KTM X-BOW GT Wimmer RS: motokára s 435 koňmi za zády…

Každý extrém může být ještě extrémnější: ladičská společnost Wimmer RS představuje řádně posílený roadster KTM X-BOW GT.

Firma Wimmer Rennsporttechnik (RS) umí zazářit i mezi běžnou automobilovou produkcí, připomeňme třeba její VW Golf GTI VI posílený na 386 koní (283 kW) nebo kombík Mercedes-Benz C63 AMG nadopovaný na 624 koní (459 kW), a to při zachování atmosférického plnění motoru! Čas od času si ale u Wimmeru RS odskočí i k vyslovené „libůstce“: vzpomeňme si třeba na bestiální Ariel Atom 3 Wimmer RS z roku 2010, jenž má zrychlovat z 0 na 100 km/h za 2,8 s…

Design | Autosalony | Sportovní auta | Ženeva 2013 | Fascinace | Premiéry | Ostatní značky

KTM X-BOW GT: zběsilý Rakušan v Ženevě zamíří do civilu (aktualizováno)

A z podobného soudku pochází i nejnovější projekt firmy Wimmer RS. Vychází z modelu KTM X-BOW GT představeného na letošním autosalonu v Ženevě. Jeho standardní provedení je poháněno zážehovým čtyřválcem VW Group s přeplňováním, výkonem 285 koní (210 kW) a točivým momentem 420 Nm. U Wimmeru na tomto agregátu zapracovali a dostali z něj 435 koní (320 kW) a točivý moment rovných 500 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
KTM X-BOW GT v ladění Wimmer RS posouvá všechna měřítka

Jak už jsme u společnosti Wimmer RS zvyklí, toto posílení není jen dílem nového programu řídicí jednotky či zvýšení tlaku plnění. Důsledně upravený motor tak dostal kromě speciálního turbodmychadla a výfukového traktu také kované písty nebo nové palivové čerpadlo. Změny na karoserii i v jejím interiéru jsou minimální. Výsledkem těchto modifikací je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,3 s, což je o 0,8 s lepší výsledek než u standardního KTM X-BOW GT.

Tuning

Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Hranice 193 km/h (120 mph) padne 11,7 s po startu z místa a nejvyšší rychlost údajně činí 246 km/h, a to bude zřejmě v tomto otevřeném roadsteru opravdový zážitek. Pohotovostní hmotnost u Wimmeru nezveřejnili, ale od hodnoty 847 kg udávané u standardního X-BOW GT se zřejmě dramaticky lišit nebude. Jistě, je to málo, ale výše zmíněný Ariel Atom 3 má být takřka o polovinu lehčí…
 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků