Král chce letos bojovat o stupně vítězů, šanci má už o víkendu

Formulový minišampionát vozů GP2 Asia 2011 skončí o tomto víkendu na starém kontinentu. Ne, nejde o chybu ani o předčasný apríl, ale o záchranu seriálu, který se nepodařilo uskutečnit podle plánu. Pole talentovaných jezdců včetně Josefa Krále mělo letos v zimě smůlu. Potenciální kandidáti pro vstup do formule 1 stihli odjet jen jeden závod v Abú Zabí, další dva podniky pak ztroskotaly na politické situaci v Bahrajnu.

Aby série neskončila úplným fiaskem, management narychlo dojednal konání alespoň druhého podniku asijské série GP2. O tomto víkendu ho bude hostit italská Imola, kde se do roku 2006 jezdila F1. „Je sice divné jet asijský seriál v Evropě, ale je to o mnoho lepší, než kdyby se nejelo vůbec,“ řekl Král, který chce letos prožít lepší sezonu než loni, kdy po červnové havárii ve Valencii a následné léčbě startoval až v úplně posledním závodě sezony.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nováček stáje Arden International, která patří pod křídla šéfa týmu F1 Red Bull Christiana Hornera, se chce letos pravidelně umisťovat na bodovaných místech a případně povyskočit na stupně vítězů. To se mu povedlo už v únoru v Abú Zabí, kde skončil na šestém, resp. druhém místě. „S novým týmem a novým autem to byl dobrý vstup do sezóny. Po Imole se už budu soustřeďovat na testy před letní sezonou,“ sdělil pilot žijící v Hradci Králové.

Hlavní devítidílná série GP2 2011 začíná až v květnu a podle expertů se v ní sejde nejtěžší konkurence za celou její historii. „Těžko říct, kdo má největší šanci bojovat o titul. Na stupně vítězů může pomýšlet takových patnáct jezdců, a tak nebude lehké se v takové společnosti prosadit,“ domníval se dvacetiletý mladík.

Nejbližší příbuzný F1

Všechny týmy používají identické vozy na podvozku italské firmy Dallara. Poháněné jsou vidlicovým osmiválcem Renault, který vyrábí společnost Mecachrome. „Auta GP2 jsou po monopostech F1 a série Indy nejrychlejšími jednomístnými závodními vozy. Šampionát je formuli 1 nejbližší také z pohledu aerodynamiky, pneumatik Pirelli, profesionality týmů nebo i tím, že absolvujeme všechny evropské závody společně s formulí 1,“ vysvětlil Král.

Celková hmotnost:
688 kg (včetně pilota)
Motor:
Atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4 l s výkonem 612 k při 10 000 ot./min.
Krouticí moment:
500Nm při 8000 ot./min
Zrychlení:
0 - 100 km/h, 2,90 s, 0 - 200 km/h, 6,60 s
Maximální rychlost:
332 km/h (aerodynamická konfigurace pro okruh v Monze)
Řízení:
Hřebenové bez posilovače
Převodovka:
Hewland, šestistupňová sekvenční podélně uložená
Elektronika:
Magneti Marelli ECU/GCU včetně systému sběru dat

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků