Kvalitních ojetin je letos málo. Po kterých je největší poptávka?

Specifikem podzimní sezony 2011 je nedostatek dvou až tříletých kvalitních ojetin, a to zejména díky nízkým prodejům nových automobilů v krizových letech 2008/2009 v celé Evropě.

Ceny ojetin spíše stagnují, rozhodně nepadají strmě dolů jako v letech ekonomické krize 2008/2009.

OJETÉ AUTOMOBILY DO 100 TIS.KČ

Škoda Fabia – optimální volbou je verze kombi s motorem 1,4MPi 55-59kW, nevadí i nájezd kolem 200tis.km.
Škoda Octavia I cca do roku výroby 2003 – problémem těchto vozů bývá již těžko doložitelná servisní historie a i několikeré snížení počtu ujetých kilometrů na tachometru.
Ford Focus první generace – ročníky 2002/2003 – s benzínovým motorem 1,6 16V je tenhle Focus i po více letech provozu a s vyšším počtem najetých kilometrů horkým favoritem na kvalitní ojetinu.
Citroën Xsara, ročníky 2003/2004 – poměrně nenápadné auto z dílny Citroënu, které však nabízí skvělé motory, jak benzínovou 1,4ku tak dieselový 2,0HDi.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 100-150 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2004/2005/2006 – technika druhé generace (od 2005) je o něco vyspělejší, zajímavou alternativu zde představují verze s dieselovým motorem 1,6TDCi.
Škoda Octavia I, 2002-2006 - platí vše zmíněné v kategorii do 100tis.Kč.
Ford Mondeo, 2003-2006 - optimální motorizace z těchto let je benzínová 1,8 16V, případně 2,0i 16V, ale dobrý kus s rozumným nájezdem aby člověk pohledal. U dieselů je třeba pečlivě prověřovat.
Opel Vectra 2003-2005 - zajímavá volba, ale pokud možno nejlépe s benzínovým motorem.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 150-200 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2006/2007 - asi nejprověřenějším motorem "držákem" je benzínový 1,6i 16V 74kW, je rozumně svižný a poměrně úsporný.
Ford Mondeo, ročníky cca 2006-2007 – v této cenové relaci nebo jen mírně nad ní se dá koupit pěkné auto s rozumným nájezdem do cca 170tis.km.
Kia Cee´d, ročníky 2007-2008 - kolem 180-200tis.Kč se dá koupit dieselová 1,6 CRDi s výkonem 80kW, která má překvapivě málo známých problémů, výborně jede a moc nežere.
Škoda Octavia II, 2006-2007 - kolem 200tis.Kč se dá koupit slušné auto, ale hůře se hledá a je zde výrazné riziko nějaké manipulace či zatajení podstatných informací.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 200-250 TIS.KČ

Ford Focus 2008/2009 - v roce 2008 proběhla modernizace a facelift, jinak charakteristika shodná s předchozí cenovou kategorií.
Škoda Octavia II TDi 2007/2008 – optimálně s motorem 1,9TDI 77kW bez filtru pevných částic, s jasným původem a doloženou historií.
Ford Mondeo 2007/2008 – problematická cenová relace, ve které se míchají poslední ročníky staré modelové řady a první rok nové.
Volvo S40/V50 2005/2006 – nejspolehlivější volbou je benzínový motor 2,4i 170koní, který ve Volvu S40/V50 nabídne i nejlepší svezení.
Volkswagen Passat, 2005/2006 – dobře udržované kusy s nájezdy kolem 160-250tis.km jsou solidní volbou.
Citroen C8, Peugeot 807, 2004-2006 – výkonově dostačující je verze s motorem 2,2HDi s (na tuto kategorii vozů) velmi rozumnou spotřebou kolem 8l/100km.

OJETÉ AUTOMOBILY V CENĚ 250-300 TIS.KČ

Ford Focus, ročníky 2009-2010 - za tyto peníze se dá sehnat zánovní auto s velmi nízkým nájezdem, lze doporučit benzín i diesel.
Volvo V50 - 2007-2008 - skvělé auto kombinující perfektní podvozek Fordu Focus s pohodlím, kvalitou a bezpečností od Volva.
Ford Mondeo 2008 a výše - velké, pohodlné, rozumně spolehlivé auto. Optimální motorizací je 2,0TDCi nebo 1,8TDCi.
Citroën C5 - 2007-2008 - s naftovým 2,0HDi se 100kW jde o doporučení vhodnou motorizaci.
Volvo V70 D5 – obrovský a pohodlný silniční koráb, který navíc ani ve vysokých kilometrových nájezdech obvykle netrápí žádné zásadnější problémy.
Volkswagen Passat 2008 a výše – platí vše popsané v předchozí cenové kategorii.
Ford S-Max, 2007/2008 – působivý kompromis mezi kombíkem a rodinným MPV s výbornými jízdními vlastnostmi. 

Zdroj: Auto AZ Consulting 
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků