Krach jednání: automobilka Opel v německé Bochumi končí

Zaměstnanci závodu automobilky Opel v německém městě Bochum odmítli plán restrukturalizace. To znamená, že výroba v závodě skončí do konce roku 2014 a závod se poté uzavře.

Definitivní konec pro bochumskou továrnu znamená krach jednání mezi majitelem a odbory. Americký majitel Opelu, automobilka General Motors, navrhovala, že v závodě po ukončení výroby aut zachová výrobu součástek a část pracovních míst.

V závodě nyní pracuje 3200 zaměstnanců. Vedení slíbilo, že zde nejméně do roku 2016 udrží 1200 pracovních míst, požadovalo však odložení růstu mezd.

Podle odborového svazu IG Metall návrh zamítlo 76,1 procenta hlasujících, protože podle nich byly sliby vedení zavádějící a nejasné.

Předseda správní rady Opelu Steve Girsky již dříve uvedl, že pokud zaměstnanci nebudou s plánem souhlasit, skončí výroba v závodě do 1. ledna 2015.

Klepněte pro větší obrázek
Závod automobilky Opel v Bochumi.

Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a americká mateřská společnost General Motors chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Automobilka zaměstnává v Evropě zhruba 37 tisíc lidí, z toho více než polovinu v Německu, kde má celkem čtyři továrny.

Evropské aktivity GM v loňském roce vykázaly provozní ztrátu 1,8 miliardy dolarů (36 miliard korun). Automobilka GM je v Evropě ztrátová již 13 let za sebou.

Zdroj: E15.cz
 

Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků