Která města jsou nejucpanější? Praha si vede relativně dobře

Společnost TomTom zveřejnila statistiky týkající se hustoty dopravy v různých městech po celém světě. Z nich vyplývá, že Praha na tom není zdaleka nejhůře. V české metropoli v průměru řidiči stráví 27 % času navíc při čekání v kolonách. Města s největšími dopravním zácpami se pohybují nad padesáti procenty.

Zajímavosti | Život řidiče | Názory

Na pražské magistrále se jezdí 80 km/h. Původní omezení byl nesmysl

Desítku nejucpanějších měst najdete níže v tabulce. První příčku okupuje Mexico City, kde dopravní zácpy prodlouží řidičům cestu o 59 %. Zajímavé jsou ale také hodnoty v rámci dopravních špiček. Ve zmíněné metropoli totiž trvá cesta v ranní dopravní špičce o 97 % déle při srovnání se situací, kdy je město volně průjezdné, respektive o 94 % ve večerní špice. Třeba druhý Bangkok ale umí protáhnout večerní cestu ještě více (o 114 %).

Dest celosvětově nejucpanějších měst
  Průměrné prodloužení času  Prodloužení času v ranní špičce  Prodloužení času ve večerní špičce
Mexico City 59 % 97 % 94 %
Bangkok 57 % 85 % 114 %
Lodž 57 % 72 % 98 %
Istanbul 54 % 62 % 94 %
Rio de Janeiro 47 % 66 % 79 %
Moskva 44 % 71 % 91 %
Bukurešť 43 % 83 % 87 %
Salvador 43 % 67 % 74 %
Recife 43 % 72 % 75 %
Čcheng-tu 41 % 73 % 81 %

Z evropských měst trpí největším dopravními zácpami polské město Lodž, které je v tomto směru ještě horší než Moskva. Třetí je Bukurešť a čtvrté Palermo. V evropském kontextu je Praha na 51. místě, přičemž žebříček TomTom obsahuje 142 evropských měst. Nejvolnějším evropským městem je italská Brescia.  

Z českých měst sleduje TomTom Prahu, Brno a Ostravu. Celkově je na tom Praha a Brno s dopravními zácpami v podstatě stejně, když průměrné prodloužení cesty vlivem dopravní zácpy je 27 %. Ostrava má 18 %.

Život řidiče | Názory

Tramvaje překříží na nám. Hrdinů magistrálu. Praha chce podjezd zasypat

Co se Prahy týká, tak ta si v posledních letech s dopravními zácpami podle statistik společnosti TomTom polepšila. V roce 2010 bylo průměrné prodloužení cesty na 35 procentech, rok 2014 a 2015 už znamenal 27 %.

V Praze se nejdéle zdržíte vždy mezi osmou a devátou hodinou ranní, respektive mezi pátou a šestou hodinou večerní. Ranní špička je nejintenzivnější v úterý (58 %) a nejslabší samozřejmě v pátek. Večerní špička je nejhorší ve čtvrtek (51 %) a v pátek (50 %). 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků