Kuriózní svolávací akce: jeden jediný Koenigsegg Agera musí do servisu

Obvykle informujeme o gigantických svolávacích akcích nebo takových, které se týkají i aut na našem trhu. Ale tahle servisní kampaň je tak kuriózní, že se o ní nelze nezmínit.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) přikázal švédskému výrobci exkluzivních supersportů Koenigsegg vyhlásit svolávací akci na model Agera dodávaný do USA, protože jeho kontrola tlaku v pneumatikách, respektive kontrolka na displeji, nesplňuje požadavky americké legislativy.

Bezpečnost | Pneumatiky | Byznys | Názory

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Koenigsegg zjistil, že se tento problém týká jediného auta dodaného do USA v prosinci 2012. Automobilka už kontaktovala zákazníka a smluvní servisní partner prý upravil software řídící jednotky kontroly tlaku v pneumatikách tak, aby odpovídal americké normě.

Jen připomeneme, že Koenigsegg Agera v základním provedení disponuje přeplňovaným osmiválcem 4,7 l o výkonu 669 kW (910 k) a točivém momentu 1100 Nm. Na 200 km/h zrychlí za méně než devět sekund a maximální rychlost atakuje 400 km/h. Je tedy logické, že s takovými parametry je nutné mít tlak v pneumatikách v pořádku...

Bezpečnost | Život řidiče | Pneumatiky

Test letních pneumatik 175/65 R14: Ostuda pro Michelin i Kléber

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků