Kupec Saabu bude znám již tento týden, bude jím opravdu Koenigsegg?

Teprve před pár dny jsme vás informovali, že novým majitelem věhlasného švédského Saabu by se mohla stát jiná švédská automobilová společnost s exotickým názvem Koennigsegg, vyrábějící neméně exotická supersportovní auta.

Zájem Koenigseggu byl sám o sobě překvapivý, neboť jde o opravdu malou firmu s pouhými padesáti zaměstnanci. Již minulý týden se ale spekulovalo o tom, že právě tato firma má ze zájemců o Saab největší šanci na úspěch. Za Koenigseggem totiž stojí zatím blíže nespecifikovaná skupina norských investorů, kteří jsou zřejmě těmi, jež by celou operaci finančně kryli. Od Koenigseggu je prezentování zájmu o Saab svým jménem buď jen o chytrým marketingovým tahem, nebo, jak praví sám spolumajitel firmy Baard Eker, investicí Koenigseggu by bylo zejména jeho know-how, tedy několik novátorských technologických řešení, které by dalšímu rozvoji Saabu byly ku prospěchu.

Ať už je to jakkoli, mluvčí Saabu včera informovala novináře, že ve hře o koupi firmy zůstávají tři firmy a výběr vhodného kandidáta by měl být završen již tento týden. Analytici očekávají, že vybrán bude právě Koenigsegg. Dost možná si to ale myslí jen proto, že jde o jediného zájemce, který se ke svému zájmu o Saab veřejně přiznal... Chytřejší bychom měli být již na skonku tohoto týdne.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků