Krach jednání: automobilka Opel v německé Bochumi končí

22 komentářů

MCLTR
23. března • 18:27

Europske automobilky zavieraju Europske vyrobne zavody a prepustaju Europanov ale na druhu stranu sa zvysuje nekaly dovoz aut z Azie, hlavne z Ciny, Korei, Indie atd..Dovozne clo pri autach do EU je len 10% a tak sa tu veselo vozia auta vyrobene v Indii (i10, i20, Alto, Duster pre GB trh, Ford Ecosport), z Ciny kopie EU aut - vyrobky Cinskych kopirovacich automobiliek. Z Korei sa dovazaju do EU auta bez cla - statisice KII, Hyundaiou, Chevroletov - Sorento, Rio, Picanto, Genesis atd...Naopak dovozne cla do Azijskych krajin su take vysoke, ze by tam EU automobilky nic nepredali. Dovozne cla pri autach do Ciny su az 65%, do Indie 100%!!! atd...to nehovorim aj o obrovskych netarifnych prekazkach. V Korei su zas obrovske kulturne a netarifne prekazky.To znamena ze do EU sa dovazaju statisice Korejskych, Cinskych, Indickych aut za smiesne 10% clo (v pripadne Korei plati dohoda o bezcolnom obchode) ale dovozne cla do Azie (India, Cina) su vo vyske 50-100%.Velmi vyhodny obojstranny obchod! A dalsie Europske automobilky krachuju a prepustaju tisice Europanov a zvysuje sa nekaly dovoz Azijskych aut z Azie...
EU by mala okamzite zaviest dovozne cla pre Indiu vo vyske 100%, pre Cinu az do vysky 65% a zrusit zmluvu o bezcolnom obchode s Koreou. Pre ostatne statny uvalit dovozne clo 25%.Potom by bud rakosnici museli vyrobu pre EU trh aj presunut do Europy alebo by svoje predrazene auta nepredali a Europania by si kupili Europske auto.
Europske automobilky ked chcu predavat v Azijskych krajinach tak ta musia aj vyrabat vid. India, Cina a pod. Ale pre rakosnikov to neplati. Politici EU su zradcovia a s tymto stavom nic nerobia!

Skyline
25. března • 7:36

Jsi proste hlupak. Doufam, ze je ti tak max 20 a tyhle blaboly plynou jen z neznalosti (pricemz hlupak jsi proto, ze meles o necem, cemu nerozumis). Nebo je ti vic a pak uz holt asi neni nadeje.

x12345678
25. března • 15:44

Tak on měl pravdu v tom, že volnost vzájemného obchodu není úplně vzájemná a EU ve své falešné snaze o rovnost podporuje nerovnost. Jinak ale opravdu blábolí.

George
22. března • 18:10

A co jako? Aspoń se oddělí zrno od plev.Opel a frantíci stejně pořádné auta dělat neuměli,tak žádná škoda. :-D

jogurt
22. března • 23:00

Úplně mimo mísu. Nenažranost odborů nemá s kvalitou aut nic společného. Navíc z Bochumi šly slušné výrobky, rozhodně lepší než z Mulhouse.

Syrator
22. března • 16:06

Nerikejte?A co zbyva lidem pokud si chcou si neco vydelat?A to byste chteli makat jako otroci a brat 10 000 cisteho dene dojizdet?Nikdo ze sebe nebude delat oroka pokud toma v hlave vporadku.A cina je velmoci kde lide delaj za skoro nic nebo i za misku rize a nemoznost jit na zachod po dobu pracovni.A to bych vas vy chytraci chtel videt co byste rikali pak ze toto se vam deje ze strany zamestnavatele.3-[:-/:-(

mex
23. března • 9:08

Ty ses ale levicackej povl, takovi jako ty se meli po revoluci houpat na lucernach po cele republice.

jogurt
24. března • 19:24

Nepapouškuj po darebácích z politických postů. Dělení na pravici a levici je už desítky let nesmyslem.

kolemjdoucí
24. března • 19:42

To je právě jen snaha vyvolat dojem, že dělení pravice a levice je už pasé. Pak kvůli tomu vyhrávají populistické strany, které míchají slogany podle toho, co se lidem nejvíc líbí, přičemž reálný program nemají žádný (pokud nepočítáme nahrabat si) - viz VV, US-DEU, Zelení...Dělení pravice a levice je pořád platné. Pravice - malé daně, malý stát, minimální sociální síť, velká odpovědnost občanů, důraz na klasickou rodinu, velké rozdíly v majetku (principiálně - stát nebere na daních tolik). Levice - vysoké přerozdělování, velká míra (povinné) solidarity, široká sociální síť, vysoké daně, rozsáhlý stát, rovnostářský majetkový systém (kvůli daňové progresi).Tohle dělení je platné pořád. Jenže u nás reálně žádná pravice od války nebyla. Vše to jsou více či méně levicové strany včetně ODS, TOP09, ODA, US-DEU a dalších, kteří si hráli na pravici (jen byli trochu více vpravo, ale pravicí nejsou). Takže se raději matou pojmy, že dělení pravice/levice už nemá smysl. Je to jen zastírání skutečného průseru (nejen) české politiky.

jogurt
24. března • 20:41

Hluboce se mýlíš, přesně tenhle nesmysl plácají současní populisté. Dělení na levici a pravici vzniklo před 200+ lety a základem je přístup k vlastnictví výrobních prostředků: soukromé (pravice) státní (levice). Odnoží této základní ideologické formy dělení pak doplnil vedlejší rozdělení: míra přerozdělování v podobě levé rovnosti užívání výsledků proti pravé rovnosti příležitostí. Vše ostatní už pak jsou jen bláboly současné doby a levopravý přežitek zneužili fašisté, nacionalisté, komunisté, různí diktátoři a momentálně hlavně populisté. Pokud ale nejde o státní versus soukromé vlastnictví výrobních prostředků, není řeč o levé a pravé politice.

WinDiesel
22. března • 17:16

No dojíždět 1x týdně na pracák je pro lidi jako ty rozhodně jednodušší. Bezmozku.

Martin
22. března • 17:05

Takhle pudou na pracák a budou se mít líp, máš pravdu génie!

Zelí
22. března • 15:30

Pokles nadbytečných výrobních kapacit v evropě postupně nastává. Ford zavírá továrnu v belgii, opel v nsr, rendlík vyrábí ve francii už jen pětinu aut a pažout se na to chystá. Fiat vyhrožuje, že v evropě výrobu taky zastaví. ČR se to zatím nedotklo, nicméně co není může být. Výrobci v automotiv spadli v lednu a únoru na 50%. Tím to začíná.

jogurt
22. března • 22:57

ČR se to dotklo. TPCA......

jogurt
22. března • 22:57

ČR se to dotklo. TPCA......

st
22. března • 14:21

Smutná zpráva pro Bochum. Opravdu nechápu myšlení těch lidí. Raději méně a mít práci než si vydobýt velké platy, ale na chvíli. Každopádně si přeji aby Bochumáci našli brzy uplatnění.

Petr
22. března • 12:15

ODBORÁŘI ZASE NECHTĚLI PŘISTOUPIT NA SNÍŽENÍ PLATŮ, tak zničili všechna pracovní místa a všechny poslali na pracák

Marek
22. března • 14:08

Ve Škodovce by to dopadlo stejně! :-P

Martin
22. března • 13:35

Ano, odbory jsou totiž důvodem, proč je Čína v současnosti velmocí a bude nadále posilovat. Odbory jsou totiž naškodu normálnímu zaměstnanci i zaměstnavateli.

Skyline
22. března • 15:43

Problem je, ze dle preferenci CSSD a KSCM je "normalni zamestnanec" flakac a zlodej, pro ktereho naopak odbory na skodu nejsou. Videt to bylo i ve skodifce, kde se soudruzi chteli mohutne delit o zisk, ale o rok pozdeji jsem je mlatit se o svuj podil na ztrate nevidel.

jogurt
22. března • 22:55

Máme příliš často volby a populistické předvolební lhaní není bohužel trestné. V součtu s podprůměrnou inteligencí českého voliče je na malér zaděláno. Nejsme v tom v Evropě sami, viz Francie, Slovensko atd., nicméně jsme dlouhodobě na čelních pozicích. A nutno si uvědomit, že v EU nerozhoduje o výsledcích voleb stav vzdělaný, ale hloupá většina. Prolongace ekonomické krize, socialistické maléry typu Kypr, Řecko, Portugalsko, Maďarsko, Itálie,... jsou logické. Francie je na řadě. Žádné sociální ani socialistické žvásty PSA, Opel, SAAB,... nezachrání.

WinDiesel
22. března • 13:03

To je to jediné, co odboráři umí opravdu DOBŘE. :-/

Doporučujeme

Články odjinud