Která auta byla v roce 2013 nejporuchovější? Hlavně francouzská

Německý ADAC vyrazil k více než milionu poruch. Data pečlivě sbíral a posléze také vyhodnotil. Díky tomu teď víme, která auta byla v roce 2013 nejspolehlivější a která naopak své majitele nejvíce zlobila.

Následující výsledky jsou data posbíraná asistenční službou autoklubu ADAC, která vyjíždí na pomoc motoristům po celém Německu. V roce 2013 zasahovali servisní technici ADACu více než milionkrát.

Nejčastějším problémem byl vybitý akumulátor, který trápil plnou třetinu motoristů. Každé desáté auto pak mělo problém se systémem vstřikování a 9 % vozidel postihla porucha zapalování. Sedm procent vozů pak mělo defekt kola, stejný podíl připadá i na poruchy motoru.

Zajímavosti | Byznys | Statistiky

Spolehlivost aut střední třídy podle Auto Bildu: Ostuda pro Passat B6

Necelá dvě procenta aut vyžadovala asistenci kvůli výfukovému systému, kam spadají i potíže s katalyzátorem nebo filtrem pevných částic. Převodovka nebo spojka potrápila skoro čtyři procenta řidičů, stejně tak klimatizace, chlazení, topení či alternátor.

Systém hodnocení

ADAC sbíral data u vozů z let výroby 2004 až 2011. Každý rok má vlastní hodnocení, vysvětlivky najdete v tabulce na samém monci článku. Každé auto dostalo známku od 1 do 5 podle procentuálního výskytu závad v daném roce.

Je zajímavé sledovat vývoj poruchovosti u jednotlivých aut podle roku výroby. V některých letech nejsou data uvedena. V těch ADAC neposbíral dostatek vzorků pro relevantní hodnocení.

Jak si vedou Škodovky?

Škodu Fabia nejčastěji zlobila baterie a vadné zapalovací svíčky. Časté byly i problémy s parkovací brzdou, zadními brzdami, zapalovací cívkou a prasklými hadicemi chlazení. ADAC řešil i nefunkční přední světla, rozbitý startér a alternátor.

Život řidiče | Technika | Byznys

Devět nejspolehlivějších ojetin podle Dekry: Němci v čele, ale bez VW

Škoda Roomster trpí na stejné problémy jako Fabia, navíc byl u něj hlášen větší výskyt poruch spínače brzdového světla, závady turbodmychadla a vadné svíčkové kabely.

Škoda Octavia měla vedle potíží s akumulátorem také problémy se zapalováním, vstřikováním, světly a dokonce i s motory a řídícími jednotkami. I u ní se objevily potíže s turbodmychadly.

A zde jsou už kompletní výsledky podle kategorií:

Nejmenší vozy

Model20042005200620072008200920102011
Chevrolet Matiz  4454  
Citroen C1  222122
Citroen C24442    
Fiat 500    4544
Fiat Panda22223322
Ford Ka5333 222
Hyundai i10    1123
Kia Picanto2233 3  
Peugeot 107  1222  
Renault Twingo32221222
Smart ForTwo45455445
Toyota Aygo  122111
VW Fox 221222 


Malé vozy

Model20042005200620072008200920102011
Citroen C33443 22 
Dacia Sandero     222
Fiat Punto34345453
Ford Fiesta22223223
Ford Fusion211122  
Honda Jazz11233555
Hyundai Getz12223   
Hyundai i20     
Mazda 22
Mini 
Mitsubishi Colt 
Nissan Micra 
Nissan Note     
Opel Corsa 
Opel Meriva 
Peugeot 206/206+ 
Peugeot 207   
Renault Clio 
Renault Modus   
Seat Ibiza/Cordoba 
Škoda Fabia 
Škoda Roomster    
Suzuki Swift   
Toyota Yaris 
VW Polo2


Nižší střední třída

Model20042005200620072008200920102011
Audi A312223211
BMW řada 132211111
Citroen Berlingo45433333
Citroen C4 554    
Dacia Logan   34334
Ford C-Max23223334
Ford Focus23433333
Honda Civic22334444
Hyundai i30    4344
Kia Cee'd   34445
Mazda 312222333
Mazda 5  223223
Mercedes třída A11111222
Mercedes třída B 1111222
Nissan Qashqai   23222
Opel Astra34444333
Opel Combo22222   
Opel Zafira34444343
Peugeot 3073455    
Peugeot 308    5554
Renault Kangoo44323344
Renault Mégane54332222
Renault Scénic54323222
Seat Altea 1122233
Seat Leon/Toledo22222334
Toyota Auris   11212
Toyota Corolla223     
Toyota Verso222222 2
VW Caddy11111122
VW Eos  2222  
VW Golf/Bora22211122
VW Touran22222222


Střední třída

Model20042005200620072008200920102011
Audi A422222111
Audi A5    1111
Audi Q5     111
BMW řada 332221111
BMW X321112111
Ford Kuga     543
Ford Mondeo43444443
Ford S-Max  545553
Hyundai Tucson  2232  
Mazda 622323433
Mercedes třída C11122221
Mercedes CLK222     
Mercedes GLK     211
Mercedes SLK11111   
Opel Insignia     344
Opel Signum/Vectra45433   
Škoda Octavia22222233
Toyota Avensis33333222
Toyota RAV42223    
Volvo S40/V5054554   
VW Passat23433222
VW Sharan4455 432
VW Tiguan    2322


Vyšší střední třída

Model20042005200620072008200920102011
Audi A632212211
BMW řada 544322211
Mercedes třída E22212334
Mercedes ML3 222   
Volvo S60/70/80/V7022223 44


Dodávky a minibusy

Model20042005200620072008200920102011
Fiat Ducato11233444
Ford Transit33333343
Mercedes Vito/Viano32222233
VW T521112233

 

Známkování 

Rok výrobyZnámka 12345
2004<=32,9<=44,7<=56,5<=68,3>68,3
2005<=31,0<=42,4<=53,9<=65,3>65,3
2006<=25,7<=39,1<=52,5<=65,9>65,3
2007<=21,5<=33,0<=44,4<=55,9>55,9
2008<=15,9<=25,9<=35,9<=45,9>45,9
2009<=10,8<=17,9<=25,0<=32,1>32,1
2010<=6,0<=11,0<=16,1<=21,1>21,1
2011<=3,8<=7,1<=10,3<=13,6>13,6
Tato tabulka ukazuje, závislost udělené známky na procentu poruchovosti a roku výroby. ADAC logicky připouští vyšší poruchovost u starších aut
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků