Korejské tažení nemá žádoucí efekt: zisk automobilky Hyundai klesl

Čistý zisk největší jihokorejské automobilky Hyundai ve čtvrtém čtvrtletí překvapivě klesl o šest procent na 1,89 bilionu wonů (34 miliard korun). Přitom korejským autům se dařilo těžit z krize některých evropských automobilek.

Rekordní prodeje ale nestačily, hospodaření firmy stáhla dolů silnější domácí měna a náklady na odškodnění majitelů aut za chybné informace o spotřebě pohonných hmot. 

Korejský won loni posílil vůči dolaru téměř o osm procent. To snížilo hodnotu zahraničních příjmů společnosti Hyundai v domácí měně a poškodilo její konkurenceschopnost.

Firma si navíc musela dát stranou peníze na odškodnění zákazníků poté, co u některých modelů v Severní Americe chybně uvedla příliš nízkou spotřebu pohonných hmot. Společnost slíbila zákazníkům finanční kompenzace za vyšší náklady na pohonné hmoty.

Analytici podle průzkumu agentury Reuters předpokládali, že čtvrtletní zisk stoupne na 2,15 bilionu wonů ze dvou bilionů před rokem. Firma ve čtvrtletí zvýšila prodej o 11 procent na 1,23 milionu vozů.

Firma čeká těžký rok

V letošním roce hodlá Hyundai zvýšit prodej o šest procent na 4,66 milionu vozů. Tempo růstu prodeje Hyundai by tak sice bylo nejpomalejší od roku 2007, ale rychlejší než předpokládaný nárůst celého automobilového trhu o tři procenta.

„Vzhledem k tomu, že letos neplánují žádné významné nové modely, to bude pro Hyundai náročný rok,“ upozornil jeden z analytiků společnosti GS Asset Management. „Slabost světové ekonomiky letos bude pokračovat,“ dodal.

Korejci už umí víc, než jen levná auta

Prodej automobilky Hyundai v Evropě loni navzdory dluhové krizi stoupl o více než deset procent. Ve Spojených státech se zvýšil o téměř devět procent. V letošním roce však firma počítá v Evropě s poklesem o 6,5 procenta, zatímco v USA chce prodej zvýšit o 4,4 procenta, napsala agentura Reuters.

Hyundai společně se sesterskou firmou Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Automobilky byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. V posledních letech však zapracovaly na designu i kvalitě, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Zdroj: E15.cz
 

Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 129 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 121 058 km
Cena: 165 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2012
Stav: 74 208 km
Cena: 117 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků