Kupte si nový osmiválec Chevrolet small-block jako skládačku

Z Lega a Merkuru člověk jednou vyroste a začne chtít pořádnou dospěláckou stavebnici. A co může být chlapáčtějšího než postavit si vlastní motor? Napište do Chevroletu a objednejte si nový osmiválec small-block.

Chevrolet představí na autoshow SEMA novou generaci stavebnicového motoru V8 označenou jako ZZ6. Ta vychází z nejnovějších pohonných jednotek, ale zároveň odkazuje na tradici jednoduchých, lehkých a spolehlivých motorů.

Zajímavosti | Americká auta | Video | Chevrolet

Video: Jak snadno a rychle přestavět osmiválec Small block

Nový motor má zásadně přepracovanou hlavu s agresivní vačkou dovolující dlouhé otevření sacích a výfukových ventilů (ty mají větší průměr a jsou lehčí). Nové jsou také ventilové pružiny. Výsledkem je schopnost dosahovat provozních otáček za hranici 7000 ot./min.

Pohonná jednotka o zdvihovém objemu 5,7 litru má pořád rozvod OHV a objednat si můžete dvě verze. Verze „Turn Key“ je vlastně kompletní a dostanete startér, elektrické rozvody, karburátor, kompresor klimatizace a další příslušenství, takže ho vlastně složíte, namontujete do svého auta, otočíte klíčkem a jedete.

Verze „Base Kit“ je bez příslušenství, jedná se vlastně jen o samotný motor. Ta se hodí pro ty, kteří budou osmiválec dále upravovat například pro dragster a použijí vlastní systém chlazení a přípravy palivové směsi.

Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků