Která z automobilek má celosvětově nejhodnotnější značku?

Studie BrandZ Top 100 pro rok 2014 je realitou. Kromě toho, že je absolutně nejhodnotnější značkou Google následovaný dvojící Apple a IBM, lze z tohoto zdroje vyčíst, jak na tom jsou automobilky. Nejhodnotnější značkou je Toyota, za ní následuje BMW a Mercedes-Benz.

Zajímavosti | BMW | Byznys | Toyota

Nejcennější automobilová značka? Překvapivě opět Toyota

V celkovém pořadí se Toyota umístila na 26. místě, přičemž hodnota její značky meziročně stoupla o 21 %. Přesto si pohoršila o tři příčky. Druhé BMW obsadilo 32. místo (+7 %, -8. míst v pořadí). Následuje Mercedes-Benz (42. místo, +20 %, +1. místo v pořadí), Honda na 70. místě, 84. je Ford a mezi TOP 100 celosvětově nejhodnotnějších značek se dostal ještě Nissan (90. místo).

Tím je také dané pořadí v kategorii automobilek. Mezi nejlepších deset výrobců aut se dostal ještě sedmý Volkswagen, osmé Audi, devátý Chevrolet a desátý Hyundai.

Nejvíce automobilů prodala Toyota (téměř deset milionů), následuje GM a Volkswagen. Ford zažil podle studie BrandZ nejlepší rok vůbec, což znamená více než padesátiprocentní nárůst hodnoty jeho značky. To ho také katapultovalo do celkového TOP 100, kde dříve chyběl. Dobře se dařilo i Chevroletu. Tato automobilka sice odchází z Evropy, ale v Americe prodala téměř dva miliony vozů, v Číně pak dosáhla na 650 000.

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků