KTM Freeride, první plnohodnotný motocykl na elektřinu

9 komentářů

xman
26. března • 9:47

Duchoni, v tomhle svete kterej uz je totalne zavislej na elektrine asi nemas moc klidny spani, coz? ;)

roll|50
25. března • 9:52

Informace které jsou jinde na netu: baterie 2,5 kW/h, doba nabíjení 1,5 h, doba jízdy 45 min. hmotnost 90 kg, točivý moment 45 Nm. Zatím se údajně jedná o prototypy pro Tokio, sériová výroba 2011.
Osobně se mi motorky moc líbí, na blbnutí kolem domu nebo chaty ideální hračky, aspoň nebudu okolí obtěžovat hlukem (když srovnám stejně ostrý motard hmotnost/výkon se spalovacím motorem) nebo dráždit myslivce v lese. Údržba ve srovnání se spalovacím motorem minimální, do budoucna je šance, že jak se budou zlepšovat baterie, poroste i doba jízdy.
Takže už ať jsou tady i od konkurence, aby spadla cena, jinak pro tak vysokou cenu není opodstatnění.

Vana666
25. března • 17:00

Z těch informací vyplývá, že o plnohodnotnosti dotyčné motorky nemůže být ani řeč. 2,5 kWh je natolik směšná kapacita, že degraduje její možnosti někam k úrovni dětské hračkyAby to bylo k čemu, musela by být kapacita akumulátoru několikanásobně větší. To ostatně platí i úplně stejně i o současných elektromobilech

Radek.
25. března • 23:17

Pokud by těch 45 minut dojezdu někomu stačilo (ano, je to zoufale málo - doufejme že do roka to bude aspoň 2× víc), tak by to odpovídalo průměrnému příkonu přes 3kW. Což i po započtení ztrát v elektromotoru naznačuje větší výkon (o krouťáku od 0 nemluvě!), než dnes vymáčknete z většiny dnešních čínských pařezů a historických fichtlů s 50ccm. A když si vzpomenu jací jsme s těma kozíma dechama bejvali v 15-ti kingové...

žere to trávu kolem cesty
25. března • 7:52

Podle obrázku to musí mít úžasně velkou baterku:-D Nebo to jezdí na biomasu?:-O

Radek.
25. března • 23:25

Proč velkou baterku? Vždyť je to jenom fancy zakapotovaný celoodpružený horák (viz druhá fotka), s baterkou v báglu uvnitř rámu. Vzhledem k rozměrům elektromotoru mě spíš zaráží fakt, že se vůbec mordovali s řetězem a nenacpali celý pohon prostě do bubnu zadního kola...

Zelí
26. března • 7:56

Ano, baterka v báglu.... ale na zádech.:-D

Radon
28. března • 23:14

jak souvisí GO s končící zásobou fosilních paliv? :-) Možná bude za pár let zeměkoule teplá, možná studená, ale nádrže budou prázné tak jako tak ...

Vana666
26. března • 7:03

Radek.: zakapotovaný celoodpružený horák o hmotnosti 90 kg ?? No to pěkně děkujua pohon umístit do zadního kola ? - Snad na skůtru, ale na krosce určitě ne, uź jsi někdy slyšel o neodpružených hmotách ?I když je zřejmé že se nejedná o žádný plnohodnotný motocykl, ale vzhledem k velmi omezené výdrži i celkovému provedení (např. zadní tlumič přímo vystavený blátu lítajícímu od kola) to není nic jiného než dětská hračkaMimochodem, docela by mě zajímalo jak se v terénu jezdí na motocyku bez spojky, byť je to elektro ...?

Doporučujeme

Články odjinud