Koupit teď auto na CNG? Máme sedm argumentů pro a stejný počet proti

eLzyx  |  17. 03. 2017 08:22

další argumenty proč ne
8. dražší servis, občas odchází ventily mezi nádržemi
9. Škodovka a další používají ocelové nádrže, které korodují a každý náznak koroze by měl být posouzený jako nebezpečný a nádrže vyměněny. Cena výměny přesahuje leckdy 100t Kč.
10. problematická prodejnost ojetiny
11. hodně stará ojetina bez vyměněných nádržích = životu nebezpečné vozidlo, riziko výbuchu při plnění.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  17. 03. 2017 09:30  |  [78.102.245.xxx]

Zásadním problémem je tankování. Dalším problémem je nedostatečná kapacita nádrže. Vozíte tlakovou nádrž o tlaku 200 bar (LPG max. 10 bar) a každých 10 let se musí měnit. Platíte speciální kontroly a pořizovací cena je o 50-70 tis. vyšší. Jediný důvod pořízení - ušetřit je tak dost zpochybněn, zvláště když souvisí s nepředvídatelnou daňovou politikou státu.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  17. 03. 2017 09:51  |  [77.48.59.xxx]

Nádrže se u cng mění po 20 letech. Mě 50 tis. příplatek oproti benzínu a 0 Kč oproti naftě dal smysl.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  17. 03. 2017 10:09  |  [93.99.159.xxx]

O jakých speciálních kontrolách mluvíte?

Odpovědět  |   | 
R2  |  17. 03. 2017 14:08  |  [46.39.176.xxx]

Tech 50-70 tisic je rozdil proti benzinovym motorizacim, proti nafte byva ten rozdil mnohem nizsi. Napriklad Skoda Octavia CNG se nabizi za podobnou cenu jako srovnatelne vykonny a vybaveny diesel. Nicmene u CNG stejne jako u nafty je zaklad to, ze musite hodne jezdit.
Udavana zivotnost nadrzi je u Skody i Fiatu 20 let. Jestli tolik realne vydrzi ovsem netusim.

Jinak je s CNG spojen jeste jeden problem a to je kratky interval vymeny oleje. Pro spoustu firem, ve kterych maji auta velke najezdy a ma proto smysl uvazovat o nafte nebo cng je to kriterium se kterym je treba pocitat.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  17. 03. 2017 14:44  |  [194.169.252.xxx]

Jak jsem psal výše, tak škodovka podporuje g-tec slevou 30 000 oproti ceníku a u prodejce můžeš stáhnout dalších 40 až 70000 (podle výbavy). Mně se podařilo stáhnout oproti ceníku celkem o 90000 u CNG, u 1.0 TSI to u třech prodejců bylo v rozmezí 50 a 60000 a u 1.6 TDI to bylo u třech prodejců v rozmezí 50 a 70000. Servis během prvních 100 tisíc km pokryju paušálem kdy je vše hrazeno (jen brzdy kolem 80 tkm vyjdou na 12000) vč. stěračů (7x1000), dezi klimy (7x700) a všechny garančky + další položky (baterka, svíčky atd.).

U škodovky CNG je hlavně na škodu, že ho servisuje jen cca 1/4 prodejců (vlastní zkušenost) a taky je min. vozů ke zkušební jízdě. Protože prodejci žijí hlavně ze servisů, tak proto ani není moc prodejci CNG doporučováno. Velcí prodejci co dělají servis CNG mají každé 20 auto na plyn, tak u malých (bez zajištění servisu CNG) to je každé 50.

Odpovědět  |   | 
R2  |  17. 03. 2017 15:12  |  [46.39.176.xxx]

Ja se samozrejme bavim o cenikovych cenach, slevy si firmy i soukromi zakaznici umi v mensi ci vetsi mire vyhadat i u nafty nebo benzinu. Srovnavat slevy, kterych jste byl schopen dosahnout u CNG proti cenikove cene ostatnich pohonu neni uplne fer.
Kratky servisni interval neni problematicky jen kvuli vyssi cene, velkym problemem je, ze zamestnanec, ktery by mohl vydelavat misto toho resi vymenu oleje. Takze castejsi vymena je problem i v pripade, ze mate servis predplacen.

Odpovědět  |   | 
Petra  |  17. 03. 2017 15:24  |  [46.135.194.xxx]

A nechcete i zrušit víkendy, kdy se zaměstnanců zbytečně válí doma. U nás v práci jezdíme co 15000 i u nafty a benzínu, protože auta musí vydržet 300 tkm a 5 roků. S intervalem 30 tím jsou po 150 tkm na odpis

Odpovědět  |   | 
R2  |  17. 03. 2017 15:37  |  [46.39.176.xxx]

Vy jezdite s firemnim autem na servis o vikendu a zadarmo? Casto se jezdi v pracovni dobe a bezi vam u toho mzda.
Spousta jinych firem jezdi po 30 a auta jim podobne najezdy vydrzi tez. Pravdepodobne bude dost zalezet i na tom, jakym zpusobem jsou auta vyuzivana.

Odpovědět  |   | 
Vasek  |  17. 03. 2017 17:14  |  [109.231.155.xxx]

Paní jenom chtěla říci, že manažerské uvažování "Time is money" si máte dát někam. Nechci vám brát iluze, ale co se týká fleetu, tak máte ve firmě mezery. U stabilních zákazníků a slušných klientů dávají servisy i při prohlídkách náhradní auto. Takže zdržení je max. půlhodiny (předat a převzít auto). U vás vidím problém spíše ve špatném plánování.

PS: každý kdo rozumí autům tak ví, že prodloužené servisní intervaly jsou pohromou pro životnost aut a ti bez ohledu na palivo

Odpovědět  |   | 
R2  |  17. 03. 2017 17:31  |  [46.39.176.xxx]

Pokud se bavim o firemnich autech, tak si to opravdu nekam dat nemohu. Takhle mohu uvazovat o svem soukromem aute.
Nahradni auto pri pravidelnem servisu rozhodne neni pravidlem.
Pohroma pro zivotnost vas nemusi zajimat, pokud predpokladana zivotnost prekona najezd a dobu po kterou si auto hodlate nechat a zaroven se extremne negativne neodrazi na predpokladane cene ojetiny.

Odpovědět  |   | 
tomas  |  18. 03. 2017 20:36  |  [90.178.63.xxx]

v předchozím zaměstnání jsem s Š Octavia II 1,9 TDI najel 340 tis. km se servisním intervalem 30 tis. km bez jakéhokoliv problému.

Odpovědět  |   | 
Loran  |  05. 04. 2017 23:19  |  [95.82.135.xxx]

Jo, Oktávka =). Vybíral jsem služební v ackach a taky nám setsakra dlouho vydržela. Kolegovi jsem ji předával s nějakými 250 tisíci a furt šlape, za 3 roky snad jen jednou v servisu s pokaženým motorem.

Odpovědět  |   | 
666  |  17. 03. 2017 15:23  |  [109.80.194.xxx]

Jo, jo 20 let- http://pardubice.idnes.cz/autu-na-plyn-vybuchla-pri... ...

Mě by sralo, každých 300 až 350 km tankovat. Holt si koupíš auto na plyn a máš 55 litrovou nádrž na benzín a pidi zásobu plynu. Klasický simply clever ojeb.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  17. 03. 2017 16:00  |  [77.48.59.xxx]

Mám nádrže z kevlaru, takže 20 let. Servis po 1/15000 beru jako samozřejmost u každého auta, nevěřím na longlife. Nájezd průměr 380 km, ale i 430. Jezdím jen u nás po kraji, takže nemám problém s tankováním.

Odpovědět  |   | 
666  |  17. 03. 2017 16:25  |  [109.80.194.xxx]

Ať to udělají, jak to má třeba Caddy. Malá nouzová nádrž na benzín a velká plynová. Nechápu, proč bych měl s sebou tahat velkou benzínovou nádrž a dělat otroka tankování, obvzláště za koncernové ceny....Prostě simply a clever, ale hlavně pro výrobce, aby nijak nemusel upravovat karoserii.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  17. 03. 2017 17:35

kevlar, takže nějaké nové VW. Ale zde propagovaná Škoda stále používá ocelové nádrže, nemýlím-li se. A to je průšvih

Odpovědět  |   | 
Ludwig  |  05. 04. 2017 13:39  |  [87.249.159.xxx]

Dojde plyn, přepnu na benzín, nerozumím tomu, proč bych měl tankovat častěji, když mám o plynovou nádrž navíc..Kdybych měl auto s "pouhou" 55 litrovou nádrží na benzín, tak jako budu tankovat po delší době? Klasický simply "clever" komentář ;)

Odpovědět  |   | 
tommeg  |  18. 03. 2017 08:16  |  [212.79.110.xxx]

Kdo vám řekl takovou blbost, že se nádrže mění po deseti letech? Vždyť na včechny CNG nádrže je záruka 20 let? To jste si spletl s nádržemi na LPG!

Odpovědět  |   | 
Václav  |  17. 03. 2017 11:34  |  [194.169.252.xxx]

životu nebezpečné vozidlo ............... Každé vozidlo je životu nebezpečné. Čistě statisticky vzato je větší pravděpodobnost, že vjedeš pod vlak, nebo že tě sejme kamión.
V Itálii jsou běžně auta na CNG stará 20 a více roků (auta na cng se tam používají více než 50 let). Jde jen o to, jaká péče a kontrola se autu věnuje.

Můžeme se o +a - pobavit za 4 roky v pařížské kavárně na Champs-Élysées. Ty tam budeš muset dojet sockou (případně hybridem, či elektrikou) a já hezky mým šmoulou.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  17. 03. 2017 17:38

já si tam v klídku dojedu svým veteránem, ty mají do nízkoemisních zón vjezd povolen.
Ad nebezpečné vozidlo. Už se párkrát stalo, že nádrž při tankování explodovala. Vždy jen zázrakem to nikoho nezabilo. Ale děti na zadních sedačkách bych v tu chvíli mít nechtěl. Po takové šlupce by do auta nesedli hodně dlouho.

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  17. 03. 2017 13:17  |  [31.30.101.xxx]

9. VW měl teď na nádrže svolávačku, takže výměna zadarmo a prý se už naučili dávat odolnější barvu :)

Odpovědět  |   | 
tommeg  |  18. 03. 2017 08:12  |  [212.79.110.xxx]

blbost, na nádrže je záruka 20 let!

Odpovědět  |   | 
asd  |  19. 03. 2017 21:24  |  [188.122.208.xxx]

Ještě bych přidal:
12. Nikdo nenabízí CNG v kombinaci s motorem výkonově odpovídajícím dieselům od středu výkonové nabídky výš.
Nejvýkonější motory na CNG mají lehce nad 100kw, většinou ani to ne.
Třeba Octavia/Leon na CNG absolutně nejede. Zafira CNG je taky bídná.
Výrobci si asi myslí, že ten kdo jde do CNG chce šetřit za každou cenu a CNG cpou do nejslabších motorizací, ale tak to většinou není. Proto bohužel CNG není plnohodnotná alternativa dieselu.

Odpovědět  |   | 
josephko  |  17. 03. 2017 08:38  |  [213.181.132.xxx]

Nevidím dôvod, prečo by som si namiesto LPG mal kupovať CNG. Najväčším problémom LPG je však skutočnosť, že nie sú až tak vhodné pre maloobjemové prepĺňané motory, takže u nových áut je pomerne obmedzený výber.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 03. 2017 08:51  |  [93.153.75.xxx]

Přesně tak, maloobjemový přeplňovaný motor s přímým vstřikem paliva je už sám o sobě velmi komplikovaný motor a namašlit do toho ještě další palivo je komplikované a drahé. Proto se do toho ani výrobci aut moc nehrnou. Navíc některé státy jako např.čr nepovažuje lpg za ekologické palivo.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 03. 2017 08:48  |  [93.153.75.xxx]

LPG se dnes většinou produkuje při čištění zemního plynu. Aby byl zemní plyn dodávaný ve standardním složení musí se z něj oddělit podíly, ze kterých se dělá mj. LPG. Takže LPG je také vlastně zemní plyn.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 03. 2017 09:05  |  [194.228.134.xxx]

Jj pokud se nevyrabi z ropy tak ze zemniho plynu... a klidne mu rikejme duverne Propan-Butan

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  17. 03. 2017 09:25  |  [78.102.245.xxx]

LPG je směs propanu a butanu. Zemní plyn je methan.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 03. 2017 09:31  |  [93.153.75.xxx]

Složení toho, co ti jde doma do sporáku se liší od toho co proudí z vrtů ze země. A vo tom to je.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 03. 2017 09:04  |  [194.75.229.xxx]

Full hybrid* je vzdy lepsim riesenim ako CNG ci LPG.

*Jedine v praxi fungujuce hybridy dnes vyraba Toyota. Fakt.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  17. 03. 2017 09:48  |  [46.227.172.xxx]

Asi před 3 lety jsem se vezl Pašíkem na CNG. Svezení super. Pravda, nemusel jsem to platit a auto bylo zánovní. Doma bych to určitě neuživil se všemi pro a proti.

Odpovědět  |   | 
MGRR  |  17. 03. 2017 09:49  |  [2.247.250.xxx]

Používám souběžně několik aut a má běžná cesta je několikrát týdně 350km kontrola pobočky ze zahraničí do CZ. Je rozdíl používat vybydlené auto v CZ, nebo dokonale vyladěný vůz v cizině (STK/TÜV)

1. Benzín, klasika, není co řešit, pokud je to nejlépe čistá atmosféra bez turba od 2L. Mé zkušenosti s velkými limizínami jsou takové, že V8 4,2 benzín má +- stejnou spotřebu jako dieselový model ve stejné limuzíně. Pravděpodobnost závady na V8 benzín je minimální, proti dle mých neblahých zkušeností s diesely

2. LPG & CNG, používal jsem obě auta najednou..
2a. CNG... najede se za 1000kč mnohem méně km (proti LPG). Pruda, fronty, obrovské časové zdržení, dohledávání plniček, velmi často nefunkční, často zavřené v klecích, kde nějakým způsobem musíte stále zbytečně vybíhat, chápat místní systém otevírání vrat (např CNG Evropská), někde v JZD, nebo ČSAD, smlouvy, komplikované karty... platíte za servis auta + velmi drahý servis toho zařízení navíc, nedejbože, když odchází CNG bomby, problém na STK/pouze někde dělají emise, musíte hledat specialisty, je to takový PUNK, nebo hledání skořápek, často podle GPS... někdy přijedete na místo a prostě nenaplníte a benzínová nádrž je výsměch, je prostě o 2/3-4/5 menší než sériová verze auta. A to jsem jej používal, když nebyl takový boom CNG, takže nebylo tolik aut... stejně chytíte někdy tři před Vámi a je to na 3/4 hodiny + zajížďka tam a zpět, kterou do toho musíme započítat. Jak to syčí při plnění, některé děti se toho bojí, tankování CNG pro ženy je dost často strašná pruda a pošlou Vás s tím do háje.
2b. LPG se vždy jednoduše nechalo domontovat sekvenční vstřikování myslím Tartarini + redukčí ventil, ale hlavně mělo plnohodnotnou benzínovou nádrž. STK a emise vždy bez problémů, nikdy jsem nic na několika autech typu Camry(auto bezporuchové), BMW5 + A6 (velmi poruchová auta), Previa + Sienna (prostě Toyota... vše OK) neřešil, plnění bylo dokonce ve víčku nádrže. V cizině je LPG běžně na stejném stojanu s benzínem. Jen mne to přestalo jednoho dne bavit, i přes fakt, že Camry 2,4benzín + automat měla korunově menší náklady než Prius II. na 1km

3. Používám hybridní Priusy a jsem spokojený. Nelze tahat přívěs, jinak jsem u třinácti Priusů a téměř milionu kilometrech, nikdy nezaznamenal jedinou závadu, natož problém. Nic se na nich nerozbíjí, po deseti letech je dobré preventivně vyměnit "budící" baterii velikosti motorkové za 1200kč, po 150.000km spíše pro pocit za 8.000kč kompletní sadu brzd, víc to nestojí. Oleje v motoru je +-3,7L a vše stojí pakatel. Prius II. je taková víc hračka (display, EV režim jízdy na eletromotor lze volit do 50km/h) spotřeba při snaze a zábavě extrémních 3L, až po běžných 5L a dálničních 5,5L. Prius III. má větší motor 1.8, display je menší, má více funkcí, je ""luxusnější, jemnější"". Manželka Vás za Prius bude milovat :)

Za mne jsou vyhozené peníze: rozvody, výměna kladek, vodních pump. U Priusu nic takového neznám, je tam jen jeden řemínek za pětistovku. Mé nevyhozené peníze dám raději dětem a rodině, než servisu.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  17. 03. 2017 10:46  |  [85.70.129.xxx]

Tak už samo tvrzení hned na začátku, že V8 4,2 v benzínu žere stejně jako v dieselu dělá z celého příspěvku trapný blábol.

Odpovědět  |   | 
speedmaster  |  17. 03. 2017 11:44  |  [77.48.53.xxx]

Je vidět, že jsi nic podobného neřídil. Já mám 5l a 420 koní a není problém jet napříč evropou za 9 litrů na 100 km. Jistě, není taky problém jezdit na okruhu za 20 litrů, ale při respektování rychlostních limitů na běžných silnicích a dálnicích mám dlouhodobý průměr kolem 11 litrů a to je včetně pojíždění ve městě.

Odpovědět  |   | 
MGRR  |  17. 03. 2017 12:21  |  [2.247.250.xxx]

Jogurt (hezký nick) Špatně jste to přečetl, já nepsal nic o autech pro většinu, tzn. malá auta.

Můžete začít od první A8 2,5TDi vs. A8 4,2V8 5V 310PS najezdil jsem v ní víc než bych chtěl, přes 100.000km a průměrně do 10,5-11,5L. Kolega který chtěl šetřit, jezdil s tou 2,5TDi... než se to rozhoupalo, rozehřálo, rozjelo (myslím ten diesel) a stejně tam byl za 10L a odešlo mu čerpadlo ?VP44?. On si pak koupil Skodu a klesnul k zemi, já pořídil další A8, která už ani náhodou nebyla tak dobrá (nespolehlivá elektronika... spousta poruchových jednotek...), tak jsem přešel na Lexusy (to nesouvisí LPG, CNG, to prostě z principu nejde to tam namontovat)

Stejně tak můj Lexus LS460 V8 jezdí za 10-11,5L a motor se pouze převaluje. Prostě to stojí za to, nejezdit malinkým dvoulitrovým TDi... ano, v tomto případně 5-6L, to máte pravdu. Chtěl jsem napsat jezdil jste někdy v LS? Z mé strany je lepší napsat, jel jste někdy TDi :) a čtěte mezi řádky.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  17. 03. 2017 13:00  |  [194.169.252.xxx]

Co se týka názoru na CNG tak s tebou nesouhlasím. Ale ve věci nafty a benzínu u velkoobjemových motorů máš pravdu.

Jen pro zajímavost uvádím, že bývalý kolega dělá v holandsku ve firmě, která dělá předělávky na CNG a ve většině případů předělávají benzínová auta typu Audi A8, BMW 7 a X5, MB S a podobné. Právě u těchto aut se nejlépe skloubí největší výhody CNG (nízké náklady na palivo, kvalita CNG jako 140 oktanovaného paliva) s největší nevýhodou (vyšší váha o 100 kg se u takových aut ztratí). Dle statistik, je cca 50% těchto typů aut v Holandsku přestavěno na CNG. Další důvodem jsou tamní obrovské ECO poplatky za vozy. I u nás poslední dobou na plničkách CNG vidím daleko více těchto aut (počet srovnatelný s Citigo).

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 03. 2017 23:26  |  [78.102.28.xxx]

1. S V8 ma pravdu. A vlastne skusenosti. Navyse pri spocitani cost of ownership bude, s vynimkou brutalnych najazdov v kratkom case, benzinova verzia VZDY lacnejsia.

2. Vsetko to, co napisal o hybridoch, je pravda.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 03. 2017 14:30  |  [194.75.229.xxx]

Dylane, nechces si o tom jeste promluvit? :)

Odpovědět  |   | 
R2  |  17. 03. 2017 15:39  |  [46.39.176.xxx]

Priznam se, ze je to pro me dost fascinujici, atmosfericke benzinove motory maji vetsinou udavanou nizsi ucinnost nez turbodiesely. Pokud bych prepocital vyhrevnost nafty a benzinu na litry, tak je na tom nafta o vice nez 10% lepe nez benzin. Pritom temer v kazde diskuzi na tema paliv se najde nekdo, kdo realne jezdi s +/- stejnou spotrebou s atmo-benzinem i s turbo-dieselem.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2017 19:00  |  [93.153.75.xxx]

O tom není potřeba diskutovat. Rozdíl je vždy cca 20-25% ve prospěch dieslu. Čím větší motor tím větší rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2017 19:00  |  [93.153.75.xxx]

O tom není potřeba diskutovat. Rozdíl je vždy cca 20-25% ve prospěch dieslu. Čím větší motor tím větší rozdíl.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk Šíma  |  17. 03. 2017 10:25  |  [194.39.218.xxx]

Mám už rok a půl Seat Leon ST 1.4 na CNG. Většinu času se pohybuje po dálnici mezi Plzní a Stuttgartem. Dlouhodobá spotřeba je 4,3kg/100km a to milé auto nijak nešetřím... (Rozvadov - Norimberk průměrně 160km/h).
Nádrž je místo rezervy a protože je o něco vyšší, omezuje kufr. Taky není možné na auto namontovat tažné zařízení.
Mezi CNG pumpou na nájezdu na dálnici a sjezdem mám 320km a CNG vždycky krásně vyjde. Jen je problém občas vzpomenout a vyjet trochu benzínu, aby mi neležel v nádrži víc jak půl roku Jinak benzínová nádrž je úplně stejná jako u běžného Leona...

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  18. 03. 2017 20:35  |  [81.90.251.xxx]

Rozvadov -Norimberk prumerne 160km/h s tim vrakem 110konovym co pises sorry neverim v ten rychlostni prumer. To nedam ani ja s autem pres 300koni a zrychlenim z 0 na 100 za 5,5s. Mozna ve 3 hod rano. Tu trasu jezdim 5 krat do roka.V nomalnim provozu nemas sanci dosahnout takoveho rychlostniho prumeru s timto autem.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk Šíma  |  20. 03. 2017 10:55  |  [194.39.218.xxx]

V neděli v devět večer tam a v pátek v osm večer zpátky nastavím na tempomatu 160 a prostě jedu... A6 je tou dobou skoro prázdná...

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  21. 03. 2017 00:41  |  [81.90.251.xxx]

hm ale prumer nemas 160km/h to bysi musel mit na tempomatu 200km/h a to by tvuj seat jaksi asi dodychal

Odpovědět  |   | 
Zdeněk Šíma  |  21. 03. 2017 11:38  |  [194.39.218.xxx]

Já tím jen chtěl říct, že ikdyž s tím jezdím jako prase, spotřeba CNG je velice slušná

Odpovědět  |   | 
mm  |  24. 03. 2017 11:43  |  [46.167.201.xxx]

To bych chtěl vidět. Dyk je to tam samý omezení na 120...

Odpovědět  |   | 
čech  |  17. 03. 2017 11:18  |  [85.70.43.xxx]

Jako další nevýhodu oproti LPG bych viděl o dost vyšší váhu nádrží.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  17. 03. 2017 11:38  |  [194.169.252.xxx]

Vyšší váha je u Oktávky vykompenzovaná lepší zadní nápravou a nižším těžištěm auta (lépe sedí ve stopě a je plavnější). Výkon sice trochu chybí (pro sportovněji založené řidiče), ale komfort je lepší.

Odpovědět  |   | 
Jouza  |  18. 03. 2017 17:44  |  [93.153.53.xxx]

Jenže je težiště hodně vzadu ... tudíš v zimě na sněhu máš problém něco vyjet ... ti nepomůžou ani ty nejlepší zimáky ...

Odpovědět  |   | 
Petra  |  18. 03. 2017 20:35  |  [46.135.145.xxx]

Nemáš pravdu. Máme doma jak 2.0 TDi, tak CNG a nemám pocit, že je u plynu horší jízda v zimě. Plyn je navíc daleko tišší a lépe sedí na cestě. Navíc je rozdíl ve váze jen 100 kilo a to je v podstatě váha spolujezdce.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  17. 03. 2017 11:28  |  [194.169.252.xxx]

1.Dražší servis spočívá mimo jiné v kratší lhůtě servisních prohlídek (á 15 tkm) což jde krásně obejít po dobu 100 tkm servisním balíčkem FULL od škody za 40 tisíc. V balíčku je kompletně vše. vč. stěračů, dezinfekce klimy a výměna všeho co je opotřebené. Kdo je šikovný, tak se do toho vleze 7x (u Fabie mně vše stálo po 100 tkm 43.000 Kč) . Kratší interval prohlídek se naopak vrátí v nákladech do budoucna (auto je pod lepší kontrolou).
2.Tankování je taky pseudoproblém, protože kdo jezdí pravidelně, tak během 350 km vždy mine nějakou stanici CNG. Jedině, kde jsem to ochotný pochopit, tak jsou venkovské oblasti a tzv. prdele světa.
3.Na nižší počet prodejů CNG má taky podíl neochota prodejců prodávat tyto auta, protože sami je neservisují a právě ze servisu žijí v dnešní době prodejci.
4.CNG oktávka je nyní po slevě automobilky jen o cca 15 tisíc dražší než 1.0 TSI, takže v tomto případě dává auto velký smysl. Pro ty co argumentují špatnou dostupnosti stanic, tak bych rád připomněl, že cena domácí plničky přijde vč. drobných instalačních prací na 140 tisíc Kč. Pokud si auto plníte doma tak Vás jeden kilometr vyjde na cca 70 halířů (vč. revizí, elektřiny, plynu ze sítě atd.).
5. K bezpečnosti bych jen chtěl říci drobný postřeh. Plynu se v autě všichni bojí, ale na vaření či topení jim nevadí. Podívejte se na to z druhé strany ............... Zkusili by jste si doma vařit či topit benzínem.
6. Proboha kdy se lidi už naučí myslet trochu ekologicky a s výhledem na udržitelnost zdrojů.

Odpovědět  |   | 
Petra  |  17. 03. 2017 11:50  |  [46.135.194.xxx]

A ještě jsi zapomněl na jedno obrovské plus. CNG auta se nekradou !!!!

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  17. 03. 2017 17:40

až někomu zkorodují nádrže tak, že mu v servisu zakáží jejich provoz a naúčtují 100t Kč za výměnu, tak se ta CNG auta budou krást. Zejména novější VW s kevlarovými nádržemi. Stačí aby byla poptávka, zlodějíčci se přizpůsobí.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  18. 03. 2017 16:39  |  [185.15.108.xxx]

Ta auta uz jezdi minimalne 3 roky. Kolika lidem se to uz stalo?

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  19. 03. 2017 02:12  |  [91.219.246.xxx]

Jen upresneni, alespon v pripade VW minimalne 8.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  18. 03. 2017 23:25  |  [91.103.165.xxx]

Je jasné, že každý si bude obhajovat to své, ale pochop, že pro někoho, kdo je zvyklý na výhody kolem LPG je CNG výrazný krok zpět, prakticky ve všem.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2017 18:53  |  [93.153.75.xxx]

S tím se dá souhlasit. LPG lze považovat za standardní a celoevropsky rozšířené palivo (kromě rakouska a dánska). O cng se toto nedá říct.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2017 18:56  |  [93.153.75.xxx]

Vážený pane, když vidím u cng tankovací stanice v Prostějově stát dva autobusy a za nimi dva nešťastníky v osobákách, tak je mi jasné, že si hoďku počkají. Tankování cng je chuťovečka srovnatelná s elektrokárkama.

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  17. 03. 2017 13:12  |  [31.30.101.xxx]

"Více než 400 km čistě na plyn v praxi s žádným vozem CNG neujedete."

CNG Passat, nádrž na 21 kg, průměrná spotřeba 4,5 kg/100 km (dálnice na rychlostním limitu, mimo se dá jezdit za 4). Trojčlenku snad budou umět i místní pisálci.

Odpovědět  |   | 
666  |  17. 03. 2017 15:28  |  [109.80.194.xxx]

A pak do trojčlenky vstoupí teplota okolí a schopnost plničky...

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  17. 03. 2017 16:04  |  [77.48.59.xxx]

Teď nedávno natankováno do kevlaru 17 kg a najeto 430 km.

Odpovědět  |   | 
lazywriter  |  18. 03. 2017 11:49  |  [91.219.246.xxx]

Jo, to tam pak jde dat i 23 kilo

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  19. 03. 2017 11:54  |  [93.153.75.xxx]

Jenže plničku musíš použít v okamžiku, když kolem ní jedeš, protože až v autě na cng vyonanuješ maximální dojez, tak nejbližší plnička může být i dvěstě kilometrů daleko. Takže reálný využitelný dojezd bude skutečně cca 400km i u toho passatu s nádržema na 21kg. Když se nebudeš omezovat na dálnici, pak je spotřeba spíše 5kg/100km než 4 kg/100km.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  21. 03. 2017 11:52  |  [89.31.43.xxx]

většina aut na CNG má dojezd na plyn mezi 300 - 400 km. Ovšem existuje i vyjímka VW Caddy maxi má nádrže na 37kg takže dojezd kolem 800 km.
Zajímavé srovnání (samozřejmě ve stejné nebo srovnatelné výbavě):
Tipo Kombi LPG 1.4 T-jet ... 430 tisíc po slevě ... náklady cca 1,3 Kč/km
VW Golf Variant CNG 1.4 TGI ... 475 tisíc po slevě ... náklady cca 1,0 Kč/km (po faceliftu)

Odpovědět  |   | 
Petra  |  21. 03. 2017 16:28  |  [46.135.192.xxx]

Doplňuji . . . . Octavia Style 485 tis Kč po slevě

Odpovědět  |   | 
ACE  |  17. 03. 2017 15:15  |  [46.30.239.xxx]

A nebo si kupte úsporný auto a rozdíl 20-30 haléřů na kilometr by se vám nikdy nevrátil.

Odpovědět  |   | 
Vasek  |  17. 03. 2017 17:16  |  [109.231.155.xxx]

By mně zajímalo kterým autem kromě plynu se dá v průměru jezdit za 1.3 Kč? Snad jedině nafta a mít vlastní bencalor.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  17. 03. 2017 22:13  |  [85.70.129.xxx]

tesla.... akorát to nikam nedojede. Ale za kačku to jede.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  18. 03. 2017 05:18  |  [46.30.239.xxx]

Zcela obyčejná Mazda 2, tankuju benzín a spotřeba je při normálním ježdění do 4.5 (v ranním provozu když jedu do práce, se vejdu do 4), při ceně benzínu lehce pod 30 korun (29.50) je cena za km zhruba 1.3 Kč.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  19. 03. 2017 17:24  |  [78.102.28.xxx]

Podobne je to s Priusom/Aurisom HSD.

Odpovědět  |   | 
Václav  |  20. 03. 2017 08:48  |  [194.169.252.xxx]

Mazda 2 je o třídu menší auto.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  20. 03. 2017 18:57  |  [46.30.239.xxx]

Souhlasím, a já větší nepotřebuju. kdo chce větší a nenechá se zmasírovat reklamou, známejma a (povětšinou)zbytečným hladem po prostoru, tak si vybere a jezdí za nějakou 1.5. A nemá přetíženej a línej ingot.

Odpovědět  |   | 
Radon  |  17. 03. 2017 19:58  |  [193.165.236.xxx]

CNG nebo benzin, bez dotaci je to plus minus jedno. Takze jediny rozdil jsou cistsi zplodiny. Takze jedine rozumne reseni - stat by mel deklarovat min 10 let dopredu garanci danoveho zvyhodneni pro CNG "benzinky" v peti mestech s nejhorsim ovzdusim a dost.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  17. 03. 2017 22:57  |  [62.209.197.xxx]

Kecy v kleci. Udivuje mě jak by každý chtěl 500 koní, aby to jelo 300km/h a žralo 3 litry. Já se chci povozit a mít z řízení radost. Spotřeba a obzvlášť eko je mi u pr***e.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2017 01:05

A proto rád diskutuješ u článků o CNG. Jo to dává logiku

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2017 01:11

To musí bejt úžasnej pocit vozit svoje děti posazený na CNG bombě o tlaku 200 barů...
Www.novinky.cz/krimi/419482-kamera-zachytila-vybuch-nadrze-na-plyn-pri-tankovani-na-svitavsku.html

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2017 02:50

Auta na CNG nelze než jen vřele doporučit všemu obyvatelstvu
Překrásně rozšklebená Toyota Corolla, nebo spíš to co z zbylo po výbuchu CNG...
Doporučuju sledovat dráhu jedné z CNG bomb až do konce, neuvěřitelná paseka.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2017 03:08

Další explodující VW Touran
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 03. 2017 03:14
Petr MB  |  18. 03. 2017 22:46  |  [81.25.16.xxx]

Podle mě je největší nevýhoda v tom, že m3 stlačenýho zemního plynu stojí zhruba dvakrát víc než m3 nestlačenýho.

Odpovědět  |   | 
martins  |  19. 03. 2017 20:41  |  [94.242.82.xxx]

Spotřební daně se v dohledné době nebojím, protože existují domácí plničky. Jestli bude chtít stát danit auta na plyn nebo dokonce elektřinu bude muset přejít ze spotřební daně na mýto.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2017 08:43  |  [93.153.75.xxx]

Stát si poradí. On těch 100 miliard Kč potřebuje. On to z tebe dostane.

Odpovědět  |   | 
Petra  |  20. 03. 2017 16:38  |  [46.135.192.xxx]

CNG má dle mých informací v rámci celé EU stanovenou nízkou spotřební daň (omezená výše v % na ekologická paliva) do roku 2025. Některé státy si sice vyjednaly vyjímkou vyšší % ale ČR mezi nimi není. Takže nelze předpokládat enormní zvýšení cen do budoucna.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 03. 2017 18:50  |  [93.153.75.xxx]

Státy nepředpokládají masivnější rozšíření cng, takže je jim to celkem jedno. Pokud by se cng významnějším způsobem rozšířilo, pak zakročí a zdaní. Takže zdanění v nejbližší době nehrozí. Je to stejná písnička jako s elektromobilitou.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  21. 03. 2017 18:28  |  [213.192.2.xxx]

A co LNG? To by bylo ještě lepší než CNG...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu: