Kumho představuje pneumatiky s nejnižším profilem

Americký výrobce pneumatik Kumho přinesl na autosalon SEMA do Las Vegas svou horkou novinku, kterou chce posunout hranice svého průmyslu směrem vpřed. Konstruktéři této společnosti si dlouho kladli otázku, jak vytvořit ultranízkoprofilové pneumatiky tak, aby mohly být běžně využívány na sportovních vozidlech a aby se přitom nepoškodil disk nebo samotná pneumatika. Nyní známe odpověď v podobě zcela nových pneumatik s rozměrem 385/15Z R22, které hned na první pohled zaujmou svou šířkou. 

Při jejich vývoji využívali konstruktéři řadu počítačových simulací, přes které zjišťovali aktuální parametry pneumatiky. Hlavním důležitým parametrem bylo, aby neztratila své vlastnosti na rozpáleném asfaltu a aby zvládla nároky sportovních jezdců, když se rozhodnou vyjít si na okruh. Nicméně, jiné využití těchto 22-ti palcových pneumatik, než na okruhu skutečně nevidíme a už i po krátké městské projížďce by to bylo minimálně na výměnu disků a o nekomfortní jízdě už ani nemluvě. Za zmínku však stojí, že novinka disponuje i technologii run-flat, což znamená, že i v případě defektu nebo poklesu tlaku gumě, zůstane pneumatika připevněna k disku a poslouží alespoň na bezpečný dojezd do boxů.

Společnost Kumho, která se již v minulosti podepsala pod několik zajímavých řešení, jako třeba „voňavý“ barevný kouř, má letos za cíl dostat se mezi pět nejlepších výrobců pneumatik a nové nízkoprofilové pneu ji k tomu, coby imageová záležitost, mají patřičně dopomoci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kumho 385/15Z R22
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků