Ono za to muze vice faktoru dohromady. Porsche vyrazne zvetsilo sve zisky a i prodeje pomoci uspesneho Cayenne, ktere je ovsem po peti letech ponekud za zenitem a zaroven krize musela Porsche postihnout obzvlaste tezce, protoze tahle automobilka ma velke prodeje v USA, kde jsou velke dopady krize i na luxusni znacky. Problem je, ze Americane jsou kupodivu hrozne solidarni (ac ze zakona nemusi jako my musime) a tudiz v dobe krize si luxusni auta nekoupi ani ti, kteri jsou krizi neovlivneni, protoze to proste neni IN kupovat symbol luxusu Cayenne v dobe kdy tveho souseda vystehovavaji z domu. Koupit v dnesni dobe Cayenne ci podobne auto je v USA symbolem spatneho vkusu a na prodeje to ma vetsi vliv nez realny pokles zivotni urovne potencialnich kupujicich.
Solidární američané ? Máš na mysli management Citigroup, který dostal pár desítek miliard USD od státu a nákup nového tryskáče za 50 milionů USD zrušil až po kritice od Obamy ?Ikdyž je fakt, že být to u nás, tak is koupí 2 a ještě se ti vysmějí do ksichtu 3-[
Pokles Cayenne je čekáním na facelift, Boxster bude zcela nový ( a nádherný )...nemyslím si, že je to taková tragedi. Zvlášť, když má Porsche zisk z jednoho auto průměrně přes 400.000 Kč .. Pro představu čistý zisk VW je pod 10.000 kč) ...
Tak tem 10kkc se mi moc verit nechce.
za rok 2008zisk: 135 mld korunprodej: 6,3 mil vozůčistý zisk na vůz: 21500 KčČistý zisk okolo 20 000 Kč je zcela standardní u všech běžných automobilek. U exkluzivních značek je ziskovost daleko větší. Automobilky pro masy na druhou stranu jedou na menší zisky, ale velký prodej. Je to zcela standardní.
Já pořád říkám, že krizi přežije jen Dacia, Schadewerke a Tata ... už se to rýsuje B-]
"Porsche navíc mělo být podle analytiků jednou z těch automobilek, které se pokles trhu příliš nedotkne a naopak na něm bude relativně získá. Jak vidno, realita je úplně jiná."...tak týchto pánov(analytikov) by som poslal najradšej niekam...(...min. mimo našej galaxie?!)Heh, prachatý AMÍCI nemajú na skvelé(drahé) PORSCHE!...a myslím si, že v tejto dobe(r. 2009...2012?...zlaté časy skončili) to nebudú mať páni v Stuttgard-e ľahké.(facelift im veľmi nepomôže)
Je divné, že šrotovné nezabralo zrovna u téhle značky. Většina 911 je starších devíti let ?Tady je něco špatně, Angelo !
:-D :-D :-D Taky mě tohle napadlo ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.