Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Společnost TomTom zveřejnila statistiky týkající se hustoty dopravy v různých městech po celém světě. Z nich vyplývá, že Praha na tom není zdaleka nejhůře. V české metropoli v průměru řidiči stráví 27 % času navíc při čekání v kolonách. Města s největšími dopravním zácpami se pohybují nad padesáti procenty.

Zajímavosti | Život řidiče | Názory

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Desítku nejucpanějších měst najdete níže v tabulce. První příčku okupuje Mexico City, kde dopravní zácpy prodlouží řidičům cestu o 59 %. Zajímavé jsou ale také hodnoty v rámci dopravních špiček. Ve zmíněné metropoli totiž trvá cesta v ranní dopravní špičce o 97 % déle při srovnání se situací, kdy je město volně průjezdné, respektive o 94 % ve večerní špice. Třeba druhý Bangkok ale umí protáhnout večerní cestu ještě více (o 114 %).

Dest celosvětově nejucpanějších měst
  Průměrné prodloužení času  Prodloužení času v ranní špičce  Prodloužení času ve večerní špičce
Mexico City 59 % 97 % 94 %
Bangkok 57 % 85 % 114 %
Lodž 57 % 72 % 98 %
Istanbul 54 % 62 % 94 %
Rio de Janeiro 47 % 66 % 79 %
Moskva 44 % 71 % 91 %
Bukurešť 43 % 83 % 87 %
Salvador 43 % 67 % 74 %
Recife 43 % 72 % 75 %
Čcheng-tu 41 % 73 % 81 %

Z evropských měst trpí největším dopravními zácpami polské město Lodž, které je v tomto směru ještě horší než Moskva. Třetí je Bukurešť a čtvrté Palermo. V evropském kontextu je Praha na 51. místě, přičemž žebříček TomTom obsahuje 142 evropských měst. Nejvolnějším evropským městem je italská Brescia.  

Z českých měst sleduje TomTom Prahu, Brno a Ostravu. Celkově je na tom Praha a Brno s dopravními zácpami v podstatě stejně, když průměrné prodloužení cesty vlivem dopravní zácpy je 27 %. Ostrava má 18 %.

Život řidiče | Názory

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Co se Prahy týká, tak ta si v posledních letech s dopravními zácpami podle statistik společnosti TomTom polepšila. V roce 2010 bylo průměrné prodloužení cesty na 35 procentech, rok 2014 a 2015 už znamenal 27 %.

V Praze se nejdéle zdržíte vždy mezi osmou a devátou hodinou ranní, respektive mezi pátou a šestou hodinou večerní. Ranní špička je nejintenzivnější v úterý (58 %) a nejslabší samozřejmě v pátek. Večerní špička je nejhorší ve čtvrtek (51 %) a v pátek (50 %). 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků