Kontroly na STK od Nového roku podraží kvůli povinnému fotografování

Stanice technické kontroly chystají plošné zdražování. Důvodem jsou vyšší náklady, které vyplývají z nových povinností provozovatelů STK.

Kontrola motorového vozidla na Stanici technické kontroly (STK) bude v roce 2016 až o třetinu dražší než dosud. Provozovatelé STK připravují plošné zvýšení cen kvůli novým opatřením, které musí od Nového roku zavést. Jako první na to upozornily Hospodářské noviny.

„Chystá se plošné zvyšování cen. V průměru o dvacet až třicet procent," řekl Hospodářským novinám Jiří Rejmon, šéf sdružení provozovatelů stanic technické kontroly.

Ojetiny | Dacia | Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Mercedes-Benz | Fiat | Renault | Audi | Porsche

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Provozovatelům STK totiž přibudou v roce 2016 nové povinnosti. Jak jsme informovali i zde na AutoRevue.cz, každé vozidlo, které na kontrolu přijede, bude nutné vyfotografovat a snímek patřičně zaevidovat. Opatření nařídilo ministerstvo dopravy a slibuje si od něj, že konečně zabrání podvodům na STK. Někteří řidiči se totiž umějí dohodnout s některými STK tak, že kontrola se provede pouze papírově – auto se na stanici vůbec neukáže. 

Ceny STK se liší podle regionu. Například pražská Pronto STK, kterou provozuje právě Rejmon, si za kontrolu osobního automobilu účtuje 770 Kč. V STK Bohdalec vyjde stejný úkon na 950 Kč, ale například v Králově Dvoře jen na 650 korun.

Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2002
Stav: 116 802 km
Cena: 65 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků