KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

Tato zběsilost se zřejmě poněkud vymknula kontrole a předvádí neuvěřitelné věci. U KTM ale naštěstí připravili poněkud umírněnější verzi…

Automobilů podobného ražení dnes ve světě mnoho nenajdete, vzpomeneme si snad alespoň na osmiválcovou britskou stavbu Ariel Atom 500 V8 s přeplňovaným kompaktním osmiválcem a výkonem 500 koní (368 kW). Rakouská společnost KTM, proslavená v minulosti stejně jako Ariel hlavně motocykly, již několikrát ohromila svou ultralehkou a ultrasilnou konstrukcí nekarosované čtyřkolky X-BOW.

Sportovní auta | Ostatní značky

KTM X-BOW RR: Nürburgring za 7:25,27

Již před více než dvěma lety jsme vám představili model KTM X-BOW R s motorem Volkswagen 2,0 TSI naladěným na 300 koní (220 kW) a na sklonku loňského roku jsme vás informovali o tom, že na 360 koní (245 kW) posílený KTM X-BOW RR zajel Severní smyčku na Nürburgringu za velmi slušných 7:25,27.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT jako komfortnější provedení pro letošní Ženevu

V rámci autosalonu v Ženevě se ale představí podobně zábavná, ovšem přeci jen komfortnější verze s označením KTM X-BOW GT připravená v podobném duchu jako konkurenční Ariel Atrom 3.5 z loňského podzimu. Na první pohled si na novém čtyřkolovém KTM všimneme hlavně rozměrného čelního skla, k většímu pohodlí přispěje také snímatelná střecha umožňující jízdu rychlostí až 130 km/h.

Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

O pohon modelu se opět postará přeplňovaný zážehový čtyřválec Volkswagen 2,0 TSI, ovšem s výkonem sníženým na 285 koní (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. I to však má modelu X-BOW GT postačit k dosažení zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,1 s, pohotovostní hmotnost totiž činí jen 847 kg.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků