Kontroly na STK od Nového roku podraží kvůli povinnému fotografování

Stanice technické kontroly chystají plošné zdražování. Důvodem jsou vyšší náklady, které vyplývají z nových povinností provozovatelů STK.

Kontrola motorového vozidla na Stanici technické kontroly (STK) bude v roce 2016 až o třetinu dražší než dosud. Provozovatelé STK připravují plošné zvýšení cen kvůli novým opatřením, které musí od Nového roku zavést. Jako první na to upozornily Hospodářské noviny.

„Chystá se plošné zvyšování cen. V průměru o dvacet až třicet procent," řekl Hospodářským novinám Jiří Rejmon, šéf sdružení provozovatelů stanic technické kontroly.

Ojetiny | Dacia | Život řidiče | Bezpečnost | Statistiky | Audi | Mercedes-Benz | Renault | Fiat | Porsche

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Provozovatelům STK totiž přibudou v roce 2016 nové povinnosti. Jak jsme informovali i zde na AutoRevue.cz, každé vozidlo, které na kontrolu přijede, bude nutné vyfotografovat a snímek patřičně zaevidovat. Opatření nařídilo ministerstvo dopravy a slibuje si od něj, že konečně zabrání podvodům na STK. Někteří řidiči se totiž umějí dohodnout s některými STK tak, že kontrola se provede pouze papírově – auto se na stanici vůbec neukáže. 

Ceny STK se liší podle regionu. Například pražská Pronto STK, kterou provozuje právě Rejmon, si za kontrolu osobního automobilu účtuje 770 Kč. V STK Bohdalec vyjde stejný úkon na 950 Kč, ale například v Králově Dvoře jen na 650 korun.

Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 160 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 204 225 km
Cena: 198 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 204 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků