Korejské tažení nemá žádoucí efekt: zisk automobilky Hyundai klesl

Čistý zisk největší jihokorejské automobilky Hyundai ve čtvrtém čtvrtletí překvapivě klesl o šest procent na 1,89 bilionu wonů (34 miliard korun). Přitom korejským autům se dařilo těžit z krize některých evropských automobilek.

Rekordní prodeje ale nestačily, hospodaření firmy stáhla dolů silnější domácí měna a náklady na odškodnění majitelů aut za chybné informace o spotřebě pohonných hmot. 

Korejský won loni posílil vůči dolaru téměř o osm procent. To snížilo hodnotu zahraničních příjmů společnosti Hyundai v domácí měně a poškodilo její konkurenceschopnost.

Firma si navíc musela dát stranou peníze na odškodnění zákazníků poté, co u některých modelů v Severní Americe chybně uvedla příliš nízkou spotřebu pohonných hmot. Společnost slíbila zákazníkům finanční kompenzace za vyšší náklady na pohonné hmoty.

Analytici podle průzkumu agentury Reuters předpokládali, že čtvrtletní zisk stoupne na 2,15 bilionu wonů ze dvou bilionů před rokem. Firma ve čtvrtletí zvýšila prodej o 11 procent na 1,23 milionu vozů.

Firma čeká těžký rok

V letošním roce hodlá Hyundai zvýšit prodej o šest procent na 4,66 milionu vozů. Tempo růstu prodeje Hyundai by tak sice bylo nejpomalejší od roku 2007, ale rychlejší než předpokládaný nárůst celého automobilového trhu o tři procenta.

„Vzhledem k tomu, že letos neplánují žádné významné nové modely, to bude pro Hyundai náročný rok,“ upozornil jeden z analytiků společnosti GS Asset Management. „Slabost světové ekonomiky letos bude pokračovat,“ dodal.

Korejci už umí víc, než jen levná auta

Prodej automobilky Hyundai v Evropě loni navzdory dluhové krizi stoupl o více než deset procent. Ve Spojených státech se zvýšil o téměř devět procent. V letošním roce však firma počítá v Evropě s poklesem o 6,5 procenta, zatímco v USA chce prodej zvýšit o 4,4 procenta, napsala agentura Reuters.

Hyundai společně se sesterskou firmou Kia tvoří pátého největšího producenta automobilů na světě. Automobilky byly dříve považovány za výrobce levných vozů s nezajímavým designem. V posledních letech však zapracovaly na designu i kvalitě, a začaly tak dosahovat vynikajících výsledků v prodeji.

Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u slovenské Žiliny.

Zdroj: E15.cz
 

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 53 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 125 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků