Krize výrobců kamionů: Daimler a Scania chystají propouštění

Slabý odbyt v loňském roce nutí výrobce nákladních automobilů k radikálním krokům. K těm, kteří začali šetřit, se dnes přidali Daimler a Scania. Obě firmy oznámily propouštění stovek či tisíců zaměstnanců.

Kvůli poklesu zakázek zruší světový lídr Daimler až 1300 pracovních míst ve svých továrnách v USA. Firma doufá, že pracovníky znovu zaměstná, jakmile poptávka po nákladních automobilech oživí. Divize Daimler Trucks zaměstnává v montážních závodech v USA zhruba 11 tisíc lidí.

Šéf divize nákladních vozů Daimler Trucks Andreas Renschler deníku Handelsblatt rovněž řekl, že plánuje také zrušení zhruba 800 nevýrobních pracovních míst z celkového počtu 27 tisíc německých zaměstnanců.

Krize eurozóny, která je pro automobilku největším trhem, nutí k omezení výroby a propouštění i švédskou Scanii. Provozní zisk se firmě ve čtvrtém čtvrtletí meziročně snížil o 21 procent na 2,17 miliardy švédských korun (zhruba 6,5 miliardy korun). Firma, jejímž většinovým vlastníkem je německý Volkswagen, během prvního čtvrtletí sníží denní objem výroby v Evropě asi o 15 procent. Propustit tak bude muset kolem 700 zaměstnanců.

Scania loni prodala asi polovinu produkce v Evropě. Objem zakázek v tomto regionu byl ve čtvrtém čtvrtletí meziročně beze změn, provozní marže ale klesla na tříleté minimum.

„Velkým zklamáním v tom čtvrtletí byla ziskovost, kterou podle mě ovlivnila nutnost zlevňovat tahače a snižovat zásoby,“ myslí si analytik z finančního ústavu Handelsbanken Capital Markets Hampus Engellau.

Rozhodnutí omezit výrobu i počet pracovních míst patrně ovlivní i další podobné firmy v regionu. Přetrvávající hospodářská krize v Evropě už totiž citelně snížila poptávku po komerčních vozech, mezi které patří dodávky či tahače.

 

Statistika z tohoto týdne ukázala, že prodej tahačů v Evropě loni klesl o 9,4 procenta. Propad se zrychlil v samotném závěru roku, kdy za prosinec meziročně přesáhl 20 procent.

 

MAN na krizi zareagoval už před dvěma týdny. V jeho továrnách v Salzgitteru a Mnichově nyní 5000 zaměstnanců pracuje jen na jednu směnu. Někteří z nich si museli vzít nucenou dovolenou a továrny nyní stojí o svátcích.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků