Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

116 komentářů

Martin Labounek
4. března • 18:12

Jezdíme s autem na CNG, které jsem kupoval před 5 lety z autobazaru AAA auto. Auto jezdí opravdu levně, a nemusím řešit útrapy řidičů naftových motorů. Auto mě vždy všude doveze a levně nemohu si stěžovat.

pouch
16. června • 18:50

Clanek stary 3 roky? Klasika.. neni o cem psat.

Katka
31. ledna • 13:58

Zdravim Vas :)
Mohu pozadat o radu?
Snazim se to tu cist ale je toho opravdu hodne :-)
Chci si poridit auto, idealne vyssi vykon nad 100kw, prevazne jezdim po meste, 1x za tyden 30 km do jineho mesta a 120 km do Prahy. Doporucite mi cng?
Jaka je maximalni rychlost?
Mnoho mechaniku me odrazuje od nafty...dekuji moc

Kurt
28. dubna • 16:16

Upřímně na ježdění po městě není třeba výkon nad 100 kW, příjde mi to zbytečné. Stejně tak bych nešel do nafty vzhledem k vašemu nájezdu a krátkým trasám, zbytečně by se motor zanášel a brzo by odešel. Proto bych volil benzín/ benzín + CNG. Objem 1,2-1,6 s turbem a máte auto se slušným výkonem i spotřebou.

Hynek
2. května • 12:10

Ještě doplňuji, že mi výkon nechybí ani mimo město. Možná ale dělá hodně automat, který dokáže motor udržet ve správných otáčkách. V Německu není problém udržovat rychlost 200 km/hod při plném zatížení i v kopcovitém terénu. Předjíždění mimo obec je také OK.

Hynek
24. dubna • 11:14

Dobrý den,
mám CNG Golf Variant 81 kW DSG a mohu ho doporučit. S jízdními parametry není problém. Jízda je komfortní, tichá. Předjíždění není problém (u manuálu bude asi nutné se více věnovat podřazení). Rychlost také v pohodě.
Jízda s dieselem se nedá srovnat. Je to prostě traktor.

Jaromír
22. srpna • 15:04

Auto na CNG je ekologické, cenově srovnatelné s jinou motorizací a to včetně servisu. Kdo z jiných motorizací může natankovat doma? Nikdo!!! Auto na CNG je výhodnější. Kdo auto na CNG nemá, tak nepochopí a bude obhajovat pouze vlastní nezkušenost. Dnes má doma dvě a více aut téměř každá domácnost. Plnička stojí 150tis. Pokud to rozpočítám do kilometrů, které běžný motorista najede za život a pokud bude mít všechna auta na CNG, pak ušetří zdraví nám všem a sobě hromadu peněz! Odpůrci začněte počítat, už teď mám z Vás legraci :-)
Moje zkušenosti za 30 let řízení různých značek a kubatůr a motorizací. CNG je dobrá investice.

JIří
7. května • 23:20

tak nějaKÝ LEVNÝ DODBRÝ AUTO DOPORUČ

Radek
10. června • 9:55

Mám opel zafira tourer 1.6cng dojezd 410-530km couračky-dálky tankování v ČR a okolní státy ok. Chorvatsko 1×za rok je blbost řešit. Draší nákup nám to vyšlo stejňe jako nafta. A to nejlepší nesmrdí a má menší emise :-). A o malé spotřebě ani nemluvim.

kolemjdoucí 2
21. března • 18:28

A co LNG? To by bylo ještě lepší než CNG...

martins
19. března • 20:41

Spotřební daně se v dohledné době nebojím, protože existují domácí plničky. Jestli bude chtít stát danit auta na plyn nebo dokonce elektřinu bude muset přejít ze spotřební daně na mýto.

Zelí
20. března • 8:43

Stát si poradí. On těch 100 miliard Kč potřebuje. On to z tebe dostane.

Petra
20. března • 16:38

CNG má dle mých informací v rámci celé EU stanovenou nízkou spotřební daň (omezená výše v % na ekologická paliva) do roku 2025. Některé státy si sice vyjednaly vyjímkou vyšší % ale ČR mezi nimi není. Takže nelze předpokládat enormní zvýšení cen do budoucna.

Zelí
20. března • 18:50

Státy nepředpokládají masivnější rozšíření cng, takže je jim to celkem jedno. Pokud by se cng významnějším způsobem rozšířilo, pak zakročí a zdaní. Takže zdanění v nejbližší době nehrozí. Je to stejná písnička jako s elektromobilitou.

Petr MB
18. března • 22:46

Podle mě je největší nevýhoda v tom, že m3 stlačenýho zemního plynu stojí zhruba dvakrát víc než m3 nestlačenýho.

Kuk Vykuk
18. března • 1:11

To musí bejt úžasnej pocit vozit svoje děti posazený na CNG bombě o tlaku 200 barů... :-/
Www.novinky.cz/krimi/419482-kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku.html

Karel
13. února • 22:19

Líbí se mi argument o strachu z tlakových lahvích ,, za prdelí '´ :-D a co takhle strach z tlakových nádrži u CNG autobusů ??? Tam to maji tvé děti při cestě do školy nad hlavou denně ... Nebo když tyto autobusy míjíš,taky kvílíš strachy??? A to jsou tyto lahve mnohem větší,než v CNG autech...já těchto autobusů potkávám denně mraky,víc než CNG aut ...

Kuk Vykuk
18. března • 1:15
Kuk Vykuk
18. března • 2:50

Auta na CNG nelze než jen vřele doporučit všemu obyvatelstvu B-]
Překrásně rozšklebená Toyota Corolla, nebo spíš to co z zbylo po výbuchu CNG...
Doporučuju sledovat dráhu jedné z CNG bomb až do konce, neuvěřitelná paseka.
https://www.youtube.com/watch...

Kuk Vykuk
18. března • 3:08

Další explodující VW Touran
https://www.youtube.com/watch...

Kuk Vykuk
18. března • 3:14
Jim
17. března • 22:57

Kecy v kleci. Udivuje mě jak by každý chtěl 500 koní, aby to jelo 300km/h a žralo 3 litry. Já se chci povozit a mít z řízení radost. Spotřeba a obzvlášť eko je mi u pr***e.B-]

Kuk Vykuk
18. března • 1:05

A proto rád diskutuješ u článků o CNG. Jo to dává logiku :-DB-]

Radon
17. března • 19:58

CNG nebo benzin, bez dotaci je to plus minus jedno. Takze jediny rozdil jsou cistsi zplodiny. Takze jedine rozumne reseni - stat by mel deklarovat min 10 let dopredu garanci danoveho zvyhodneni pro CNG "benzinky" v peti mestech s nejhorsim ovzdusim a dost.

ACE
17. března • 15:15

A nebo si kupte úsporný auto a rozdíl 20-30 haléřů na kilometr by se vám nikdy nevrátil.

Vasek
17. března • 17:16

By mně zajímalo kterým autem kromě plynu se dá v průměru jezdit za 1.3 Kč? Snad jedině nafta a mít vlastní bencalor.

ACE
18. března • 5:18

Zcela obyčejná Mazda 2, tankuju benzín a spotřeba je při normálním ježdění do 4.5 (v ranním provozu když jedu do práce, se vejdu do 4), při ceně benzínu lehce pod 30 korun (29.50) je cena za km zhruba 1.3 Kč.

Václav
20. března • 8:48

Mazda 2 je o třídu menší auto.

ACE
20. března • 18:57

Souhlasím, a já větší nepotřebuju. kdo chce větší a nenechá se zmasírovat reklamou, známejma a (povětšinou)zbytečným hladem po prostoru, tak si vybere a jezdí za nějakou 1.5. A nemá přetíženej a línej ingot.

Joe Doe
19. března • 17:24

Podobne je to s Priusom/Aurisom HSD.

jogurt
17. března • 22:13

tesla.... akorát to nikam nedojede. Ale za kačku to jede.

lazywriter
17. března • 13:12

"Více než 400 km čistě na plyn v praxi s žádným vozem CNG neujedete."CNG Passat, nádrž na 21 kg, průměrná spotřeba 4,5 kg/100 km (dálnice na rychlostním limitu, mimo se dá jezdit za 4). Trojčlenku snad budou umět i místní pisálci.

Honza
21. března • 11:52

většina aut na CNG má dojezd na plyn mezi 300 - 400 km. Ovšem existuje i vyjímka VW Caddy maxi má nádrže na 37kg takže dojezd kolem 800 km.
Zajímavé srovnání (samozřejmě ve stejné nebo srovnatelné výbavě):
Tipo Kombi LPG 1.4 T-jet ... 430 tisíc po slevě ... náklady cca 1,3 Kč/km
VW Golf Variant CNG 1.4 TGI ... 475 tisíc po slevě ... náklady cca 1,0 Kč/km (po faceliftu)

Petra
21. března • 16:28

Doplňuji . . . . Octavia Style 485 tis Kč po slevě

Zelí
19. března • 11:54

Jenže plničku musíš použít v okamžiku, když kolem ní jedeš, protože až v autě na cng vyonanuješ maximální dojez, tak nejbližší plnička může být i dvěstě kilometrů daleko. Takže reálný využitelný dojezd bude skutečně cca 400km i u toho passatu s nádržema na 21kg. Když se nebudeš omezovat na dálnici, pak je spotřeba spíše 5kg/100km než 4 kg/100km.

George
30. dubna • 9:44

Ale no tak. Těch zbývajících 200km může v pohodě dojet na benzín (od toho ty auta mají dvě nádrže). Navíc občasná jízda na benzín autu prospěje a majitele rozhodně nezrujnuje.

George
30. dubna • 9:35

Ale no tak. Těch zbývajících 200km může v pohodě dojet na benzín (od toho ty auta mají dvě nádrže). Navíc občasná jízda na benzín autu prospěje a majitele rozhodně nezrujnuje.

666
17. března • 15:28

A pak do trojčlenky vstoupí teplota okolí a schopnost plničky...:-D

lazywriter
18. března • 11:49

Jo, to tam pak jde dat i 23 kilo ;-)

Karlos
17. března • 16:04

Teď nedávno natankováno do kevlaru 17 kg a najeto 430 km.

Václav
17. března • 11:28

1.Dražší servis spočívá mimo jiné v kratší lhůtě servisních prohlídek (á 15 tkm) což jde krásně obejít po dobu 100 tkm servisním balíčkem FULL od škody za 40 tisíc. V balíčku je kompletně vše. vč. stěračů, dezinfekce klimy a výměna všeho co je opotřebené. Kdo je šikovný, tak se do toho vleze 7x (u Fabie mně vše stálo po 100 tkm 43.000 Kč) . Kratší interval prohlídek se naopak vrátí v nákladech do budoucna (auto je pod lepší kontrolou).
2.Tankování je taky pseudoproblém, protože kdo jezdí pravidelně, tak během 350 km vždy mine nějakou stanici CNG. Jedině, kde jsem to ochotný pochopit, tak jsou venkovské oblasti a tzv. prdele světa.
3.Na nižší počet prodejů CNG má taky podíl neochota prodejců prodávat tyto auta, protože sami je neservisují a právě ze servisu žijí v dnešní době prodejci.
4.CNG oktávka je nyní po slevě automobilky jen o cca 15 tisíc dražší než 1.0 TSI, takže v tomto případě dává auto velký smysl. Pro ty co argumentují špatnou dostupnosti stanic, tak bych rád připomněl, že cena domácí plničky přijde vč. drobných instalačních prací na 140 tisíc Kč. Pokud si auto plníte doma tak Vás jeden kilometr vyjde na cca 70 halířů (vč. revizí, elektřiny, plynu ze sítě atd.).
5. K bezpečnosti bych jen chtěl říci drobný postřeh. Plynu se v autě všichni bojí, ale na vaření či topení jim nevadí. Podívejte se na to z druhé strany ............... Zkusili by jste si doma vařit či topit benzínem.
6. Proboha kdy se lidi už naučí myslet trochu ekologicky a s výhledem na udržitelnost zdrojů.

Zelí
20. března • 18:56

Vážený pane, když vidím u cng tankovací stanice v Prostějově stát dva autobusy a za nimi dva nešťastníky v osobákách, tak je mi jasné, že si hoďku počkají. Tankování cng je chuťovečka srovnatelná s elektrokárkama.

petr r. (petrumr)
20. listopadu • 20:23

nevím jaká je v prostějově plnička, ale když autobus plníte z O, tak u nízkotlaké to trvá i 45min jeden autobus(iveco)

Marex
18. března • 23:25

Je jasné, že každý si bude obhajovat to své, ale pochop, že pro někoho, kdo je zvyklý na výhody kolem LPG je CNG výrazný krok zpět, prakticky ve všem.

Zelí
20. března • 18:53

S tím se dá souhlasit. LPG lze považovat za standardní a celoevropsky rozšířené palivo (kromě rakouska a dánska). O cng se toto nedá říct.

Petra
17. března • 11:50

A ještě jsi zapomněl na jedno obrovské plus. CNG auta se nekradou !!!!

eLzyx
17. března • 17:40

až někomu zkorodují nádrže tak, že mu v servisu zakáží jejich provoz a naúčtují 100t Kč za výměnu, tak se ta CNG auta budou krást. Zejména novější VW s kevlarovými nádržemi. Stačí aby byla poptávka, zlodějíčci se přizpůsobí.

Tom
18. března • 16:39

Ta auta uz jezdi minimalne 3 roky. Kolika lidem se to uz stalo?

lazywriter
19. března • 2:12

Jen upresneni, alespon v pripade VW minimalne 8.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdfa
1. června • 12:32

nadrz ma 20let trvanlivost, kdyz zacnou krast auta, tak kolik lidi bude mit auto 20let stary do ktere bude chtit nadrz :D

čech
17. března • 11:18

Jako další nevýhodu oproti LPG bych viděl o dost vyšší váhu nádrží.

Václav
17. března • 11:38

Vyšší váha je u Oktávky vykompenzovaná lepší zadní nápravou a nižším těžištěm auta (lépe sedí ve stopě a je plavnější). Výkon sice trochu chybí (pro sportovněji založené řidiče), ale komfort je lepší.

Jouza
18. března • 17:44

Jenže je težiště hodně vzadu ... tudíš v zimě na sněhu máš problém něco vyjet ... ti nepomůžou ani ty nejlepší zimáky ...

Petra
18. března • 20:35

Nemáš pravdu. Máme doma jak 2.0 TDi, tak CNG a nemám pocit, že je u plynu horší jízda v zimě. Plyn je navíc daleko tišší a lépe sedí na cestě. Navíc je rozdíl ve váze jen 100 kilo a to je v podstatě váha spolujezdce.

Zdeněk Šíma
17. března • 10:25

Mám už rok a půl Seat Leon ST 1.4 na CNG. Většinu času se pohybuje po dálnici mezi Plzní a Stuttgartem. Dlouhodobá spotřeba je 4,3kg/100km a to milé auto nijak nešetřím... (Rozvadov - Norimberk průměrně 160km/h).
Nádrž je místo rezervy a protože je o něco vyšší, omezuje kufr. Taky není možné na auto namontovat tažné zařízení.
Mezi CNG pumpou na nájezdu na dálnici a sjezdem mám 320km a CNG vždycky krásně vyjde. Jen je problém občas vzpomenout a vyjet trochu benzínu, aby mi neležel v nádrži víc jak půl roku ;-) Jinak benzínová nádrž je úplně stejná jako u běžného Leona...

Lojza
18. března • 20:35

Rozvadov -Norimberk prumerne 160km/h s tim vrakem 110konovym co pises sorry neverim v ten rychlostni prumer. To nedam ani ja s autem pres 300koni a zrychlenim z 0 na 100 za 5,5s. Mozna ve 3 hod rano. Tu trasu jezdim 5 krat do roka.V nomalnim provozu nemas sanci dosahnout takoveho rychlostniho prumeru s timto autem.:-P

Zdeněk Šíma
20. března • 10:55

V neděli v devět večer tam a v pátek v osm večer zpátky nastavím na tempomatu 160 a prostě jedu... A6 je tou dobou skoro prázdná...

Lojza
21. března • 0:41

hm ale prumer nemas 160km/h to bysi musel mit na tempomatu 200km/h a to by tvuj seat jaksi asi dodychal

Zdeněk Šíma
21. března • 11:38

Já tím jen chtěl říct, že ikdyž s tím jezdím jako prase, spotřeba CNG je velice slušná :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mm
24. března • 11:43

To bych chtěl vidět. Dyk je to tam samý omezení na 120...B-]

MGRR
17. března • 9:49

Používám souběžně několik aut a má běžná cesta je několikrát týdně 350km kontrola pobočky ze zahraničí do CZ. Je rozdíl používat vybydlené auto v CZ, nebo dokonale vyladěný vůz v cizině (STK/TÜV)1. Benzín, klasika, není co řešit, pokud je to nejlépe čistá atmosféra bez turba od 2L. Mé zkušenosti s velkými limizínami jsou takové, že V8 4,2 benzín má +- stejnou spotřebu jako dieselový model ve stejné limuzíně. Pravděpodobnost závady na V8 benzín je minimální, proti dle mých neblahých zkušeností s diesely2. LPG & CNG, používal jsem obě auta najednou..
2a. CNG... najede se za 1000kč mnohem méně km (proti LPG). Pruda, fronty, obrovské časové zdržení, dohledávání plniček, velmi často nefunkční, často zavřené v klecích, kde nějakým způsobem musíte stále zbytečně vybíhat, chápat místní systém otevírání vrat (např CNG Evropská), někde v JZD, nebo ČSAD, smlouvy, komplikované karty... platíte za servis auta + velmi drahý servis toho zařízení navíc, nedejbože, když odchází CNG bomby, problém na STK/pouze někde dělají emise, musíte hledat specialisty, je to takový PUNK, nebo hledání skořápek, často podle GPS... někdy přijedete na místo a prostě nenaplníte a benzínová nádrž je výsměch, je prostě o 2/3-4/5 menší než sériová verze auta. A to jsem jej používal, když nebyl takový boom CNG, takže nebylo tolik aut... stejně chytíte někdy tři před Vámi a je to na 3/4 hodiny + zajížďka tam a zpět, kterou do toho musíme započítat. Jak to syčí při plnění, některé děti se toho bojí, tankování CNG pro ženy je dost často strašná pruda a pošlou Vás s tím do háje.
2b. LPG se vždy jednoduše nechalo domontovat sekvenční vstřikování myslím Tartarini + redukčí ventil, ale hlavně mělo plnohodnotnou benzínovou nádrž. STK a emise vždy bez problémů, nikdy jsem nic na několika autech typu Camry(auto bezporuchové), BMW5 + A6 (velmi poruchová auta), Previa + Sienna (prostě Toyota... vše OK) neřešil, plnění bylo dokonce ve víčku nádrže. V cizině je LPG běžně na stejném stojanu s benzínem. Jen mne to přestalo jednoho dne bavit, i přes fakt, že Camry 2,4benzín + automat měla korunově menší náklady než Prius II. na 1km3. Používám hybridní Priusy a jsem spokojený. Nelze tahat přívěs, jinak jsem u třinácti Priusů a téměř milionu kilometrech, nikdy nezaznamenal jedinou závadu, natož problém. Nic se na nich nerozbíjí, po deseti letech je dobré preventivně vyměnit "budící" baterii velikosti motorkové za 1200kč, po 150.000km spíše pro pocit za 8.000kč kompletní sadu brzd, víc to nestojí. Oleje v motoru je +-3,7L a vše stojí pakatel. Prius II. je taková víc hračka (display, EV režim jízdy na eletromotor lze volit do 50km/h) spotřeba při snaze a zábavě extrémních 3L, až po běžných 5L a dálničních 5,5L. Prius III. má větší motor 1.8, display je menší, má více funkcí, je ""luxusnější, jemnější"". Manželka Vás za Prius bude milovat :)Za mne jsou vyhozené peníze: rozvody, výměna kladek, vodních pump. U Priusu nic takového neznám, je tam jen jeden řemínek za pětistovku. Mé nevyhozené peníze dám raději dětem a rodině, než servisu.

Stanislav Horák
27. září • 9:31

Vážený pane,
děkuji Vám za příspěvek. Je to velmi zajímavé čtení. Je dobré, že vycházíte z údajů nabytých v praxi. Jsem velmi rád, že jste zde dal k dispozici tyto užitené informace. U většiny ostatních příspěvků mívám pocit, že se v nich vyjadřují čtenáři, kteří o věci někde pouze slyšeli, ale nemají svůj text nijak vyzkoušený, ani ověřený. Mohou také být ovlivněni denodenní zelenou masáží, publikovanou proevropskoúnijními medii. Mám podobnou zkušenost jako Vy. Zdravím, SH

Beastar
19. března • 1:58

Už i tady jo. Tam je v tom tolik nesmyslů, že se mi to ani nechce vyvracet.

Tom
19. prosince • 19:04

Píšete totální kraviny.

R2
17. března • 15:39

Priznam se, ze je to pro me dost fascinujici, atmosfericke benzinove motory maji vetsinou udavanou nizsi ucinnost nez turbodiesely. Pokud bych prepocital vyhrevnost nafty a benzinu na litry, tak je na tom nafta o vice nez 10% lepe nez benzin. Pritom temer v kazde diskuzi na tema paliv se najde nekdo, kdo realne jezdi s +/- stejnou spotrebou s atmo-benzinem i s turbo-dieselem.

Zelí
20. března • 19:00

O tom není potřeba diskutovat. Rozdíl je vždy cca 20-25% ve prospěch dieslu. Čím větší motor tím větší rozdíl.

Zelí
20. března • 19:00

O tom není potřeba diskutovat. Rozdíl je vždy cca 20-25% ve prospěch dieslu. Čím větší motor tím větší rozdíl.

Joe Doe
17. března • 14:30

Dylane, nechces si o tom jeste promluvit? :)

jogurt
17. března • 10:46

Tak už samo tvrzení hned na začátku, že V8 4,2 v benzínu žere stejně jako v dieselu dělá z celého příspěvku trapný blábol.

Joe Doe
17. března • 23:26

1. S V8 ma pravdu. A vlastne skusenosti. Navyse pri spocitani cost of ownership bude, s vynimkou brutalnych najazdov v kratkom case, benzinova verzia VZDY lacnejsia.2. Vsetko to, co napisal o hybridoch, je pravda.

petr r. (petrumr)
20. listopadu • 20:14

S tím závěsem jsem byl zklamán a pro čas jsem už nepídil proč?

MGRR
17. března • 12:21

Jogurt (hezký nick) Špatně jste to přečetl, já nepsal nic o autech pro většinu, tzn. malá auta.Můžete začít od první A8 2,5TDi vs. A8 4,2V8 5V 310PS najezdil jsem v ní víc než bych chtěl, přes 100.000km a průměrně do 10,5-11,5L. Kolega který chtěl šetřit, jezdil s tou 2,5TDi... než se to rozhoupalo, rozehřálo, rozjelo (myslím ten diesel) a stejně tam byl za 10L a odešlo mu čerpadlo ?VP44?. On si pak koupil Skodu a klesnul k zemi, já pořídil další A8, která už ani náhodou nebyla tak dobrá (nespolehlivá elektronika... spousta poruchových jednotek...), tak jsem přešel na Lexusy (to nesouvisí LPG, CNG, to prostě z principu nejde to tam namontovat)Stejně tak můj Lexus LS460 V8 jezdí za 10-11,5L a motor se pouze převaluje. Prostě to stojí za to, nejezdit malinkým dvoulitrovým TDi... ano, v tomto případně 5-6L, to máte pravdu. Chtěl jsem napsat jezdil jste někdy v LS? Z mé strany je lepší napsat, jel jste někdy TDi :) a čtěte mezi řádky.

Beastar
19. března • 1:58

a

Václav
17. března • 13:00

Co se týka názoru na CNG tak s tebou nesouhlasím. Ale ve věci nafty a benzínu u velkoobjemových motorů máš pravdu.Jen pro zajímavost uvádím, že bývalý kolega dělá v holandsku ve firmě, která dělá předělávky na CNG a ve většině případů předělávají benzínová auta typu Audi A8, BMW 7 a X5, MB S a podobné. Právě u těchto aut se nejlépe skloubí největší výhody CNG (nízké náklady na palivo, kvalita CNG jako 140 oktanovaného paliva) s největší nevýhodou (vyšší váha o 100 kg se u takových aut ztratí). Dle statistik, je cca 50% těchto typů aut v Holandsku přestavěno na CNG. Další důvodem jsou tamní obrovské ECO poplatky za vozy. I u nás poslední dobou na plničkách CNG vidím daleko více těchto aut (počet srovnatelný s Citigo).

speedmaster
17. března • 11:44

Je vidět, že jsi nic podobného neřídil. Já mám 5l a 420 koní a není problém jet napříč evropou za 9 litrů na 100 km. Jistě, není taky problém jezdit na okruhu za 20 litrů, ale při respektování rychlostních limitů na běžných silnicích a dálnicích mám dlouhodobý průměr kolem 11 litrů a to je včetně pojíždění ve městě.

Lord Owl
17. března • 9:48

Asi před 3 lety jsem se vezl Pašíkem na CNG. Svezení super. Pravda, nemusel jsem to platit a auto bylo zánovní. Doma bych to určitě neuživil se všemi pro a proti.

Joe Doe
17. března • 9:04

Full hybrid* je vzdy lepsim riesenim ako CNG ci LPG. *Jedine v praxi fungujuce hybridy dnes vyraba Toyota. Fakt.

petr r. (petrumr)
20. listopadu • 20:04

správně, mně taky napadl hybrid od toyoty.

Zelí
17. března • 8:48

LPG se dnes většinou produkuje při čištění zemního plynu. Aby byl zemní plyn dodávaný ve standardním složení musí se z něj oddělit podíly, ze kterých se dělá mj. LPG. Takže LPG je také vlastně zemní plyn.

Pavel
17. března • 9:25

LPG je směs propanu a butanu. Zemní plyn je methan.

Zelí
17. března • 9:31

Složení toho, co ti jde doma do sporáku se liší od toho co proudí z vrtů ze země. A vo tom to je.;-)

bzzz
17. března • 9:05

Jj pokud se nevyrabi z ropy tak ze zemniho plynu... a klidne mu rikejme duverne Propan-Butan ;-)

josephko
17. března • 8:38

Nevidím dôvod, prečo by som si namiesto LPG mal kupovať CNG. Najväčším problémom LPG je však skutočnosť, že nie sú až tak vhodné pre maloobjemové prepĺňané motory, takže u nových áut je pomerne obmedzený výber.

Zelí
17. března • 8:51

Přesně tak, maloobjemový přeplňovaný motor s přímým vstřikem paliva je už sám o sobě velmi komplikovaný motor a namašlit do toho ještě další palivo je komplikované a drahé. Proto se do toho ani výrobci aut moc nehrnou. Navíc některé státy jako např.čr nepovažuje lpg za ekologické palivo.

eLzyx
17. března • 8:22

další argumenty proč ne
8. dražší servis, občas odchází ventily mezi nádržemi
9. Škodovka a další používají ocelové nádrže, které korodují a každý náznak koroze by měl být posouzený jako nebezpečný a nádrže vyměněny. Cena výměny přesahuje leckdy 100t Kč.
10. problematická prodejnost ojetiny
11. hodně stará ojetina bez vyměněných nádržích = životu nebezpečné vozidlo, riziko výbuchu při plnění.

asd
19. března • 21:24

Ještě bych přidal:
12. Nikdo nenabízí CNG v kombinaci s motorem výkonově odpovídajícím dieselům od středu výkonové nabídky výš.
Nejvýkonější motory na CNG mají lehce nad 100kw, většinou ani to ne.
Třeba Octavia/Leon na CNG absolutně nejede. Zafira CNG je taky bídná.
Výrobci si asi myslí, že ten kdo jde do CNG chce šetřit za každou cenu a CNG cpou do nejslabších motorizací, ale tak to většinou není. Proto bohužel CNG není plnohodnotná alternativa dieselu.

Radek
3. března • 21:07

Octavia na CNG nejede? No nevím, mám již třetí ochcávku na cng a nemám teda pocit, že bych byl brzdou provozu. V poslední mám i adaptivní tempomat, na dálnici zařadím 6 nastavím cca 145 km/h a jede to kopec nekopec. Ano, mimo obec je nutné občas podřadit, ale pokud se motor drží v otáčkách tak je to i zábava, navíc s výborným víceprvkem oproti ropným ochcávkám. Samozřejmě pružné zrychlení a maximálka není jako u třílitrových šestiválců, ale na rozdíl od nich jedu Zlín - Praha za 360 Kč :-) Škodovka není sporťák proboha, osobně ji říkám dobře sloužící mula :-) Tož asi tak...

tommeg
18. března • 8:12

blbost, na nádrže je záruka 20 let!

lazywriter
17. března • 13:17

9. VW měl teď na nádrže svolávačku, takže výměna zadarmo a prý se už naučili dávat odolnější barvu :)

Václav
17. března • 11:34

životu nebezpečné vozidlo ............... Každé vozidlo je životu nebezpečné. Čistě statisticky vzato je větší pravděpodobnost, že vjedeš pod vlak, nebo že tě sejme kamión.
V Itálii jsou běžně auta na CNG stará 20 a více roků (auta na cng se tam používají více než 50 let). Jde jen o to, jaká péče a kontrola se autu věnuje.Můžeme se o +a - pobavit za 4 roky v pařížské kavárně na Champs-Élysées. Ty tam budeš muset dojet sockou (případně hybridem, či elektrikou) a já hezky mým šmoulou.

eLzyx
17. března • 17:38

já si tam v klídku dojedu svým veteránem, ty mají do nízkoemisních zón vjezd povolen.
Ad nebezpečné vozidlo. Už se párkrát stalo, že nádrž při tankování explodovala. Vždy jen zázrakem to nikoho nezabilo. Ale děti na zadních sedačkách bych v tu chvíli mít nechtěl. Po takové šlupce by do auta nesedli hodně dlouho.

Pavel
17. března • 9:30

Zásadním problémem je tankování. Dalším problémem je nedostatečná kapacita nádrže. Vozíte tlakovou nádrž o tlaku 200 bar (LPG max. 10 bar) a každých 10 let se musí měnit. Platíte speciální kontroly a pořizovací cena je o 50-70 tis. vyšší. Jediný důvod pořízení - ušetřit je tak dost zpochybněn, zvláště když souvisí s nepředvídatelnou daňovou politikou státu.

tommeg
18. března • 8:16

Kdo vám řekl takovou blbost, že se nádrže mění po deseti letech? Vždyť na včechny CNG nádrže je záruka 20 let? To jste si spletl s nádržemi na LPG!

R2
17. března • 14:08

Tech 50-70 tisic je rozdil proti benzinovym motorizacim, proti nafte byva ten rozdil mnohem nizsi. Napriklad Skoda Octavia CNG se nabizi za podobnou cenu jako srovnatelne vykonny a vybaveny diesel. Nicmene u CNG stejne jako u nafty je zaklad to, ze musite hodne jezdit.
Udavana zivotnost nadrzi je u Skody i Fiatu 20 let. Jestli tolik realne vydrzi ovsem netusim.Jinak je s CNG spojen jeste jeden problem a to je kratky interval vymeny oleje. Pro spoustu firem, ve kterych maji auta velke najezdy a ma proto smysl uvazovat o nafte nebo cng je to kriterium se kterym je treba pocitat.

666
17. března • 15:23

Jo, jo 20 let- http://pardubice.idnes.cz/autu-na-plyn-vybuchla-pri... ... Mě by sralo, každých 300 až 350 km tankovat. Holt si koupíš auto na plyn a máš 55 litrovou nádrž na benzín a pidi zásobu plynu. Klasický simply clever ojeb.

Ludwig
5. dubna • 13:39

Dojde plyn, přepnu na benzín, nerozumím tomu, proč bych měl tankovat častěji, když mám o plynovou nádrž navíc..Kdybych měl auto s "pouhou" 55 litrovou nádrží na benzín, tak jako budu tankovat po delší době? Klasický simply "clever" komentář ;)B-]

Karlos
17. března • 16:00

Mám nádrže z kevlaru, takže 20 let. Servis po 1/15000 beru jako samozřejmost u každého auta, nevěřím na longlife. Nájezd průměr 380 km, ale i 430. Jezdím jen u nás po kraji, takže nemám problém s tankováním.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Alka
12. července • 22:36

Mohu potvrdit do slova a do písmene. Opel Zafira Tourer.

eLzyx
17. března • 17:35

kevlar, takže nějaké nové VW. Ale zde propagovaná Škoda stále používá ocelové nádrže, nemýlím-li se. A to je průšvih

666
17. března • 16:25

Ať to udělají, jak to má třeba Caddy. Malá nouzová nádrž na benzín a velká plynová. Nechápu, proč bych měl s sebou tahat velkou benzínovou nádrž a dělat otroka tankování, obvzláště za koncernové ceny....Prostě simply a clever, ale hlavně pro výrobce, aby nijak nemusel upravovat karoserii.

Karel
22. září • 20:21

... Presne tak. Ja mam Caddy MAXI (1.4 TGI, Comfortline, osobak), dojezd bez problemu 700km ciste na CNG (nadrze tusim na 40kg). Benzinova je cca 10l.

Václav
17. března • 14:44

Jak jsem psal výše, tak škodovka podporuje g-tec slevou 30 000 oproti ceníku a u prodejce můžeš stáhnout dalších 40 až 70000 (podle výbavy). Mně se podařilo stáhnout oproti ceníku celkem o 90000 u CNG, u 1.0 TSI to u třech prodejců bylo v rozmezí 50 a 60000 a u 1.6 TDI to bylo u třech prodejců v rozmezí 50 a 70000. Servis během prvních 100 tisíc km pokryju paušálem kdy je vše hrazeno (jen brzdy kolem 80 tkm vyjdou na 12000) vč. stěračů (7x1000), dezi klimy (7x700) a všechny garančky + další položky (baterka, svíčky atd.). U škodovky CNG je hlavně na škodu, že ho servisuje jen cca 1/4 prodejců (vlastní zkušenost) a taky je min. vozů ke zkušební jízdě. Protože prodejci žijí hlavně ze servisů, tak proto ani není moc prodejci CNG doporučováno. Velcí prodejci co dělají servis CNG mají každé 20 auto na plyn, tak u malých (bez zajištění servisu CNG) to je každé 50.

R2
17. března • 15:12

Ja se samozrejme bavim o cenikovych cenach, slevy si firmy i soukromi zakaznici umi v mensi ci vetsi mire vyhadat i u nafty nebo benzinu. Srovnavat slevy, kterych jste byl schopen dosahnout u CNG proti cenikove cene ostatnich pohonu neni uplne fer.
Kratky servisni interval neni problematicky jen kvuli vyssi cene, velkym problemem je, ze zamestnanec, ktery by mohl vydelavat misto toho resi vymenu oleje. Takze castejsi vymena je problem i v pripade, ze mate servis predplacen.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
19. prosince • 18:55

Co to pořád blábolíte o sevisním intervalu? Já mám Caddy, dávám Long Life a jezdím v klidu do servisu po 30.000 km. Mám už druhé auto, 5+4 roky a vždy bez problému. To první má dnes už 9 let, jezdí pořád s uvedenou servisní výměnou a šlape jako hodinky, najeto přes 500.000 km. U CNG je naprosto stejný interval jako u benzínu, není v tom žádný rozdíl. Pořízovací cena je vyšší, ale kdo hodně jezdí, má to zpátky max. za dva roky, spíše dřív, tankovaček je dnes už dostatek, nádrže mají záruku 20 let, přežíjí tedy déle než auto. Jediný rozdíl je u technické, kde jsou emile o cca 400 Kč dražší. Kdo to má v podnikání navíc neplatí silníční daň a cena paliva je nyní daňově zajištěna minimálně do konce roku 2019. Neexistuje jediný důvod, proč kupovat benzín a naftu už vůbec ne. To má význam jen pro ty, kteří jedou jen na chalupu, sem tam do práce na najedou za rok jen pár tisíc kilometrů. Ve většině zemí v Evropě CNG natankujete bez potíží, v okolních zemích všude.

Jan Olejnik
10. ledna • 20:01

Dobrý den netuším jestli tuto zprávu zachytíte ale Chci se optat Chystám se koupit Volkswagen Caddy Maxi CNG pro podnikání měsíční najez 14500 km myslíte že je to rozumné Děkuji Olejník

nemám jméno
9. ledna • 17:01

Podstata velkého nájezdu u Vás je to, že jezdíte hodně a zřejmě bez velkého množství couraček, což je to nejdůležitější. Doma bych měnil olej vždy nejpozději na 22.000km. Jinak souhlas.

Petra
17. března • 15:24

A nechcete i zrušit víkendy, kdy se zaměstnanců zbytečně válí doma. U nás v práci jezdíme co 15000 i u nafty a benzínu, protože auta musí vydržet 300 tkm a 5 roků. S intervalem 30 tím jsou po 150 tkm na odpis

R2
17. března • 15:37

Vy jezdite s firemnim autem na servis o vikendu a zadarmo? Casto se jezdi v pracovni dobe a bezi vam u toho mzda.
Spousta jinych firem jezdi po 30 a auta jim podobne najezdy vydrzi tez. Pravdepodobne bude dost zalezet i na tom, jakym zpusobem jsou auta vyuzivana.

Vasek
17. března • 17:14

Paní jenom chtěla říci, že manažerské uvažování "Time is money" si máte dát někam. Nechci vám brát iluze, ale co se týká fleetu, tak máte ve firmě mezery. U stabilních zákazníků a slušných klientů dávají servisy i při prohlídkách náhradní auto. Takže zdržení je max. půlhodiny (předat a převzít auto). U vás vidím problém spíše ve špatném plánování.PS: každý kdo rozumí autům tak ví, že prodloužené servisní intervaly jsou pohromou pro životnost aut a ti bez ohledu na palivo

George
30. dubna • 9:12

Naprostý souhlas,
U dieselů speciálně !

tomas
18. března • 20:36

v předchozím zaměstnání jsem s Š Octavia II 1,9 TDI najel 340 tis. km se servisním intervalem 30 tis. km bez jakéhokoliv problému. B-]

Loran
5. dubna • 23:19

Jo, Oktávka =). Vybíral jsem služební v ackach a taky nám setsakra dlouho vydržela. Kolegovi jsem ji předával s nějakými 250 tisíci a furt šlape, za 3 roky snad jen jednou v servisu s pokaženým motorem.

R2
17. března • 17:31

Pokud se bavim o firemnich autech, tak si to opravdu nekam dat nemohu. Takhle mohu uvazovat o svem soukromem aute.
Nahradni auto pri pravidelnem servisu rozhodne neni pravidlem.
Pohroma pro zivotnost vas nemusi zajimat, pokud predpokladana zivotnost prekona najezd a dobu po kterou si auto hodlate nechat a zaroven se extremne negativne neodrazi na predpokladane cene ojetiny.

Tom
17. března • 10:09

O jakých speciálních kontrolách mluvíte?

Jaryn
23. května • 15:06

Tome, nejde o ty pravidelné revize všech plynových komponent jednou ročně? Kdysi jsem slyšel o nutností ročních revizí, protože když je člověk neudělá, vyhodí ho pak od STK. Ale nevím, co je na tom pravdy.

Karlos
17. března • 9:51

Nádrže se u cng mění po 20 letech. Mě 50 tis. příplatek oproti benzínu a 0 Kč oproti naftě dal smysl.

Doporučujeme

Články odjinud