Kopecký pro AutoRevue.cz: Zpráva o sněhu přišla pozdě

Na lednovou Rallye Monte Carlo nebude jezdec mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport vzpomínat v nejlepším. Jan Kopecký slavnou soutěž pokazil, ale v dalších vystoupeních si chce s vozem Škoda Fabia Super 2000 napravit reputaci. Potíž byla v tom, že při úvodním díle Intercontinental Rally Challenge zvolil špatné pneumatiky.

„Nejeli jsme špatně, ale bohužel jsme naše letošní premiérové představení ve druhé etapě završili špatnou volbou pneumatik. Tím jsme ztratili přes osm minut a veškerou naději na boj o bednu. Byla to zásadní chyba, konec pomyšlení na dobrý výsledek. Osmé místo je pro mě velkým zklamáním,“ litoval Kopecký v rozhovoru pro AutoRevue.cz a odpovědnost za selhání vzal sportovně na sebe.

V týmu se o přezouvání diskutuje, ale poslední slovo má obvykle jezdec se svým inženýrem. „Informace z trati popisovaly momentální čas. Situace odpovídala přechodným pneumatikám do mokra a pro ně jsme se také rozhodli. Jenže když jsme opustili servisní zónu, přišla další upřesňující zpráva o tom, že na trasách rychlostních zkoušek začalo chumelit. To už jsme ale byli ze servisního parku venku a nemohli s tím nic dělat. Do sněhu by bylo samozřejmě nejlepší vyrazit na zimních gumách s ocelovými hroty. Byla to možná otázka pár minut, ale to už je teď jedno. Příště se to nesmí stát,“ konstatoval smutně rodák z Opočna.

Kalendář sezony ještě nezná

Kopecký loni skončil v šampionátu IRC druhý za svým stájovým kolegou Juho Hänninenem. Zatímco Fina vyslal Škoda Motorsport do mistrovství světa S-WRC, český pilot se spolujezdcem Petrem Starým se bude dál věnovat šampionátu IRC. „Nejbližším podnikem je dubnová rallye na Kanárských ostrovech. Zatím ale máme ještě dost času, vlastně ani nevíme, jestli tým tuto soutěž obsadí. Tak se zatím budeme snažit vylepšit něco na autě,“ sdělil devětadvacetiletý jezdec.

Jediná možnost, kdy ho budou mít čeští fanoušci možnost spatřit na domácí trati, nastane nejspíš při srpnové Barum Czech Rally na tratích v okolí Zlína, která je součástí dvanáctidílného seriálu IRC. „Přesný plán sezony ještě neznáme, ale předpokládám, že na Barumce, která je největším domácím podnikem, se Škodovka bude chtít ukázat,“ uvedl Kopecký.

V posledních dnech ho zasáhla zpráva o havárii polského jezdce formule 1 Roberta Kubici, s nímž si je velice blízký. O jeho nehodě se ovšem nechtěl příliš vyjadřovat. „To po mně opravdu nechtějte. S Robertem jsme kamarádi a mohu říct jen to, že mu přeji brzké uzdravení. Dál to nebudu komentovat. Je to tragédie, ale hlavní je, že se uzdravuje,“ dodal.

Klepněte pro větší obrázek
Posádka Kopecký – Starý na zasněžených tratích Rallye Monte Carlo
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků