Kumho představuje pneumatiky s nejnižším profilem

Americký výrobce pneumatik Kumho přinesl na autosalon SEMA do Las Vegas svou horkou novinku, kterou chce posunout hranice svého průmyslu směrem vpřed. Konstruktéři této společnosti si dlouho kladli otázku, jak vytvořit ultranízkoprofilové pneumatiky tak, aby mohly být běžně využívány na sportovních vozidlech a aby se přitom nepoškodil disk nebo samotná pneumatika. Nyní známe odpověď v podobě zcela nových pneumatik s rozměrem 385/15Z R22, které hned na první pohled zaujmou svou šířkou. 

Při jejich vývoji využívali konstruktéři řadu počítačových simulací, přes které zjišťovali aktuální parametry pneumatiky. Hlavním důležitým parametrem bylo, aby neztratila své vlastnosti na rozpáleném asfaltu a aby zvládla nároky sportovních jezdců, když se rozhodnou vyjít si na okruh. Nicméně, jiné využití těchto 22-ti palcových pneumatik, než na okruhu skutečně nevidíme a už i po krátké městské projížďce by to bylo minimálně na výměnu disků a o nekomfortní jízdě už ani nemluvě. Za zmínku však stojí, že novinka disponuje i technologii run-flat, což znamená, že i v případě defektu nebo poklesu tlaku gumě, zůstane pneumatika připevněna k disku a poslouží alespoň na bezpečný dojezd do boxů.

Společnost Kumho, která se již v minulosti podepsala pod několik zajímavých řešení, jako třeba „voňavý“ barevný kouř, má letos za cíl dostat se mezi pět nejlepších výrobců pneumatik a nové nízkoprofilové pneu ji k tomu, coby imageová záležitost, mají patřičně dopomoci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kumho 385/15Z R22
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 59 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků