Krize dorazila i do Kolína. Výroba v TPCA klesla o pětinu

Z kolínské automobilky TPCA, která vyrábí miniauta Peugeot, Toyota a Citroën, vyjelo loni 215 tisíc vozů. Je to o pětinu méně než v roce 2011.

I v Kolíně se tak odráží krize poptávky, kterou si prochází evropský automobilový průmysl. Firma kvůli obtížné situaci na trhu a nižším prodejům loni přistoupila ke snižování počtu zaměstnanců.

Meziroční pokles výroby o 55 tisíc aut společnost avizovala už loni v říjnu. Tyto odhady se podle mluvčího potvrdily. „Pro letošní rok neočekáváme, že by měla výroba růst. Předpokládáme spíše stagnaci v objemu výroby či mírný pokles,“ uvedl mluvčí automobilky Radek Kňava. 

Výroba společnosti klesá od roku 2010. O rok dříve podnik firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën vyrobil rekordních 332 500 aut.

TPCA zahájil výrobu v průmyslové zóně Kolín-Ovčáry v roce 2005. Výrobní kapacita závodu je 340 tisíc aut. Předloni firma vyrobila přes 270 tisíc aut, což představovalo meziroční pokles o 8,5 procenta.

Zisk před zdaněním se předloni firmě snížil o 74 procent na 371 milionů korun, tržby klesly o desetinu na 39,7 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky společnost zveřejní na konci března.

Krize poptávky postihla všechny evropské automobily a francouzský koncern PSA patří k těm nejvíce zasaženým. Firma dnes na jeden den zastavila výrobu v trnavském závodě, příští měsíc by měla továrna stát už čtyři dny. Celosvětové prodeje PSA se loni propadly o 16,5 procenta, a to zejména kvůli propadu poptávky na jihoevropských trzích.

Zdroj: E15.cz
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků