Král chce v sezoně GP2 bodovat, tým ho vidí na stupních vítězů

Má před sebou možná rozhodující sezonu dosavadní kariéry. Pokud Josef Král zaujme v letošním formulovém šampionátu GP2, existuje možnost, že se posune na samý vrchol v hierarchii automobilového sportu – do formule 1. K jeho rozletu může přispět i členství v přední stáji Arden International a partnerství uzavřené s Českou pojišťovnou.

Loňský nováček druhého nejprestižnějšího formulového seriálu ví, co ho v devítidílném seriálu, který se jede v rámci evropských velkých cen F1, čeká. „GP2 je docela dobrá průprava, protože s auty je potřeba se víc prát. Řídit monopost GP2 není snadné, což se ale může pozitivně projevit při vstupu do formule 1. Takovým příkladem je třeba Lewis Hamilton, který hned v první sezoně mistrovství světa v roce 2007 bojoval o titul,“ uvedl dvacetiletý Král.

„V poli naprosto identických vozů má největší vliv na výsledek umění pilota a Josef Král je typ jezdce, který dokáže z auta vydolovat skryté možnosti a zároveň umí inženýrům a mechanikům předat informace o jeho chování na trati,“ řekl při předsezónní prezentaci manažer týmu Arden Richard Dent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Josef Král bude v nadcházející sezoně hájit barvy stáje Arden International

Přáním rodáka z Hradce Králové je bojovat o bodované příčky. „Konkurence je nejsilnější za poslední roky. Na titul může pomýšlet deset jezdců,“ poznamenal Král, ale Dent ho vzápětí opravil. „Měl by stát i stupních vítězů, je to rozhodně v jeho silách.“

Král se na sezonu, jíž v zimě předcházela zkrácená GP2 Asia Series, pečlivě připravoval. Dokonce absolvoval soustředění ve Špindlerově Mlýně. „Sice bych si spíš vybral snowboardové prkno, ale hodně času jsem tam věnoval běžkám. Trénuji denně, spoustu hodin trávím i na simulátoru. Určitě pracuji víc jak na sto procent. Doufám, že to přinese výsledky,“ přál si.

Závodní víkend GP2 se skládá ze dvou závodů. První se jede v sobotu (po kvalifikaci F1) a druhý v neděli (před velkou cenou F1). Oba závody spojuje to, že do druhého se startuje podle výsledků prvního, jen prvních osm jezdců si otočí pořadí. To znamená že ten, kdo dojel v prvním závodě osmý, startuje do nedělního sprintu z pole position. Ten je totiž kratší a není v něm povinný pitstop. Hlavní závod se jede na hodinu, nedělní na 45 minut. V prvním klání se boduje podle klíče 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1, ve druhém 6, 5, 4, 3, 2, 1. Dva body se udělují za vítězství v kvalifikaci a jeden za nejrychlejší kolo v každém ze závodů. První díl seriálu se koná o víkendu 6.-8. května v Istanbulu.

Parametry formulového vozu GP2 Dallara GP2/11

Délka

5065 mm

Šířka

1800 mm

Výška

1072 mm (včetně televizní kamery)

Rozvor náprav

3120 mm

Váha včetně pilota

688 kg

Motor

Osmiválec Mecachrome o objemu 4000 ccm

Výkon

612 koní při 10 000 ot./min.

Točivý moment

500 Nm při 8000 ot./min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h

2,9 s

Zrychlení z 0 na 260 km/h

6,6 s

Maximální rychlost

332 km/h

Maximální přetížení při brzdění

3,5G

Maximální příčné přetížení (v zat.)

3,9G

Převodovka

Šestistup. sekven. Hewland, elektro-hydraul. řazení páčkami pod volantem

Elektronika

Magneti Marelli Marvel 8 ECU/GCU

Brzdy

Brembo

Pneumatiky

Pirelli


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků