Krach jednání: automobilka Opel v německé Bochumi končí

Zaměstnanci závodu automobilky Opel v německém městě Bochum odmítli plán restrukturalizace. To znamená, že výroba v závodě skončí do konce roku 2014 a závod se poté uzavře.

Definitivní konec pro bochumskou továrnu znamená krach jednání mezi majitelem a odbory. Americký majitel Opelu, automobilka General Motors, navrhovala, že v závodě po ukončení výroby aut zachová výrobu součástek a část pracovních míst.

V závodě nyní pracuje 3200 zaměstnanců. Vedení slíbilo, že zde nejméně do roku 2016 udrží 1200 pracovních míst, požadovalo však odložení růstu mezd.

Podle odborového svazu IG Metall návrh zamítlo 76,1 procenta hlasujících, protože podle nich byly sliby vedení zavádějící a nejasné.

Předseda správní rady Opelu Steve Girsky již dříve uvedl, že pokud zaměstnanci nebudou s plánem souhlasit, skončí výroba v závodě do 1. ledna 2015.

Klepněte pro větší obrázek
Závod automobilky Opel v Bochumi.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a americká mateřská společnost General Motors chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Automobilka zaměstnává v Evropě zhruba 37 tisíc lidí, z toho více než polovinu v Německu, kde má celkem čtyři továrny.

Evropské aktivity GM v loňském roce vykázaly provozní ztrátu 1,8 miliardy dolarů (36 miliard korun). Automobilka GM je v Evropě ztrátová již 13 let za sebou.

Zdroj: E15.cz
 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků