Krize Fiatu: zaměstnanci budou placeni, aby zůstali doma

Fiat uzavře v červnu a červenci na osm dní svoji centrálu v Turínu. Tímto rozhodnutím bude postiženo kolem 5400 zaměstnanců ústředí společnosti v Mirafiori a Fiat ušetří kolem 1 milionu eur denně.

Zaměstnanci za to, že zůstanou doma, budou dostávat 80 procent svého běžného platu. Vše bude financováno státním programem Cassa Integrazione.

Poprvé zůstanou brány ústředí Fiatu zavřeny 14. a 15. června, potom 20.-21. června a pak ještě čtyři dny v červenci. Navíc bude jako obvykle sídlo společnosti vylidněné v srpnu v čase letních dovolených.

Byznys | Fiat

Fiat potupil Itálii, průmyslovou divizi stěhuje do Nizozemska

V kancelářích v Mirafiori sídlí kromě jiného designérské centrum Fiatu, dále pak prodejní a marketingové oddělení, vývojové středisko, veškerá administrativa.

Fiat se k tomuto kroku rozhodl proto, aby snížil ztráty, které utrpěl v Evropě, Africe a na Středním východu. V prvním čtvrtletí ztráta v těchto regionech narostla téměř dvakrát - na 207 milionů euro. Loni činila ztráta za první čtvrtletí 107 milionů euro. A ani vyhlídky na celý letošní rok pro tyto regiony nejsou příznivé.
 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků