KTM X-Bow R: šílený Rakušan posiluje

Pokud se vám KTM X-Bow nezdá dost silné, přestaňte plakat nad letošním katalogem. V tom příštím se totiž objeví ostřejší verze R.

Některé automobilky vyrábí celou řadu modelů, něco mimořádného ale léta vyvíjejí marně. Rakouský výrobce motocyklů KTM vyrábí jediné auto, vůz je to ale přesto výjimečný. Řeč je samozřejmě o modelu X-Bow, který lze asi nejlépe popsat jako auto pro zábavu - na čistě okruhové radovánky není dostatečně rychlé, na běžné ježdění je pak už z podstaty značně nevhodné.

KTM X-Bow na okruzích opravdu nezáří. Vedle vyšších modelů podobně laděných vozů od Caterhamu nebo Arielu mu přebývají kila (má jich 790), chybí výkon (má 240 koní), popř. obojí. Např. čerstvému Arielu Atom V8 se z rakouské konkurence kostřička strachy určitě neklepe. Zákazníci tak nezřídka jinak povedenému vozítku přikládali pod kotlem u různých tunerů, kteří z dvoulitrového TFSI, jenž X-Bow pohání, snadno vydupou pár desítek koní navíc. Psali jsme např. o počinu známého ladiče ABT Sportsline, který výkon X-Bow posunul až k 300 koním.

S ohledem na zmíněné tedy není až tak velkým překvapením, že KTM přispěchalo s vlastní přiostřenou verzí X-Bow, které přidalo prosté označení „R” jako... rychlejší? Pohánět ji bude zdánlivě stejný motor jako již známé základní provedení, jeho vnitřnosti ale jsou trochu jiné - jde o agregát 2,0 TFSI ve verzi známé z Audi S3, Golfu R nebo Scirocca R, který má ve standardu 265 koní. U KTM si s ním dále pohráli, a tak ve výsledku nabízí stejné stádečko jako upravená verze od ABTu, tedy 220 kW neboli 300 koní.

Nejde však o jedinou změnu. R bude nabízeno ve dvou provedeních s odlišným naladěním - verze Sport bude mít homologaci pro běžný provoz, čemuž by mělo odpovídat i její nastavení. Varianta Race pak bude využitelná pouze na okruzích a měla by tedy být trvdá jak stollwerck.

Žádné další specifikace X-Bow R zatím bohužel neznáme, automobilka s výše uvedeným dále zveřejnila jen přiložené snímky, které prototyp novinky ukazují při testech na Severní smyčce Nürburgringu. Celé dílko by se mělo dostat do prodejů začátkem příštího roku, snad ještě dříve bychom se měli dozvědět podrobnější specifikace a ceny. Již v Paříži to ale zřejmě v tomto případě nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
KTM X-Bow R
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků