Kvalitních ojetin je letos málo. Po kterých je největší poptávka?

Specifikem podzimní sezony 2011 je nedostatek dvou až tříletých kvalitních ojetin, a to zejména díky nízkým prodejům nových automobilů v krizových letech 2008/2009 v celé Evropě.

Ceny ojetin spíše stagnují, rozhodně nepadají strmě dolů jako v letech ekonomické krize 2008/2009.

OJETÉ AUTOMOBILY DO 100 TIS.KČ

Škoda Fabia – optimální volbou je verze kombi s motorem 1,4MPi 55-59kW, nevadí i nájezd kolem 200tis.km.
Škoda Octavia I cca do roku výroby 2003 – problémem těchto vozů bývá již těžko doložitelná servisní historie a i několikeré snížení počtu ujetých kilometrů na tachometru.
Ford Focus první generace – ročníky 2002/2003 – s benzínovým motorem 1,6 16V je tenhle Focus i po více letech provozu a s vyšším počtem najetých kilometrů horkým favoritem na kvalitní ojetinu.
Citroën Xsara, ročníky 2003/2004 – poměrně nenápadné auto z dílny Citroënu, které však nabízí skvělé motory, jak benzínovou 1,4ku tak dieselový 2,0HDi.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 100-150 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2004/2005/2006 – technika druhé generace (od 2005) je o něco vyspělejší, zajímavou alternativu zde představují verze s dieselovým motorem 1,6TDCi.
Škoda Octavia I, 2002-2006 - platí vše zmíněné v kategorii do 100tis.Kč.
Ford Mondeo, 2003-2006 - optimální motorizace z těchto let je benzínová 1,8 16V, případně 2,0i 16V, ale dobrý kus s rozumným nájezdem aby člověk pohledal. U dieselů je třeba pečlivě prověřovat.
Opel Vectra 2003-2005 - zajímavá volba, ale pokud možno nejlépe s benzínovým motorem.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 150-200 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2006/2007 - asi nejprověřenějším motorem "držákem" je benzínový 1,6i 16V 74kW, je rozumně svižný a poměrně úsporný.
Ford Mondeo, ročníky cca 2006-2007 – v této cenové relaci nebo jen mírně nad ní se dá koupit pěkné auto s rozumným nájezdem do cca 170tis.km.
Kia Cee´d, ročníky 2007-2008 - kolem 180-200tis.Kč se dá koupit dieselová 1,6 CRDi s výkonem 80kW, která má překvapivě málo známých problémů, výborně jede a moc nežere.
Škoda Octavia II, 2006-2007 - kolem 200tis.Kč se dá koupit slušné auto, ale hůře se hledá a je zde výrazné riziko nějaké manipulace či zatajení podstatných informací.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 200-250 TIS.KČ

Ford Focus 2008/2009 - v roce 2008 proběhla modernizace a facelift, jinak charakteristika shodná s předchozí cenovou kategorií.
Škoda Octavia II TDi 2007/2008 – optimálně s motorem 1,9TDI 77kW bez filtru pevných částic, s jasným původem a doloženou historií.
Ford Mondeo 2007/2008 – problematická cenová relace, ve které se míchají poslední ročníky staré modelové řady a první rok nové.
Volvo S40/V50 2005/2006 – nejspolehlivější volbou je benzínový motor 2,4i 170koní, který ve Volvu S40/V50 nabídne i nejlepší svezení.
Volkswagen Passat, 2005/2006 – dobře udržované kusy s nájezdy kolem 160-250tis.km jsou solidní volbou.
Citroen C8, Peugeot 807, 2004-2006 – výkonově dostačující je verze s motorem 2,2HDi s (na tuto kategorii vozů) velmi rozumnou spotřebou kolem 8l/100km.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 250-300 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2009-2010 - za tyto peníze se dá sehnat zánovní auto s velmi nízkým nájezdem, lze doporučit benzín i diesel.
Volvo V50 - 2007-2008 - skvělé auto kombinující perfektní podvozek Fordu Focus s pohodlím, kvalitou a bezpečností od Volva.
Ford Mondeo 2008 a výše - velké, pohodlné, rozumně spolehlivé auto. Optimální motorizací je 2,0TDCi nebo 1,8TDCi.
Citroën C5 - 2007-2008 - s naftovým 2,0HDi se 100kW jde o doporučení vhodnou motorizaci.
Volvo V70 D5 – obrovský a pohodlný silniční koráb, který navíc ani ve vysokých kilometrových nájezdech obvykle netrápí žádné zásadnější problémy.
Volkswagen Passat 2008 a výše – platí vše popsané v předchozí cenové kategorii.
Ford S-Max, 2007/2008 – působivý kompromis mezi kombíkem a rodinným MPV s výbornými jízdními vlastnostmi. 

Zdroj: Auto AZ Consulting 
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků