore chcipne, zatimco 16V dole zatahne uplne stejne, ale nahore jeste vic a tak se zda, ze ve skutecnosti je na tom "dole" 8V lip. Mozna u nekterych motoru ano, ale obecne to tak proste neni.

PAvl
11. dubna • 22:38

No 955 kg teda nevim, podle mejch zkušeností má 2104(1989) 1050 (už tenčí plechy) a například 2105(1986) 1185 (ještě silnější plechy), z toho mi padá, že 2101 má taky cca 1150, sice má o pár věcí míň ale nevim nevim

dmatej
12. dubna • 0:15

955 rovných, věř, nebo ne.

PAvl
12. dubna • 6:11

OK ja jen ze ja a vetsina ostatnich maji pomerne vic... Tak proto je i 01 pomerne ziva treba oproti silnejsi 04. Nakonec proc ne. posilovac par kilo vazi, vetsi sedacky, dalsi tri pasy, navijeci krabicky, hranaty svetla a dalsi hovadinky asi taky...

Skyline
11. dubna • 22:55

Mozna jsem nasel spatny typ vozu - 955 kg ma klasicky zigulik, o kterem jsem myslel, ze se tady bavime - tj. dve kulaty svetla, v podstate licencni fiat. Vygooglil jsem to tusim jako "pohotovostni hmotnost ziguli", snad hned treti odkaz na nejaky popis "musketyru nasich silnic". Sam jsem to samozrejme nevazil.

david
11. dubna • 13:25

...to som sa riadne zasmial...zakomplexovaný majitel ruského auta.

dmatej
11. dubna • 13:53

Jen se směj, mě je to šumafuk. Narozdíl od tebe totiž vím, jak jezdí obě auta ;-)

Petr
11. dubna • 12:49

Kalina abs nemá.

yoggi
11. dubna • 11:54

zaujimavy test len mi prijde usmevne niektore parametre auta :)))) kde su ti co kricia ze skodovka je nemozna lebo ani motor nevie spravit :)))

Skyline
11. dubna • 12:52

Tohle auto si nehraje na moderni a luxusni kocar, jako Skoda. Schvalne se podivej, kolik penez te bude stat motor stejnych parametru ve Fabii a pochopis. Proste je to stejna zalezitost jako Logan - nic moc technika, ale levne. Jinak za 229k je tech 60 kW porad vyznamne vic, nez ohoblovany Junior s hatapkou.

Petr
11. dubna • 13:12

Nejsme tak bohatí abysme si kupovali "levné" shity z Ruska

Skyline
11. dubna • 13:50

No ja zas nejsem tak bohatej, abych si kupoval drahe shity z Boleslavi.

Petr
11. dubna • 14:39

Hlavně seš těžce zamindrákovanej, jak nám dokazuješ v příspěvcích pod každým článkem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
11. dubna • 14:54

Nesmis me soudit podle sebe, Petre.B-]

paavo
11. dubna • 16:50

Petr má pravdu. Také to tak vidím...:-(

Vantage
11. dubna • 19:15

Ano, i já osobně (a bez jakékoliv legrace) bych doporučoval osobě s nickem Skyline návštěvu psychologa. Už to pozoruju delší dobu - podobně se baví pár teenagerů, ale jen Skyline to dělá po téměř každým článkem a bez náznaku humoru. Opravdu toho psychologa doporučuji. Tyhle problémy se později mohou promítnout i do jiných oblastí a problém je na světě...

Vít Pešek
12. dubna • 12:32

no ja nevim proc se vzdycky nekdo snazi delat rozbory osobnosti podle par prispevku.... a ve vetsine pripadu delaj tyhle rozbory prave mentalne sabsi jedinci... To ze nekdo povazuje skodovku za shit je jeho vec.
Ja bych si fabii nekdy nekoupi, ale oktavkuII urcite. cena fabie je mocc vysoka, vsimni si napriklad ze sinejsi(1.4 74kW) fabku kombi (starou) poridis za skoro stejne penize jako Octavia tour 1.6 75kW.... me proste i tohle pride lepsi kauf nez fabka...

Vantage
12. dubna • 15:50

Jsou chvíle, kdy přemejšlím, jestli lidé čtou to, na co reagují. Nevím jestli jsem mentálně slabší, ale rozhodně VÁM doporučuji přečíst si, co jsem psal.
Nikoho nesoudím podle pár příspěvků, ani kvůli tomu, že považuje škodovku za shit....

Mentt
12. dubna • 14:32

Presne tak.Proti skode nic nemam a fabie je rozhodne povedene auto, ale za tu cenu za kterou se prodava(a to nemusi mit zminovany 1.4 74kw) to moc vyhodna koupe neni.Zakladni 1.2 motor je pro tak "velke" auto vcelku nedostacujici volba a pokud si clovek pripocita priplatky za dalsi(nejen silnejsi motor) v dnesni dobe samozrejme vybaveni dostane se na velice neprijemnou castku.Skoda se prodava v dnesni dobe jen diky povesti domaci automobilky a clovek ktery se trochu vyzna se nad koupi skody dvakrat rozmysli(vzhledem ceny vykon).Co se tyka nove kaliny myslim ze na ceske silnice to nebude spatna volba a jen cas ukaze jak to v realu bude s tou "spolehlivosti" ruskych aut.Rozhodne zajimava alternativa Loganovi a jeho renaultovske kvalite :-) .

Vantage
12. dubna • 15:55

Koukám že na thready si to tady nehraje - takže až tento příspěvek je 2Mentt:...ale za tu cenu za kterou se prodava(a to nemusi mit zminovany 1.4 74kw) to moc vyhodna koupe neni...
Zajímavé, jak jsem se již zmiňoval - v autocaru ji dali s šesti nebo sedmi konkurentů na třetí místo a celkem ji chválili. ...Skoda se prodava v dnesni dobe jen diky povesti domaci automobilky...
Ehm, nejsem nějaký odborník, ale řekl bych, že stoupají právě zahraniční prodeje, kde se prodá škodovek víc než doma. ...a clovek ktery se trochu vyzna se nad koupi skody dvakrat rozmysli...
viz první reakce (autocar)

Mentt
12. dubna • 17:00

Doporucuji si precist muj prispevek jeste jednou ...Proti skode nic nemam a fabie je rozhodne povedene auto.... Pointa meho prispevku byla ze Fabie je dobre auto ale s nadsazenou cenou a za stejnou cenu se daji poridit lepsi auta.A hlavne v ČR se prodava fabie hlavne diky povesti skody(o zahranicnich prodejich skody se nebavim protoze mne zajima situace na ceskem trhu ktery se mne jako ceskeho zakaznika tyka nejvic).

Vantage
12. dubna • 20:49

---------------------------------------
Doporucuji si precist muj prispevek jeste jednou ...Proti skode nic nemam a fabie je rozhodne povedene auto.... Pointa meho prispevku byla ze Fabie je dobre auto ale s nadsazenou cenou a za stejnou cenu se daji poridit lepsi auta.A hlavne v ČR se prodava fabie hlavne diky povesti skody(o zahranicnich prodejich skody se nebavim protoze mne zajima situace na ceskem trhu ktery se mne jako ceskeho zakaznika tyka nejvic)
--------------------------------------
nevím jak jinak dát najevo na co reagujiA ještě jednou opakuji - v testu autocaru byla škodovka na 3. místě asi z 6ti nebo 7mi aut a o nějakým nadržování nemůže být řeč. Takže to s tou nadsazenou cenou asi moc nesedí. A jen pro úplnost dodávám že já bych si si škodovku nikdy nepořídil (na můj vkus se moc
krade - bohužel žiju v rizikové oblasti).

Mentt
14. dubna • 23:50

Cenově je Škoda Fabia také na evropské úrovni, ovšem bez velkých slev, jaké si dovolují francouzští či korejští soupeři. Takže nakonec v součtu s menší základní výbavou a drahou příplatkovou dopadne vůz hodně špatně, což je jistě pro Škodu škoda.Recenze Skody Fabia na serveru novinky.cz :-)

Jenda
11. dubna • 19:45

Hold Skyline moc nepobral..myslím rozumu. Je to ubožák se solidním mindrákem.

Skyline
11. dubna • 21:21

Tolik skodifkaru takhle pekne pohromade cloveka vzdycky pobavi:-D:-D:-D

Petr
11. dubna • 22:07

Tím spíš že jezdím Corollou. :-/

Vantage
12. dubna • 7:11

2 Skyline: Já osobně nemám nic proti autům z východu ani proti škodovkám (a přiznám se, že je mi lhostejná i tvoje osoba). Ale musím podotknout, že jsem si všiml, že tvé expresivní příspěvky najdu u většiny zpráv týkající se škodovky. A vzhledem k tomu, že mé vzdělání bohužel zahrnuje i rozpoznání nemocí ducha, musím bohužel říci, že tvé příspěvky vykazují všechny symptomy určité duševní poruchy. Nesoudím tě, jen mírně upozorňuji na potencionální rizika do budoucna...A ještě jedna drobnost. Není to místo diskuze o škodovce, ale přesto mi to nedá: píšeš o "drahých shitech". To první slovo vyvracejí prodeje (a to nemyslím jen v čr, ale hlavně v zahraničí), to druhé celá řada testů. Pravidelně sleduju tg a tam škodovku celkem chválí. nadávno jsem si koupil autocar, kde škodovku porovnávali s (tuším sedmi) konkurenty, celkem ji chválili a dostala se na třetí místo. A autocar není zrovna časopis, který by si hrál na PR škodovky - kdo četl jejich test oktávkyRS, dá mi za pravdu. Když to tedy shrnu, podle prodejů a podle odborníků neplatí ani jedna část slovního spojení "drahý shit". Můžeš mi prosím vysvětlit, proč ty si myslíš opak?

Skyline
12. dubna • 8:07

Vzdycky me bavi, kdyz se me nekdo snazi urazet a zaroven tvrdi, ze jsem mu fuk. O tom ses taky na skole ucil? :-DA co te bohuzel ve skole nenaucili je chapani psaneho textu. Kdyz na muj vecny prispevek napise nekdo ironickou poznamku o ruskem shitu, zkusim mu "kvalitu" jeho prispevku ukazat na stejnem pripade, jen s shitem ceskym. Je k popukani, kolik mistnich skodifkaru vidi okamzite rude a se soudruzskou vervou se pusti do trapnych rozboru me osoby. A pak se jeste ohanis svym udajnym vzdelanim a mou dusevni poruchou, stejne jako Jenda zrejme soudic podle sebe. Ale diky za ranni pobaveni:-D:-D:-D

Vantage
12. dubna • 9:38

Tak já ti to napíšu ještě jednou: ve většině diskuzí o škodovce lze najít tvé expresivní příspěvky o škodovce. Nic víc, nic míň.
BTW - i tahle věta něco napoví...
...zkusim mu "kvalitu" jeho prispevku ukazat na stejnem pripade, jen s shitem ceskym...A prosím, mohl bys mi napsat kde se tě snažím urážet?
Mimochodem, nejsem škodovkář a jezdím v peugeotu.

Vantage
12. dubna • 9:49

Ještě mě napadl jeden způsob, jak ti to vysvětlit. Určitě jsi na Ar delší dobu a tak sis nemohl nevšimnout, že jsou tu jedinci s vazbami na konkrrétní značky - vybavuje se mi Tom, co nedá dopustit na ruské vozy, wolff ndšený pro fiaty nebo vtec pro hondy. To je celkem normální - stačí mít dobré auto dané značky, nebo první vlastní auto - to vše může vést k užší vazbě na danou značku (koneckonců toto vysvětluje i postoj škodovkářů).Ty jseš opačnej příklad - reaguješ negativně u většiny příspěvků o škodě. To normální není (dokonce i ten "nadšenec" co měl problémy s renaultem (a cpal to do všech diskuzí) se v diskuzích do renaultu - auta nenavážel). Ve chvíli, kdy ti někdo na tvůj "věcný" příspěvek napsal o "shitu z ruska" okamžitě jsi reagoval škodovka-shit. Nepoužil jsi jiný přirovnání (japonce, korejce, us auto) ale zase škodovku...

Jenda
11. dubna • 21:48

Nevím kolik zdejších, ale ja škodu nemám cca už třináct let. Tady jde o škodovku snad jen tobě, my se jen pozastavujeme nad tvojí ubohostí prezentace povrchních blábolů. Pokud ti to nedošlo.

Skyline
11. dubna • 22:27

"Nejsme tak bohatí abysme si kupovali "levné" shity z Ruska" = kvalitni nazor.
"Nejsem tak bohaty, abych si kupoval drahe shity z Boleslavi" = duvod k hromade bezduvodnych urazek i od autora toho prvniho vyroku.Ehm, Jendo, asi tak - skodifkar je diagnoza a zjevne se neomezuje na majitele hatapek. Proste kritika Skody = fuj, stejna kritika cehokoliv na vychod = potlesk. Pro tebe bezna vec, pro me zvedajici se kufr z typicke stadnosti (schvalne nepisu ceske, stada jsou vsude). Sorry, ale nazor na mou "ubohost" od nekoho s vyse popsanym myslenim, ktere povazuje za spravne, je jako kdyby me chtel Grebenicek poucovat o demokracii. Hodnota nula, jak nazoru, tak poucujiciho. Ale jak ses projevil uz v jine diskusi, vubec me to neprekvapuje.

Jenda
11. dubna • 22:40

Juniore, až ve svém životě aspoň neco dokážeš, než jen kydat kupy hnoje na úspěšnou škodu, dostaneš se aspoň na nějakou úroveň. Zatím jen tupě zavídíš úspěch, kteréhho se tobě nikdy nedostane.
Já o žádné automobilce nikdy nenapíšu to co ty o škodovce a proč? Všichni se snaží, každý má model, za který se nemusí stydět a který si najde zákazníky. A nemusím se do krve bít za blbosti, které mají vliv jen na dojivost jedné černobílé lamy v Ázerbajdžánu.

Skyline
11. dubna • 22:59

Mas pravdu seniore, moje prispevky na AR se omezuji na vypady proti skode bez kousku argumentu, zatimco ty sem pises sama fakta - treba hromady pokusu o urazky na mou adresu, to sem vnasi opravdu hodnotne informace (teda pokud je pro nekoho hodnotnou informaci fakt, ze Jenda se potreboval vyvztekat z nejake frustrace). Zavidim uspech? Nikdy se mi zadneho nedostane? Opet Jendo, opet bys nemel soudit podle sebe.:-D:-D:-D:-D

Bismarck
5. srpna • 10:11

Skyline, mas pravdu a suhlasim s tebou. Naopak si myslim, ze nepises len same blaboly, ako mnohi tiezprispievatelia, ktori haja svoju skodovecku... Nehovorim, ze skodovky su zle alebo dobre, ale kazde auto ma svojich priaznivcov... Kazdemu co jeho jest. Mne sa Kalina paci, sedel som v nej a nie je to zle auto, najma na nase cesty. Ist s Fabiou na chatu, dakujem. To aby sme vsetci vystupili, lebo chytim spodok na kazdom jednom kamienku... Tym nechcem povedat, ze Fabia je zle auto. Len pre tych menej chapavych... nejazdim preteky ale casto chodim na chaty, kde sa mi vyplati mat auto s vyssim podvozkom. A fakt mi pride zaplatit za Kalinu 250.000,- ako za Fabiu 290.000,-Sk B-]
Kazdy mame ine naroky a potreby, tak nekydajme na seba ;-)
Pekny den vsetkym.

Petr
11. dubna • 15:33

Soudím podle toho co píšeš.

Skyline
11. dubna • 13:50

No ja zas nejsem tak bohatej, abych si kupoval drahe shity z Boleslavi.

Jirka
11. dubna • 11:37

Ta historie znacky Lada je zajimava. Byla by k tomu nejaka reference, nebo je to jedna pani povidala a autorovi se to zalibilo?

Topstar
11. dubna • 11:27

Jaké si mám představit zadní světlomety a tak? :-/

lives
11. dubna • 23:51

Představ si nějaké pěkné, Lada je přece ze zadu nejpovedenější.:-D

Topstar
12. dubna • 8:54

Zadek je přece nejdůležitější, většina řidičů mě uvidí právě zezadu jak je budu předjíždět B-]

klukjakobuk
11. dubna • 10:01

Dnes nebudou žádné bleskovky ?:-O

eR.
11. dubna • 8:33

Jen pro informaci autora článku Kalina není typ 2118 ale 1118, číslování vozů je v rusku normované...

Lada Fanda
11. dubna • 11:49

No nezlobte se, ale já mám doma přes 20 let Ladu 2105 tak kde soudruzi udělali chybu?

Bender
12. dubna • 21:54

Tím bych se už dneska moc nechlubil.... jezdit dneska v 20 let starým autě... bych mlčel někde v koutku..

dmatej
11. dubna • 13:01

2101-2107 tehdy patřily do střední třídy, to je ta 2 na začátku. Kalina je malé auto na dnešní poměry, proto 1. Pravda, v interiéru je fakt hodně místa - když se dá sedačka řidiče dozadu, nedošáhnu na pedály (měřím 185cm), ale za mě se ještě pořád vejde člověk celkem pohodlně.

myso
12. dubna • 23:06

neni to nahodou tak ze je to 2118 a ta 2 sa obcas vypusta a je z toho 118? tak ako je to u "desiatkovej rady?"

dmatej
13. dubna • 9:57

Ne :) Je to fakt 1118 ;)

m.
11. dubna • 7:38

Fiat 124 byl autem roku v roce 1967 http://www.caroftheyear.org/pages/Previous.htm

Lipen
11. dubna • 23:55

Fiat 124 bylo opravdu povedené auto, za 30 let "úspěšného" vylepšování ruskými odborníky se ještě nedostali na jeho úroveň.

Marek
27. května • 14:00

Žiguli VAZ 2101 bolo od zaciatku lepsie auto ako Fiat 124. Uz len koli lepsiemu motoru no a samozrejme zosilnenemu podvozku.

Milan
29. května • 19:42

když byl v roce Fiat 124 autem roku tak už jsem jezdil s auty 6let.Originál Fiat 124 tedy pamatuji na vlastní oči i svezení.Motor ktery tam zabudovali sovětští inženýři bylo to nejhorší co mohli udělat.Byl podstatně těžší vyšší takže se tam stěží vešel,nadměrně hlučný a líný a vysoká spotřeba,úplná katastrofa vhodná pouze do RVHP.

Josef
3. srpna • 12:15

Měli jsme kdysi žigula. Co si pamatuji, tak tehdy jsme do kopce předjeli každou škodovku, protože ty do kopce zpomalovaly, narozdíl od žigula. Podobný problém jsem měl ještě i u feldy 1.3, některé kopce na dálnici rychleji než 100km/h nedala. Ten ruský motor nebyl špatný ve své době, a dále se vyvíjel.

HrdinaJan
11. dubna • 7:11

Ta převodovka je opravdu drsná. Pro benzínovou 1,6 mít takhle dlouho 5ku je hukot. 2500otmin při 100kmh je opravdu nevídané, až bych řek, že je to chyba. :)

dmatej
17. dubna • 9:48

Renault 19 Chamade, 1.8 54kW, pětka má ve 130 km/h 3500 ot/min, čili prakticky stejný převod - jezdí do rychla, ale je děsně lenivá (připomíná mi to vlak, ať šlapete na plyn jak chcete, zrychlení je stejný asi od poloviny dráhy pedálu - na druhou stranu je stejný mezi 1800-5500 ot.). Takže u Lady se dá předpokládat, že zpřevodování je rozumné.

RadekP
11. dubna • 20:04

já mam na 5 3000 a spíš bych bral delší (nebo 6ku) :))

ACE
11. dubna • 10:23

Mě to točí stejně u 1.3 a kratší bych rozhodně nechtěl, naprostá spokojenost. Při stovce +- to taky hravě žere pod 5 litrů benzínu.

Juha
11. dubna • 7:33

Tak to měl i favorit s hnědým čalouněním.

guseppe2
11. dubna • 7:42

A taky se hned při sebemenším dálničním stoupání motor zadusil a na čtyřku jsem jezdíval i několik km pod plným plynem. Zase z druhé strany jsem vymetl pavučiny z motoru. (spotřebu jsem neřešil byl tam LPG a plyn stál kolem 11 Kč.) To byly časy .....

Doporučujeme

Články odjinud