Kopecký pro AutoRevue.cz: Zpráva o sněhu přišla pozdě

Na lednovou Rallye Monte Carlo nebude jezdec mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport vzpomínat v nejlepším. Jan Kopecký slavnou soutěž pokazil, ale v dalších vystoupeních si chce s vozem Škoda Fabia Super 2000 napravit reputaci. Potíž byla v tom, že při úvodním díle Intercontinental Rally Challenge zvolil špatné pneumatiky.

„Nejeli jsme špatně, ale bohužel jsme naše letošní premiérové představení ve druhé etapě završili špatnou volbou pneumatik. Tím jsme ztratili přes osm minut a veškerou naději na boj o bednu. Byla to zásadní chyba, konec pomyšlení na dobrý výsledek. Osmé místo je pro mě velkým zklamáním,“ litoval Kopecký v rozhovoru pro AutoRevue.cz a odpovědnost za selhání vzal sportovně na sebe.

V týmu se o přezouvání diskutuje, ale poslední slovo má obvykle jezdec se svým inženýrem. „Informace z trati popisovaly momentální čas. Situace odpovídala přechodným pneumatikám do mokra a pro ně jsme se také rozhodli. Jenže když jsme opustili servisní zónu, přišla další upřesňující zpráva o tom, že na trasách rychlostních zkoušek začalo chumelit. To už jsme ale byli ze servisního parku venku a nemohli s tím nic dělat. Do sněhu by bylo samozřejmě nejlepší vyrazit na zimních gumách s ocelovými hroty. Byla to možná otázka pár minut, ale to už je teď jedno. Příště se to nesmí stát,“ konstatoval smutně rodák z Opočna.

Kalendář sezony ještě nezná

Kopecký loni skončil v šampionátu IRC druhý za svým stájovým kolegou Juho Hänninenem. Zatímco Fina vyslal Škoda Motorsport do mistrovství světa S-WRC, český pilot se spolujezdcem Petrem Starým se bude dál věnovat šampionátu IRC. „Nejbližším podnikem je dubnová rallye na Kanárských ostrovech. Zatím ale máme ještě dost času, vlastně ani nevíme, jestli tým tuto soutěž obsadí. Tak se zatím budeme snažit vylepšit něco na autě,“ sdělil devětadvacetiletý jezdec.

Jediná možnost, kdy ho budou mít čeští fanoušci možnost spatřit na domácí trati, nastane nejspíš při srpnové Barum Czech Rally na tratích v okolí Zlína, která je součástí dvanáctidílného seriálu IRC. „Přesný plán sezony ještě neznáme, ale předpokládám, že na Barumce, která je největším domácím podnikem, se Škodovka bude chtít ukázat,“ uvedl Kopecký.

V posledních dnech ho zasáhla zpráva o havárii polského jezdce formule 1 Roberta Kubici, s nímž si je velice blízký. O jeho nehodě se ovšem nechtěl příliš vyjadřovat. „To po mně opravdu nechtějte. S Robertem jsme kamarádi a mohu říct jen to, že mu přeji brzké uzdravení. Dál to nebudu komentovat. Je to tragédie, ale hlavní je, že se uzdravuje,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek
Posádka Kopecký – Starý na zasněžených tratích Rallye Monte Carlo
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků