Kontroly na STK od Nového roku podraží kvůli povinnému fotografování

68 komentářů

MajklNajt
23. května • 14:01

STK je zasranej podvod na lidi,u emisí vás dnes vyhodí i za malou odchylku na lambde protože to je třeba lambda z druhovýroby, fotografování techniků za 200 Kč digitálem za 1000kc pořizovací cena, přijedete jako soukromá osoba na STK a zaručeně za něco neprojdete,a kdo dnes dělá STK?no přece osoba přes známost která protáhne kus šrotu bez problémů a napakuje se na vás a ještě se projede vaším vozem,pozdravit STK technika na kafíčko 😀 ...a nejlepší jak se všechny STK chytily šance a otevřely servis v areálu,tak je jednoduší se nechat oškubat ještě víc na jednom místě 😂

Robin Hudeček
18. února • 16:41

No neskutečné. 200,- Kč za fotku je víc, než platím dětem na školní fotografii, kterou jim za nižší cenu ještě zarámují a spolu se sušenkou položí pod nos ve dvou kopiích pro babičky a tetičky. Ale naúčtovat se to někomu musí, to chápu, proč na tom tedy rovnou ještě něco nevydělat. Já naštěstí nechám posílat auto na STK servisem ( http://www.autoindividual.cz/priprava-na-stk... ) takže když pominu zdražení, aspoň mě to ušetří od hádky :))

Nommo
9. prosince • 23:40

Všichni, kdo volili Babiše za koláček v metru, nechť si nyní dají facku!
Ano, bude líp! B-]

Seb
9. prosince • 15:23

Tak já byl na stk minulej tejden a i s fotkou to bylo za tuším 650..

Mirek
9. prosince • 20:54

Ono to bude nejspíš tak, novináři musí nejprve napsat těm, kdo ty peníze bude inkasovat, že z určitých důvodů se musí zdražit a oni to potom provedou. Je to jako s benzínem, napíši, že se bude zdražovat a všichni jako na povel provedou. Zvláštní je, že obráceně to tak nefunguje. :-D

Karlos
9. prosince • 7:19

Mám Velorex a do dílny na STK nezajedu přes tu díru uprostřed. tak kde mě budou fotit??

pcwifi
9. prosince • 7:41

v té díře :-D

Pavel
9. prosince • 0:26

Tak dlouho mě tento stát s prominutím s*ral, až jsem se nas*ral taky a obě auta zrušil (máme už jen jedno služební, registrovné v zahraničí). Takže už neplatím (ze svého) DPH ze spotřební daně!!! uvalené na benzín, dálniční známky, STK, emise, povinné zimní pneu, ani potřebné opravy. Kouřit jsem přestal už před drahně lety, alkohol už taky skoro nepiju (a když piju, tak neplatím), od nového roku nebudu už ani zaměstnanec v ČR (a s tím spojenými odvody jako kjááva), skoro všechny větší nákupy mám v rajchu, teplou vodu dělá skoro celý rok solár na střeše, studna stará, ale s pitnou a zatím nedaněná. Je třeba toho úhlavního nepřítele, STÁT, nechat vyhladovět, drží se hajzlííík zuby-nehty :-D :-( 3-[

Zdeny
9. prosince • 5:57

Až tohle udělají všichni, tak sice stát bude vyhladovělý, ale s ním statisíce důchodců, nemocných, dětí a pod. Dost krátkozraká filozofie... Jinak souhlasím s jednou věcí-stát se musí naučit hospodařit. A kdo to je stát? Banda politických vyvrhelů, kteří si ze státu udělali dojnou krávu a s těmi je potřeba zatočit. Jak, to bohužel nevím. Ale volby-jak by mohl někdo začít mylně tvrdit - to fakt nejsou.

Implantator
9. prosince • 8:43

Duchodci meli celej zivot na to si nasetrit. Navic maj urcite baraky a byty ktery muzou prodat a jit do duchodaku kde jim bude urcote lip, aspon dohlidnou na hygienu aby nesmrdeli kdyz nekam jedou mhd! Chapu ze to by potomci prsili o dedictvi ale pric kurva se skladat nekomu na zivot!?

Quebe
9. prosince • 14:12

Vis, on ten duchodce cely svuj produktivni vek vetsinou makal a platil dane. Ve statni kase skoncila skoro polovina jeho vydelanych penez. Zkus mu rict, jak si mel na stari sam nasetrit a jak se na nej ted vsichni vyserou. Ne kazdy vydelava tolik penez, aby se na stari zajistil i pres extremni zdaneni.

Mirek
9. prosince • 20:49

Doufám, že se dobrovolně přizná, k tomu mínusu, ten blb, který ti ho dal. Otázka zůstává, jestli to náhodou nebyl zrovna Implantator. S jeho názory bych se ani nedivil.

Jira
8. prosince • 21:09

Vážení diskutující, myslím, že STK by se mohly klidně zrušit. Pracovníci, kteří se rádoby vydávají za odborníky stejně autům nerozumí. Bohužel jsem se s jejich neodborností setkal již vícekrát. Ten nejhorší hovoří za své. "Odborník" tvrdil, že autu uniká brzdová kapalina v místech kde nevede žádná trubička s brzdovou kapalinou. Auto neprošlo STK s odůvodněním, závažná závada na brzdách. Celou dobu vozím v autě v prostoru u náhradního kola náhradní olej a kapalinu do ostřikovače a další běžné věci. Zákon schválnosti funguje vždy na 100% a těsně před STK se nádobka s olejem porušila a vytékající olej samozřejmě kapal tou dírkou v podlaze u rezervy. Bohužel jsem o tom nevěděl. V servisu, kam jsem přijel auto nechat opravit se váleli smíchy. Vytáhli rezervu utřeli olej a "brzdy" byly v pořádku.
Dříve vás zastavil policajt, nechal si ukázat všechna světla, houkačku, mrknul na pneu, pod auto a jestli to nebylo v pořádku odebral osvědčení. Zpět řidič dostal osvědčení na příslušném dopravním inspektorátu po prokázání odstranění závady. V dnešní době není problém mít i přenosnou diagnostiku emisí a bez připojení k systému auta. Pak by neuspěla ani auta se sfalšovaným softwarem. Nestávalo by se, že na auto, které jde na technickou se namontuje správný výfuk, sotva se auto vrátí z STK výfuk se přemontuje za laděný s kraválem a dva roky se vesele jezdí. A podobných situací je víc třeba kamiony posázené světly tak, že připomínají reklamní poutač a bohužel je tak i řidiči vidí.

Zdeny Horáček (3MPS)
8. prosince • 16:59

To je zajímavý. Řvete, když se chce zvýšit kontrola podvádění na STK. Řvete, když se podvádí... Nechápu.
Já naopka uvítám každej počin ve smyslu toho, že někdo klpene přes prsty ty, co se na mně obohacují - zejména podovdníčci typu servisů, STK a pod. Pokud se tato myšlenka dobře zrealizuje, mohlo by to znamenat méně podvodů a to vždy uvítám. Já nepodvádím, tak není důvod, aby podváděl někdo mě. Leda, že bych jako podnikatl okrádal sám sebe a to mi za tu námahu nestojí. STačí, když mě okrádají druzí.Jinka vyřešit evidenci skutečně najetých km je jednoduché asi jako Člověče, nezlob se. Jenže, znamenalo by to důsledně dodržovat již tu kupu zákonů, co dodnes plat a nikdo je nezrušil. A vymyslet systém, který by monitoroval ekonomiku auta, je jednoduchý. Jenže, lidi by stejně řvali. V době moderních technologií není problém dát každému auto spárovaný čip, který by jednak umožnil telemtricky přenášet data o pohybu auta (takže logování skutečně jateých kilometrů dle Valentýna), čip, který by monitoroval nákup PHM k danému autu a opět by je posílal na úložiště s místem, hodinou a množstvbím koupených PHM. Stojan by nešel spustit jinka, než čipem,. obsluha stanic by mohla jít dělat něco pořádnýho, a peníze by se platily inkasem. CHápu, že to zní jako scifi, ale zase tak nereálná věc to není. Pokud vím, tak existuje něco jako elektronická kniha jízdy. Stačí to jen zautomatizovat a km skutečně najeté (tzn. snímačem, který v případě jakékoliv manipulace včetně nehody bude časvoě zabloková a znemožní provoz auta- natvrdo). Výměna čipu opět pouze proti kodu auta . Nesjakbší místi řetězu je pak článkě, co by se staral o čipy. Na ten nasadit sledování a čip přiřazovat dle pořadového čísla. Jakmile by přestala souhlasit postupkla v číslech, konec - pokuta, basa a auto zabavit.Jen trochu zapřemýšlet....Ale u nás jsou jakékoliv snahy marné. To, co ve svět už léta funguje, u nás nebude fungovat nikdy, protože čech přechčije všechno I sám sebe.

Foxx
25. ledna • 3:54

Ale to už jsme ve "StarTreku" ne...? Ještě že nejseš ministr, ale taková to kravina by ti stejně neprošla. Na scifi je ještě příliš brzo...

Quebe
8. prosince • 17:27

Víš jak se to říká. Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Takové jednoduché pravidlo, mnohokrát se ukázalo jako pravdivé a stejně se najdou lidé, kteří si myslí, že orwellovský svět vede ke světlejším zítřkům.Raději budu žít ve světě vychcánků a dementů, než ve světě bez soukromí "v zájmu mé vlastní ochrany", který potlačuje individualitu a svobodu jedince. Jako studium doporučuji například film Equilibrium. Pro některé nejspíše ideální stav.

eurosenochrup
8. prosince • 17:38

Poctivej clovek se nema ceho bat.B-]

leon
9. prosince • 8:54

... to sice NE, akorát zaplatí o dvě kila zbytečně navíc !!!!!!!!!:-O .a voooootom to je :-D

Fantomas
8. prosince • 18:49

Ale má - těch, kteří se ho snaží přesvědčit, že se není čeho bát.

Quebe
8. prosince • 18:33

To nemá no. Stejně jako se nebude mít čeho bát, až mu budou kamery instalovat do bytu a dělat pravidelné domovní prohlídky, jestli tam náhodou nemá schovanou knížku od Williama Butlera Yeatse..

Honza H
8. prosince • 15:40

Si kazdy 4 roky koupim novy auto a je po problemu.B-]

eurosenochrup
8. prosince • 16:29

To je slovo chlapa!

eurosenochrup
8. prosince • 14:45

JE TO JINAK SOUDRUZI. Problem je v lidech, kazdej vi jak se da "sehnat" technicka a emise od venci od vedle, vi to i urednik, zacalo to tim ze se na STK povinne montovaly kamery, nestacilo, stale se najdou klicky jak venca udela technickou i na vocipovanou kcharu se spojlerama az do nebe. Fotky opet nebudou stacit, venca si najde zakaznika. Zmena musi probehnout v hlavach lidi.

Quebe
8. prosince • 13:51

Fotografování nijak nesouvisí s ohodnocením technického stavu mého vozu, tudíž nevím na základě čeho bych to měl platit já. Chce to stát, ať si to dotuje z rozpočtu a omezí výdaje kupříkladu na úplatky, aby to vyšlo. A samozřejmě odmítám, aby se tyto informace dostaly k subjektům, které na této mašinérii mají postavený byznys (Cebia apod.)

Virago
9. prosince • 10:42

Místo takovejch idiotských nápadu jako fotografování vozidel by se zodpovědní lidé měli podívat, jak to dělají naši sousedé. Příklad : Centrální registr, každy okres ma tk. kontrolní střediska auto a motorky při kontrole jsou evidované od prvního kilometru kdy byly prodány a kilometry jsou registrovaný v databází tak ze je nemožné nějaké zatčeni kilometru, nový majitel vozidla si musí vozidlo přihlásit na sebe v kontrolním středisku svého bydliště a není možné aby vozidlo mělo méně kilometru než při poslední kontrole předešlého majitele. Velmi jednoduché. Tato praxe je ku příkladu ve Švýcarsku. Kontrolní mechanik zjisti ev. závady které si majitel nechá někde nebo sám opravyt a přijde znovu ke kontrole.
Tento systém zamezuje jakémukoli podvodu s prodejem vozidel.

Virago
9. prosince • 10:42

Místo takovejch idiotských nápadu jako fotografování vozidel by se zodpovědní lidé měli podívat, jak to dělají naši sousedé. Příklad : Centrální registr, každy okres ma tk. kontrolní střediska auto a motorky při kontrole jsou evidované od prvního kilometru kdy byly prodány a kilometry jsou registrovaný v databází tak ze je nemožné nějaké zatčeni kilometru, nový majitel vozidla si musí vozidlo přihlásit na sebe v kontrolním středisku svého bydliště a není možné aby vozidlo mělo méně kilometru než při poslední kontrole předešlého majitele. Velmi jednoduché. Tato praxe je ku příkladu ve Švýcarsku. Kontrolní mechanik zjisti ev. závady které si majitel nechá někde nebo sám opravyt a přijde znovu ke kontrole.
Tento systém zamezuje jakémukoli podvodu s prodejem vozidel.

Fantomas
8. prosince • 11:40

Já předpokládám, že tohle zdražení je jen takový začátek na rozjezd.
Velké náklady vzniknou i státu, fotky ze všech STK se jistě budou denně kamsi odesílat, to znamená, že stát bude platit za provoz velké databáze, která bude vesele bobtnat o velká množství dat, tipuji o 0,5 - 1 TB denně. Ani nechci vědět komu a kolik se za to bude platit.
A když si vzpomenu na neustálé pokusy zavést STK každý rok a teď navíc ještě začala klíčit myšlenka o silniční dani...

Fantomas
8. prosince • 11:58

Například jak krásně by stát mohl vybírat a kontrolovat silniční daň, když uvidí a bude mít zdokumentováno kolik kdo každý rok najel :-)
A až se ještě zruší hotovostní peníze, tak bude stačit jen jeden klik a stát si daň právě vzal :-)
Navíc se databáze propojí, takže ujeté km se jednoduše spárují s elektronickým hlášením tržeb z každé benzinky, kdyby náhodou někdo chtěl tvrdit něco jiného... Schválně, za jak dlouho to tak bude? :-)

DDT
8. prosince • 13:49

všude samá kamera, všude samá databáze, každou blbost evidivat a dokumentovat.
dovede si někdo představit, ty možnosti, co spojení všech těch databází umožní, kdo všechno se v těch datech bude moci hrabat?mě by jen zajímalo, co tím soudruh bureš sleduje, a jestli je to na popud jeho vlastní paranoi, nebo to dělá pro velkého bratra pod tlakem či výměnou za svou existenci...?

Quebe
8. prosince • 13:47

Na základě těchto informací nic prokázat nelze. Nedokážeš, kdo ty kilometry s autem najezdil, nedokážeš, do jakého auta se benzin kupoval, v jakém autě se vyjezdil. Dle mého děravé jak cedník, ale samozřejmě chápu, že to státu nikdy na zaváděných zhovadilostech nikdy nevadilo.

Zelí
8. prosince • 12:36

To je svoboda na americký způsob.

Kankunen
8. prosince • 11:28

Tak budeme fotit, ale počet km se evidovat nebude, že.

jimT
8. prosince • 12:27

Tachometr se taky fotí.

JirkaK
8. prosince • 10:51

Otázka je, co se bude dít dál. Prý se mají fotit i identifikátory - VIN kód, číslo motoru a výrobní štítek auta. Sranda je, že ty nejnovější a nejdražší auta ještě na STK nejezdí a kdejaká třicetiletá herka v ceně nové dětské koloběžky bude zadokumentovaná jako vzácnost. Nebo zavedeme ještě povinné evidenční kontroly i pro přihlášení nového auta i s povinným focením?
Ale teď vážně. Jestli fotografie mého auta, tedy mého soukromého majetku, se někdy v budoucnu objeví v databázi nějaké soukromé firmy, jako je třeba Cebia, která je bude dále zneužívat ke svému podnikání, tak dávám na příslušnou STK žalobu k soudu.

trent
8. prosince • 16:43

Tak já myslím, že pro tipaře bude tato databáze zlatým dolem.

Fantomas
8. prosince • 11:04

To si piš, že databázi, kterou ty zaplatíš, bude chtít využívat kdekdo. Ale mstít se musíš na státu, který tyhle věci uzákoňuje, ne na STK, která jen musí dodržovat zákonné povinnosti.

Bubaak
8. prosince • 11:27

To myslí dobře, co když nesouhlasím s poskytnutím informací třetím stranám?
Tady prostě musíš a neřeší to vůbec nic. Kilometry se budou stačet dál, jen né jednorázově 100tkm, ale každý druhý rok před technickou 40-60tkm (navíc dovoz bude stočený vždy dřív, jak se dostane na STK). Starý auta maj stejně už stočeno. A to že máš vyfocenýho superba, ještě neznamená, že nemá vymlácený všechny nápravy, teče mu brzdovka a turbo žere olej jak kočka steak co měl být k obědu (takže hulí jak Ekologická továrná v Číně a emisní normy plní asi jako já po míse fazolí). Na jednu stranu s tím souhlasím, na druhou v tom nevidím žádný přínos, v našem státě :)

Zelí
8. prosince • 10:15

Pokud chce stát fotku mého auta na STK, tak ať si to zaplatí.

David
8. prosince • 10:26

Problém je, že to stejně zaplatíš ty. Stát žádný vlastní peníze nemá.

Zelí
8. prosince • 12:02

To já vím, ale jde o princip. K prokázání technické způsobilosti, což jsou úkony na STK nemá fotka cokoliv společného. To je fotka na úrovni registrace kriminálníka při vsazení do basy. Nic jiného to není..... Je to naprosto nepřijatelná buzerace. Stačí přece záznam pracovníka STK o stavu tachometru.

mpolan
8. prosince • 13:38

Do záznamu ti napíšu, co budu chtít... Kamery nemají nic moc extra rozlišení, takže jejich záznam je nepoužitelný.
Fotka prokáže účast konkrétního vozidla na STK, ale to se asi nehodí mnohým, kteří STK dosud jen "dělali"...

Zelí
8. prosince • 14:10

Už první věta dokumentuje totální morální úpadek ve společnosti reperezentovaný tím, že firma se státním oprávněním negarantuje nic....... pak je možno STK jako takové zrušit. Je to jen prázdná schránka......

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
8. prosince • 14:43

Současný svět je prázdná schránka. Povrchní, načančaný, prázdný...
Vůle ke změně není, potřeba v podstatě taky není. 95% těch, kdo dnes volají po zpřísnění, by první protestovali, pokud by se týkalo jich samotných (a že i oprávněně).

Ludek_II
8. prosince • 10:11

Ťok musel být v mládí šikanovaný. A teď se všem mstí. :-D

eLzyx
8. prosince • 12:56

ho museli minimálně znásilnit v nějakém autě, jinak to není možné, že se tak mstí majitelům aut.

K86
8. prosince • 10:02

Na co se to dopr*ele musi fotit, kdyz tam snad maji mit povinne kamery, ne?

jimT
8. prosince • 12:27

Kamery dělají fotky - nenatáčí video. Zbytek se fotí foťákem.

eLzyx
8. prosince • 9:42

vyfocení auta vážně vyjde na 200Kč/kus? A to fotí analogem a zaměstnávají u toho dalšího člověka, co jim ty fotky vyvolává, ne?

Raptor
8. prosince • 20:01

No nevim jak to ma byt realne v czk, ale na sk je to soucast stoje napr. na merici stolici brzd (Samo obycejny digi fotak), ale automaticky foti mereny auto. Dokonce nekolikrat tedy behem mereni. Nasledne "stroj" odesila data do DB jak z mereni tak fotky bez zasahu obsluhy STK ta jen vytiskne protokol z mereni. DB je samozrejme centralni na internetu.

Fantomas
8. prosince • 10:40

Při množství aut denně bude potřeba koupit několik fotoaparátů (aby měl každý technik svůj, těžko se tam budou chtít přetahovat o jeden) a hlavně zaplatit někomu čas strávený stahováním fotek, jejich úpravou, evidencí a ukládáním do databáze a odesíláním kamsi, čili další zaměstnanec se všemi náklady.
STK je podnikání a každý krok navíc znamená menší počet zákazníků denně a tím menší příjem.
A tohle vše se pak rozúčtuje zákazníkům.

Virago
9. prosince • 13:58

Muže mě někdo vysvětlit, co se všechno bude fotit. Kdo a jak se to bude evidovat a k čemu je to vůbec dobré. To je Kocourkov a ten kdo to vymyslel je určitě člověk na zpráv něm místě.
To je k pos...í !!! Jen tak dal

Ludek_II
8. prosince • 12:12

Jedná se o fixní náklad. Při množství aut, když se to rozpočítá, tak pořízení fotky vyjde na několik haléřů.

Fantomas
8. prosince • 12:23

Počítej foťáky, počítač, náklady na denní zálohování dat (buď vlastní, nebo za to někomu zaplatit), zaměstnanec, kancelář, vybavení,... To něco stojí a ne zrovna málo. Navíc musíš do ceny rozpočítat i obnovu vybavení po určité době.
Samozřejmě je to vítaná možnost vylepšit si zisk, ale taky musíš počítat s chybovostí a s rizikem, že kdykoliv může přojít kontrola a napařit ti mastnou pokutu, takže do ceny musíš rozpočítat i určitou rezervu právě pro takové případy.
Není to jen tak.

zajic1
9. prosince • 14:39

No řekněme, přijdou o levoty, tak se to snaží nahnat jinak:-P

DAQV6
8. prosince • 21:21

Ti nevím ale tak prvně technik má na prohlídku 45 minut a zvládne ji když moc tak za 15. Myslíš že je třeba další člověk na stahování a ukládání fotek ? . Dále fotoaparát přijde cca 5000 i když by technická pořídila každému vlastní tak náklad max 30000 na dejme tomu na 3 roky což je 10000 ročně na 250 pracovních dní kdy provede cca 50 aut denně což je náklad 80 haléřů na vozidlo ;-) pokud připočteme nějaký server tak max 1,5 na vozidlo. Nevidím důvod k plošnému zdražování a když tak ne o více než 5% a to i tak přidávám ;-). u nás to již nákladní fotí a zdražit nepotřebovali ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
9. prosince • 10:46

Foťák za pět tisíc na focení ve světelných podmínkách STK? No ty jsi naivka... To to můžou rovnou malovat na plátno ručně...

gogo
1. září • 12:58

Mě fotil mobilem!!!

Mirek
10. prosince • 18:13

Měl jsi někdy foťák vůbec v ruce? Foťák za 5000, mám takový na blbosti, zvládá velice dobře fotit i za zhoršených světelných podmínek a když už je nějaký problém, tak má blesk. Při nastartovaném autě, ve tmě, vyfotí naprosto precizně údaje na budících, palubním počítači. Je to obyčejný Canon.

Ludek_II
8. prosince • 12:26

Nezlob se, ale fotka kus za dvě stovky...to tam musí fotit snad Saudek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
8. prosince • 12:36

A není to fotka za dvě stovky, ale auto za dvě stovky. Musíš při čtení přemýšlet.

Mirek
8. prosince • 21:42

Tak čtu to, co si píšete, ale souhlasit s tebou nemůžu. I kdyby měl každý technik svůj foťák, tak je to naprosto směšná částka v počtu vozidel, které mu projdou rukama. Odeslání fotografií je naprosto zanedbatelný časový náklad, stejně se musí vystavit doklad o technické kontrole a při tom jde vše naprosto jednoduše provést. Vzhledem k tomu, že mne živí práce s počítačem, tak uvedené zvýšení ceny je naprosto mimo mísu a je to jen záminka ke zvednutí ceny. Kdyby ses obtěžoval a přečetl sis, za kolik se kde dnes dělají kontroly, tak ti to možná dojde. A s tou novou pracovní sílou jen kvůli fotkám, to si děláš prdel? To jsou výmluvy jako ve státní správě, proč něco nejde. Klidně se s tebou vsadím, že na to nikoho nikde nepřijmou. Když už tak rozdáváš rozumy, víš, že například jsou dnes docela běžné fotoaparáty s wifi? Není potřeba někam chodit, připojovat na pc, stahovat fotky, vše se dá zvládnout za "chodu" prohlídky.
A dnes si tu rezervu na mastnou pokutu také vytvářejí? Takže jí budou vytvářet duplicitně? A v současnosti nemají počítače a nezálohuji nic? Popisuješ to, jako by to byla nějaká převratná novinka s milionovými náklady.
Cena se zvednout může, ale uvedené procenta jsou naprostý nesmysl.

Lord Owl
9. prosince • 8:37

zvýšení cen na STK:
Je to samozřejmě byznys a byznysmeni si něco nadsadili "do rezerv".
Na druhou stranu nelze kalkulovat jen zjednodušeně cenu foťáku a připojení k internetu. Tím, že se budou muset fotit některé věci navíc (výrobní štítek kupř.), znamená, že naroste počet úkonů technika, tedy cena práce.
Spíš bude zajímavé sledovat vývoj legislativy v pololetí 2016, kdy chce Ťok s Lerchem protlačit novelu 2 zákonů : zákona o silničním provozu a o technických podmínkách provozu vozidel. Mj. to bude zpřísnění směrem k "chipařům" a provádějícím servisům. Média o tom informují značně nepřesně, počkáme si na finální verzi zákona. Zatím to směřuje spíše na odpovědnost provozovatele vozidla, neboť servis se z toho krásně vylže.

Mirek
9. prosince • 11:09

Můžeš vyjádřit cenu práce tohoto úkonu? Kolik času to zabere? Je to vysoce kvalifikovaný úkon, jako pracovní činnost? V práci, u nás, stojí hodina vysoce kvalifikovaného dělníka cca 600 Kč. Přepočítej mi to na vytvoření několika fotografií.
dnes to stejně všechno kontrolují a zapisují. To bude opravdu obrovský problém udělat při tom několik fotografií.

jananovotna
21. dubna • 17:04

presne tak...kdyz cekaji 20 minut nez muze projit kamarou na konci tak muzou udelat 4 fotky, cca 20 second prace a preposlat to cca 5 sec. prace a ulozit a je to.....

mpolan
8. prosince • 13:36

Čecháček a přemýšlet? Blázníš? Jedovatý plivanec je snadnější...

Ludek_II
8. prosince • 13:41

A co delas ty, slovacku ?

Fantomas
8. prosince • 12:34

Jen mzdové náklady zaměstnance ber třeba 20 tisíc měsíčně. Denně uděláš třeba 20 aut, to je 400 měsíčně, takže jen tohle vychází na 50 korun na auto.

Fantomas
8. prosince • 12:30

Snažil jsem se ti to vysvětlit. Prostě všechno něco stojí, i obyčejná fotka a její odeslání po internetu. Stačí když ti foťák upadne a máš vyděláno.
Ty bys to chtěl dělat zadarmo?

Doporučujeme

Články odjinud