Kupující ojetin chtějí znát původ vozů. Kilometry zajímají jen půlku z nich

Jen asi polovina kupujících chce znát skutečný stav najetých kilometrů u ojetého auta. Většina lidí chce vědět hlavně to, zda nebylo kradené nebo není v exekuci.

Kupující ojetých aut si uvědomují rizika spojená s obchodem s ojetinami, takže se zvyšují jejich požadavky. Podle průzkumu, který provedl autobazar Auto ESA v březnu 2016 na vzorku 750 zákazníků, jich hned 90 % vyžadovalo doklad o prověření historie kupovaného vozu.

Ojetiny | Život řidiče | Statistiky | Byznys | Ceny

Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Podle Auto ESA se klienti zajímají především o to, zda auto nebylo odcizené (73 % žádostí), zda není vůz vedený v Centrálním registru exekucí (71 % žádostí) nebo zda není v zástavě některé úvěrové společnosti (66 % žádostí). „Měsíčně registrujeme až 50 vozidel, která jsou v exekuci a přesto se je jejich majitelé snaží prodat,“ přibližuje aktuální stav Pavel Foltýn z Auto ESA.

Až na čtvrtém místě se umístil požadavek na detailní popis technického stavu vozidla. Překvapivě pouze 57 % dotázaných požadovalo prověření údaje skutečných najetých kilometrů. „Prověření vozidla se stává u našich klientů naprosto běžným požadavkem, bez jehož splnění bychom neprodali až 90 % vozidel,“ říká Foltýn z Auto ESA.

Ojetiny | Zajímavosti | Škoda | Statistiky | Volkswagen | Ford | Byznys

Češi loni dovezli přes 150 000 ojetin. Nejvíce těch ve stáří 11 až 15 let

Skutečnost, že jen něco málo přes polovinu zájemců o koupi ojetého vozu chce znát skutečný stav najetých kilometrů, může svědčit o dvou věcech. Buď jsou Češi smíření s tím, že více než třetina aut na našem trhu je po manipulaci s tachometrem, nebo je pro ně rozhodující především celkový technický stav vozu a naprosto jasná historie po právní stránce.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků