Kontrola najetých kilometrů: na Slovensku lze, u nás ne?

68 komentářů

josephko
1. května • 12:28

Riešenie problému s pretočenými kilometrami je len otázkou, či to niekto chce riešiť alebo nie. Argument, že zákony či pravidlá aj tak stáčaniu kilometrov nezabránia, je rovnako absurdný, že je zbytočné prijímať zákony proti páchateľom vrážd a iných ťažkých zločinov, pretože tie zákony aj tak ich páchaniu nezabránia.
Viem si predstaviť relatívne jednoduché a z pohľadu štátu aj lacné riešenie. Každý servis by pri zakázke od určitej hodnoty (napr. 20 €) bol povinný odosielať do nejakého centrálneho registra údaje o dátume, počte kilometrov a čísle karosérie a motora auta, ktorý servisoval. Obavy zo zvýšenej administratívnej náročnosti sú úplne zbytočné. Keď auto ide do trochu lepšieho servisu, údaje o vozidle sú v systéme nahrané (väčšina ľudí používa rovnaký autoservis), a tak stačí v systéme len doprogramovať modul, ktorý by vždy na konci zmeny potrebné údaje automaticky odoslal do centrálneho registra. A keďže upgrady programov sa robia pravidelne, ani toto by nepredstavovalo zvýšené finančné nároky.
Prístup do registra by bol free a pre každého a dal by sa skontrolovať aj smart mobilom. Takže ak by zákazník mal v bazáre o nejaké auto záujem - naťukal by si do mobilu jeho VIN-ko a hneď by sa objavila servisná história.
Dá sa hneď namietať, že by tam servisy samozrejme nedávali "fušky načierno", ale súkromné autá nepredstavujú až taký problém pri stáčaní kilometrov. Najviac sa to robí na autách firemných - a u tých firmy vždy potrebujú doklady, aby si faktúry mohli dať do nákladov. Inak by to museli platiť z nejakých čiernych peňazí.
Neviem si predstaviť firmu, ktorá by pred každou servisnou prehliadkou stáčala kilometre. Znie na zaujímavo, ale úplne nelogicky. Nielenže na to nie je čas, ale pri služobných autách sa kvôli účtovníctvu vedú podrobné záznamy o odjazdených kilometroch a trasách. Takže by bolo komické, keby jeden záznam u nejakého auta končil pri 80.000 km a ďalší začínal na 60.000 km. A čím viac áut firma má, tým rastie riziko odhalenia - veci, ktoré sa vo firme dejú, si ich zamestnanci zvyčajne nenechávajú len pre seba. A rovnako pri účtovnom audite by sa na to skôr či neskôr prišlo. Takže "supernápad" o pretáčaní kilometrov pred každou prehliadkou môže vymyslieť len ten, kto vo firme s množstvom služobných áut nikdy nepracoval.
Samozrejme hneď je tu otázka, čo s dovážanými autami. V tomto prípade by som uvítal centrálne nariadenie z Bruselu záväzné pre všetky členské štáty. Keď Brusel dáva stovky miliárd na nezmysly, milión či niekoľko miliónov eúr na vybudovanie a prevádzkovanie centrálneho registra o servise automobilov by zaplatiť mohol. Zvlášť keď občania EÚ každý rok prichádzajú stáčaním kilometrov o desiatky miliárd eúr.

Michal
2. května • 11:00

To je podle mě zbytečně komplikovaná byrokratická kravina jen vytvářející další příležitosti pro korupci. Jediná účinná metoda je udělat ze stáčení km trestný čin s nějakou zajímavou sazbou. Většina lidí to pak přestane dělat, protože jim to za riziko několika let natvrdo v lochu prostě nebude stát.

Fifunčík
3. května • 12:03

To asi ťažko keď za zabitie pri dopravnej nehode , pokial nejde o obzvlásť surové zabitie je podmienka . Mňa by zaujímalo AKO dokážete že niekto pretočil tachometer . ;-)

nepřihlášený Honza
30. dubna • 11:24

Naše zrcadlo. Co mi vadí na druhých, to sám dělám, že? Možná proto, že mám auto kde funguje počítadlo km jenom když je teplo :-D Jenže rozdíl je v tom, že já to klidně přiznám a prostě odhadnu, kolik jsem s tím asi tak ujel, protože stejně prodejní hodnota konverguje k nule, ale hlavně: žiju, miluju, taky pracuju a autem jezdím nebo občas něco opravuju. Na vymýšlení pitomostí s tachometrem jednoduše nemám čas a upřímně ani myšlenky. To je ten rozdíl. Kdy vymýšlí a zjišťuje proč a jak, tak k tomu sám má důvod, jinak by to nedělal. A kolik % vymýšlejících to dělá kvůli strachu před špatnou koupí v poměru k těm, kteří to dělají za účelem vlastního prospěchu :-) Už budu zticha :-) Podvod podvodem zůstane chlapi sakra už se proberte :-) Ta špína je v nás, ne na podvozku našich aut :-)

Fifunčík
30. dubna • 10:44

Kupovanie ojazdeného automobilu je absolutna lotéria . Ak už to musí byť , tak zásadne nie z autobazáru . Najlepšie si vziať známeho automechanika so sebou a pri akychkolvek pochybnostiach dovidenia a hladat dalej . V našich končinách je totiž podvod pracovná metoda č.l. B-]

Michal
29. dubna • 11:39

V době, kdy nová auta stojí pod 200k je nesmysl kupovat ojetiny. Za to riziko to nestojí. Radši si koupím nového Logana se zárukou než ojeté BMW, kde se mi může kdykoli cokoli podělat a stát mě to dalších spoustu peněz. Zvyšovat si ego autem naštěstí nepotřebuju :-)

jean
29. dubna • 14:20

A prevádzkové náklady na prémiovom sedane sú rovnaké, alebo menšie ako pri logane, lebo napr. do môjho auta s motorom z roku 0 je predpísaný olej pomaly jak do zetora za 3 Eurá/liter. A spotreba je rovnaká, ak nie menšia.

Michal
29. dubna • 15:29

Když máš štěstí, bude ti ojetina dobře sloužit dlouhé roky. Když štěstí nemáš, podělá se ti motor a můžeš dát auto na šroťák případně za opravu zaplatit ještě jednou jeho cenu a možná i víc. U nového auta máš jistotu, že budeš platit opravdu jen provozní náklady a ani o korunu víc. Navíc s postupným nástupem nízkoemisních zón budeš s autem z roku 0 moct akorát tak někde chrastit po okreskách.

Jean
30. dubna • 14:33

Vojín Kefalín, čo si predstavujete pod takým slovom, že podělat motor? Ak ide motor potichu, bez podozrivého klepotu a kupuje sa štatisticky spoľahlivý motor, čo by sa tak mohlo podelat? Tak nízkoemisné zóny na Slovensko našťastie ešte nedorazili, to je asi jediné, čomu sa zatiaľ úspešne bránimu, európsky ekoterorizmus. A čo mám skúsenosti napr. z Prahy, tak do centra mesta by som aj tak dobrovoľne nešiel, parkovať sa tam za normálne peniaze nedá a prejazd trvá dlhšie ako metro+šalina. A na okrajoch miest sa emisné zóny nerobia (myslím.)

Michal
2. května • 10:43

Majore Terazky, vidím, že jsme oba podobně technicky zdatní, takže pouze stručně. Měl jsem na mysli závady, jejichž odstranění je buď velmi nákladné nebo jen těžko realizovatelné. Takové závady nastávají především na motoru a může k nim dokonce dojít i u takového motoru, který "ide potichu a bez podozrivého klepotu". Jinak vzhledem k extrémnímu slovenskému eurohujerství očekávám, že k vám nízkoemisní zóny dorazí mnohem dřív než k nám ;-)

jean
29. dubna • 14:17

To ego nepotrebujem dvíhať ani ja, ale Logan sa 10 ročnému "prémiovému" sedanu nemôže vyrovnať ani keby si čo robil. Logan (aspoň 1.gen) je hlučné auto poskytujúce komfort jazdy na úrovni škoda Favorit spred 20 rokov. A životnosť je veľká záhada.
Pri prémiovom sedane spred nástupu čínskych dodávateľov až tak nezáleží na kilometroch, to boli poctivé stroje. Ja napr. kupujem autá spred doby can-bus zbernice, čo začína byť problém, lebo najmladšie autá bez nej sú možno tak z roku 2004.

Michal
29. dubna • 15:23

Doporučuju zkusit se svézt se současným Loganem. Pro běžného řidiče je to naprosto vyhovující, praktické a pohodlné auto.

x12345678
29. dubna • 13:58

Sorry, ale nového logana, kde se může cokoli podělat, má zoufalé jízdní vlastnosti, otřesný interiér a jet s ním dál než 150km je utrpení, si tedy raději než ojeté slušné auto opravdu nekoupím.

Michal
29. dubna • 15:22

Tak jasně, pokud denně najedeš stovky km, tak se vyplatí pohodlnější auto. Při nájezdu několik desítek km denně hlavně po městě, což je případ drtivě většiny řidičů, má prémiová ojetina pouze nevýhody.

wlado
27. dubna • 21:01

tak sa nám tu zasa vyrojilo mudrákov. Je úplne jedno, či je počet kilometrov dôležitý. Trh na to hľadí, trh si to žiada, tak to dôležité je. Veď preto sa to aj stáča. Stáčanie je hajzlovský podvod, pretože sa nestáča kvôli pocitu, ale pre dosiahnutie vyššej ceny. Je to rovnaká hajzlovina ako predávať fejk čohokoľvek a tvrdiť, že je to originál, a obhajovať to tým, že je to rovnako dobré ako originál. Aj keby rovno bolo, stále je to len fejk a podvod a je právom kupoujúceho vyhodiť peniaze za čo chce. Kdejaký podvodnícky zmrd nemá čo rozhodovať, či posduzovať kupujúci naozaj vybral dobre a v záujme svojho obhatenia ho klamať.A tie reči o nepodstatnosti kilometrov sú chobotina. Autá nie sú počítače, prevádzkou sa opotrebúvajú. Takže je veľmi veľký rozdiel medzi autom so 100 tkm a 300 tkm. Mal som ato, ktoré sa po 300 tkm začali doslova sypať. Mal som ho od 230 tkm, precízne servisované, nemecká prémiová značka a po 300 tkm bolo jasné, že to je cca hranica životnosti mnohých súčiastok. Prevodka riadenia, čerpadlo posilovača, kompresor klimatizácie, vrtula chladenia klímy, preskočené rozvody (áno, povestné nezničiteľné reťaze), pantografy sťahovania okien, motorčeky zámkov, atd. Išlo to dosť do peňazí. Takže tie kecy podvodníkov o nedôležitosti kilometrov si účeové výmysly.

jogurt
28. dubna • 22:42

Mýlíte se. Důvodů ke změně stavu tacho je daleko víc, než utržit vyšší cenu od pitomce, který nekouká na skutečný stav vozu.

nepřihlášený Honza
30. dubna • 11:05

Mohu vědět důvody ke změně tacho jiné, než utržení vyšší ceny od pitomce? ( rozuměj člověk, který jde koupit to, co je deklarováno je prý pitomec. Nesouhlasím, akceptuji názor). Vážně mě to zajímá.

neznaly
27. dubna • 11:27

Zdravim vsechny,
prosel jsem vsechny prispevky vys, no zapominate na jednu podstatnou vec. Mate pravdu, ze stav km je jen cislo, nemelo by se hledet jen na to, zaroven bych tvrdil nemelo by se tim manipulovat, protoze:
...ne kazdy(vcetne mne) vi tolik o autech jako ponektery vyse, naco hledet pri koupe, a kdyz vi naco hledet, jeste je stale dulezite vedet posoudit skoumanou vec, opotrebeni. atd. Pro ty lidi, jako i pro mne by byl najezd km cennym orietacnim bodem.
Bohuzel na nove auto nemam, taky pokukavam po jezdenem, navic nemam nikoho kdo by mi s tim pomohl.ps:prominte za moju cestinu :)

st
26. dubna • 15:34

Já bych to viděl takto: Stačilo by zavést celoevropskou databázi, kde by se shromažďovali veškeré údaje s STK po celé Evropě. Předpokládám, že většina vozů v Evropě jezdí co dva roky na STK. Takto by se člověk dozvěděl, že jeho vůz měl tolik a tolik km včetně závad tehdy a tehdy. Spravovat takovou databázi dnes není problém. Jen by se musela přijmout celoevropská směrnice, která by to nařizovala.
Ideální by bylo, kdyby ta databáze měla i přístup k datům, které mají jednotlivé sítě automobilek.
Představoval bych si to takto, že bych zadal např. na adrese truecar.eu vin vozidla a to by mi bezplatně vyjelo všechny údaje.
Jinak si myslím, že stav tachometru je v mnoha případech jen číslo, které s technickým stavem a z toho vyplývající potřebou investic nic společného.

Antiautomat
29. dubna • 8:55

...stacilo by par bazarov aj s majitelmi zatvorit na 10 rokov...

goro
26. dubna • 16:40

ideální by bylo v řídící jednotce počítadlo moto-hodin a počítadlo kilowatt-hodin, s tím, že pod a nad provozní teplotou oleje by se to druhé násobilo koeficientem. podle toho by si každý případný zájemce domyslel kolik hodin to auto bylo v provozu a jakým způsobem jezdilo.

A7Gkiller
26. dubna • 17:23

Celý je to o tom, že si za pár stovek koupíš kabel se softwarem a stáčíš... ideální by bylo, kdyby se nedala koupit diagnostika na stáčení jen tak, komukoliv. Já vím, je to nereálný, ale díky takové dostupnosti to je celé horší a horší.

Pilot
26. dubna • 19:23

Rozuměj, že ikdyby existovala paměť, která nelze po zápisu měnit, možná že existuje, nevím tak věz, ..... ..... že automobilky by stejně o to neměli zájem ....Proč? To ponechám tvému důvtipu .......

Vsp
27. dubna • 23:37

Existuje, např. se tak dělaly telefonní karty. Na čipu jsou z výroby nuly, elektronika umí zapsat jen jedničky. No a tachometr by např. za každých 1000km zapsal jeden bit.No a pak samozřejmě můžete při pretaceni vyměnit tu paměť, a jsme zase tam, kde jsme byli.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
28. dubna • 22:41

Neexistuje. Na každou, včetně té zdánlivě pouze aditivní, pokud existuje smysl její funkce, tj změna uložené hodnoty, existuje postup zápisu nebo postup resetu.

martin33
6. května • 13:55

Ale samozrejme, ze existuje. Jednorazovo programovatelne pamate, kde sa pri programovani fyzicky prepalovali "dratky" v cipe (teda nebolo mozne obnovit povodny stav) vyrabala dokonca aj TESLA niekedy v 80. (mozno aj 70.) rokoch.
http://www.amapro.cz/datove_zdroje/katalogy/ka... ...

Psenda
30. dubna • 9:21

Vis, kdo chce, hleda jak, kdo nechce hleda proc.
Asi by nebyl problem udelat modul, jehoz jednotlive segmenty by se po dejme tomu 10k km nicili. Zaroven by byl zalitej nekde ve velkem plastovem dilu a vymenit treba celou palubku kvuli stoceni tachometru by uz predstavovalo jistou komplikaci. V pastu te palubky mohlo byt zaroven vyrazeno na nekolika mistech (viditelnych a i skrytych) VIN vozu do ktereho patri.
Ano muze se stat, ze je potreba vymenit palubku, ale to uz je asi po takove bouracce, ze by se takovemu autu asi kazdy radeji vyhnul.

jogurt
26. dubna • 22:23

Neexistuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
akoze
26. dubna • 23:50

isteze neexistuje. pri troche snahy je moznost vyrobit "black box" ktory sa bude tvarit ako eeproma do ktorej je mozne zurnalovo len zapisovat. rovnako ako je mozne vyrobit emulator takeho to zariadenia.
takze realita je taka, ze auto treba brat ako spotrebak a jednoducho si povedat za tolkorocny voz som ochotny dat max. XY eur.

Honza
26. dubna • 13:23

Daleko nebezpečnější jsou prodejci šrotu a bouraček z produkce zlatých českých ručiček, vypadá to jako nový, cena je skoro stejná jako u nového a za rok či dva se to jednomu rozpadne pod zadkem.

Honza
26. dubna • 13:19

Někdo to tady napsal, ke koupené ojetině je třeba přistoupit jako k autu v nejhorším možném stavu, hned vyměnit provozní kapaliny, řemeny a ostatní spotř material, auto nechat prohlídnout a projet odborníkovi a spolehnout se na milost boží ;-)))

tomogo
26. dubna • 13:06

Další nesmyslná diskuse. Pravdu zde mají oba tábory, ty co tvrdí, že kilometry nejsou vše, ale i ti co tvrdí že by se to dělat nemělo. Lidi já vás nechápu. Přece podvádět se nemá a podtočení km by měl být zločin. Když si vybírám auto, tak na netu nejdřív podle ujetých km, počtu majitelů, místa kde se prodává, existence dokumentů atp. až potom co si ho jdu prohlédnout, tak se rozhoduju, podle oleje, zvuku motoru, ošlapaných pedálů, záběru spojky, vůle kulisy, závěsů apod.
Takže zpět k článku, kde je jádro pudla. Jsme jen "Balkán", stát sto let za opicema a co si zasluhujeme to taky máme TEČKA.

Sinuhet
26. dubna • 9:28

Geniální, opravdu.
Mému auto na STK minule vynechali jednu cifru na tachometru, takže mělo najeto desetinu toho, co přede dvěma lety.
A z toho Cebia vychází? Je mi z toho na blití.Tachometr je MOJE součást auta. Chci tam mít možnost mít cokoli, co chci. Kupující nechť se zeptá, jestli s počítadlem bylo manipulováno, případně kolik má teda auto najeto. A když budu vědět, tak mu to třeba řeknu.Mimochodem najeto mám 306 000, stáčet před prodejem rozhodně nehodlám. Smířil jsem se s tím, že kvůli tomu auto neprodám. Dostane ho holt nějaký mladší příbuzný, aby se s ním vyblbnul.Přesto chci mít nárok si s počítadlem dělat, co chci. Pokud se bude prodávat auto a bude mít kalibrované a ocejchované počítadlo, navíc mi bude zakázáno s ním manipulovat, prostě to bude další mínus. Nestojím o stálé fízlování a sledování. Možná jsem paranoidní, ale není to první věc na Slovensku, co omezuje lidem svobodu. Viz ta sranda se šifrováním. Fuj.

Luke
26. dubna • 11:31

a nedocházi ti třeba, že podle stavu tachometru se odvíjí i servis? Že se třeba některé součástky mění po odjetí určitého počtu kilometrů a taky provádějí servisní úkony? Pokud to budeš točit, když to auto budeš vlastnit ty, je to tvoje blbost, ale pokud to pak prodáš a tím narušíš servisní koloběh, tak mimo to že to ztážení je vpodstatě krádež, tak akorát novému majiteli způsobíš problémy. To počítadlo kilometrů tam není pro srandu a nevím proč by se s ním mělo manipulovat..

Marek
26. dubna • 19:49

kupil som jazdenku a hned som menil rozvody s vodnou pumpou , olej , filtre a komplet predne brzdy. To povazujem za zakladnu vec po kupe jazdenky .NEch by mi byvaly majitel povedal cokolvek aj tak to vymenim. . Na tachometry bolo krasnych 65 000 km po 9 rokoch. Ked som auto kupoval tak som si nevedel na internete zohnat zdroj kde zistit stav km na emisnej kontrole. Ale podla stavu som zhodnotil ze to auto je v dobrom stave . Dnes sa km daju zistit cez http://www.seka.sk/overenie-vozidla... . Ale ako bolo uz spomenute v inom prispevku , stav km nie je vsetko .

Fantomas
26. dubna • 16:49

Není tam pro srandu, ale zároveň je snadno a lehce manipulovatelné. Není ti to divné? :-)

goro
26. dubna • 12:01

jistě že to naruší servisní cyklus, proto k ojetému autu po koupi je třeba chovat se tak, jako by ho člověk našel bez jediné informace - tzn. všechno zkontrolovat a kilometrově závislé spotřební věci vyměnit a započít tím cyklus jejich výměn odznova.to je velká nevýhoda ojetých aut, kde oproti novým, kde je všechno 100% do posledního šroubku, člověk nikdy neví v jakém stavu jsou všechny díly, jestli se dá spolehnout na uvedené kilometry a pokračovat v periodických výměnách na základě toho, a pokud kilometry sedí, tak jak se s tím zacházelo, atd..
na druhou stranu rozdíl v ceně mezi novým a ojetým je tak propastní, že cena ojetin v podstatě předpokládá ten nejhorší možný stav.

autocrash
26. dubna • 7:33

Informační systém AUTOTRACER funguje v režimu on-line a je připraven poskytnout okamžitou pomoc každému, kdo si kupuje ojeté vozidlo na adrese www.zkontrolujsiauto.cz

JirkaK
26. dubna • 7:31

Celý článek nejen smrdí reklamou na Cebii, ale navíc je celý nějaký zmatený. Především - STK stav kilometrů při každé kontrole zapisují, je v protokolu a kam se dostává dál je ve hvězdách. Zajímavé je, že když jsem si ověřoval zda má Cebia údaje o ujetých km o mých dvou autech, ze kterých jedno bylo ve značkovém servisu jednou před dvanácti lety a druhé nikdy, Cebia tyto údaje má - evidentně právě z STK.....
A že by to nějak něco zachránilo? Když se do konfigurace počítadla dokáže dnes dostat kdejaký jouda s noťasem, no tak se holt km nestáhnou naráz před prodejem, ale o trochu před každou STK.

puk123
26. dubna • 8:06

Kdo "stáhnou" před každou STK? To auto má nějaký majitel a chodí s ním na STK. Proč by před každou kontrolou někomu platil za stažení km? Kdo dneska stahuje km, než prodá auto bazaru?
Hlavně, že na STK chtějí dávat nějaké online kamery apod. blbosti, ale takto jednoduchou věc rozběhnout nechtějí.

Sinuhet
26. dubna • 9:32

Je to jednoduché.Mám 70 fleetových vozidel, koupil jsem je v podobný čas, prostě v čase před technickými obejdu s kabelem a ntb všechna auta a stočím jim polovinu nájezdu oproti minulé STK.
50 vozidel dám za 8 hodin, při ceně 500Kč/h mě to vyjde na 4 000Kč na vozidlo, což je 80Kč. Při běžné životnosti fleetového vozidla 6 let to budu muset udělat 2x, tj. 160Kč na vozidlo, najeto bude mít polovinu, to se to prodává...Stačí uvažovat dopředu a nestáčet na poslední chvíli. Zajímavé je, že fleetová vozidla se stáčejí až v bazarech, sami prodávající se do toho nepletou. Těší mě to.

goro
26. dubna • 11:44

to je nesmysl, aby tohle někdo dělal s fleetem.
kilometry bude stáčet bazarník dovozce před prodejem u konkrétního auta, nebo majitel uživatel, který rychle najel hodně kilometrů oproti průměru.k tomu článku, jistě že je to pr na cebii, ty jejich databáze obsahují údáje z stk.

puk123
26. dubna • 10:48

Tak to by dělal jen masochista. U firemních vozů je spoustu dokumentů o nájezdu. Když už někdo páchá podvod, nebude ho přece dělat tak, aby po sobě zanechal spoustu důkazů. Vozy pak jdou většinou na protiúčet, případně k odkupu zaměstnancům. Ani v jednom případě není důvod stáčet.

kk
26. dubna • 16:28

u velkej firmy by to bolo skutocne komplikovanejsie. Ale skusme malu firmu s par autami..Kupim auto a servisnu knihu necham u predajcu
Auto servisujem podla tacho u predajcu
po par rokoch auto vyhodne predam predajcovi
predajca stoci km a dolozi to original servisnou knihou spolu so zaznamom o servise..nemozne?Skutocne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
26. dubna • 17:20

Nevím, jestli píšeme o stejném. Po dobu, kdy bude auto ve firmě, půjdu několikrát na STK. Budu před každou stáčet km? Jaké kilometry budou na smlouvě o odkupu? Skutečné nebo stočené? No, možná nemusí být žádné. Co udělá s autem prodejce, je jeho věc. Nechtěl jsem tím tvrdit, že firemní auta nemohou mít stočené tacho.

jogurt
26. dubna • 22:15

A co jednodušší a účinnější scénář?Nové auto, 0km. Ve 30tkm vymění olej u soukromníka a stáhne tacho na 5tkm. Po dalších 25tkm stáhne tacho na 25tkm a po 5 jede na řádný servis. Auto má 60tkm, dostane do servisky razítko 30tkm a servis to zaznamená do systému. A takhle se to opakuje pokaždé.A nikdo na nic nepřijde. Všichni jsou spokojeni. Cebia má čisté auto, šťastný kupující má požadované málo jeté auto a prodávající utrží za auto peníze, jaké by dostal za pravdivě jeté, kdyby se sem netahaly desetitisíce bouraných zázraků zvenku.

akoze
26. dubna • 23:43

samozrejme ze jednoduhsie je stocit, a potom sa triast ci si danova kontrola nebude porovnavat zaznamy z STK a knihy jazd.

Sinuhet
27. dubna • 13:13

To je irelevantní.
Jednak nemáte povinnost mít na tachometru cokoli, jednak vám to na STK můžou opsat špatně (jako mně). Navíc nemají právo na takovou kontrolu.

wlado
27. dubna • 20:48

detinské kecy, houno o tom vieš. samozrejme že daňák má právo kontorlovať ti knihu jázd a protokol z STK a samozrejme že sa môžeš ísť kĺzať, keď sa ti akože STK pomýli zakaždým. Pôjdeš šupom za daňový podvod, lebo ti zhodia všetky daňové doklady ako fiktívne. Ale k tomu vôbec nedôjde, pretože to jednoducho v realnej firme nik nebude robiť a ty v reálnom živote o žiadnych fleetových autách nerozhoduješ.

Moik
28. dubna • 20:38

Ještě jednodušší:
Auto je na operativní leasing. Které to zrovna bylo, na kterém se psaly ty km nikdo nedokáže, protože nakonec tacho poladí leasingovka - což?Klasika je auto, co najede cca 70tis km ročně, po výměně 3x olej se stočí na 19 a pošle se před první serviskou s čistou serviskou na prodej...

26. dubna • 9:32

Jednoduchá věc běží už x let. Nepamatuju se, že by se mě na STK ptali kolik mam najeto, ale na protokolu číslo vždy bylo. Někdy přesně na km, jindy zaokrouhlené na 100 km.
Pokud se podívám na fóra tak tam dobrá třetina lidí má nějakou diagnostiku a vrtá se v tom. Typuju, že stav km změněj za 500 naprosto bez problémů. Pokud by byl člověk hnidopich tak si koupí kabel a naučí se to sám. Takže tudy cesta stejně nevede.
Add počítadlo. Když to tu čtu tak každej radí při nákupu ojetiny vyměnit rozvody, náplně, filtry a svíčky. Docela by mě zajímalo, co dalšího je zákeřné a vstahuje se na konkrétní číslo na budíku.

Brouk
26. dubna • 11:14

No prave, rozvody. Urcite se kazdemu chce menit rozvody, kdyz to mozna neni potreba. Na nektere motory stoji vymena 20 000 i vic.

jogurt
26. dubna • 22:20

Jistě. A u spousty motorů se nemění nikdy, protože nemají řemen. A u jiných se mění podle opotřebení řemene a ne podle stavu tacho. Pokud někdo bude chtít manipulovat s tachometrem, tak řemen vymění. Pokud někdo koupí ojetinu, měl by na řemen nechat kouknout hned při nejbližším servisu bez ohledu na stav km a razítko v servisce. A mimochodem, měl jsem auto, kde se řemen měl měnit po 60tkm, bohužel se díky administrativní chybě značkového servisu v zahraničí nevyměnil (omylem zaznamenal v SK výměnu, kterou neprovedl) a měnil se až po 120 tkm. Byl v dost dezolátním stavu, ale vydržel. Nový značkový řemen praskl po 22tis. km........

nazor
26. dubna • 6:27

Taky nechápu co řeší s nějakým hloupým počítadlem, to nemá se stavem vozu nic společného. Stav ovlivňuje milion okolních věcí, podnebí, stav silnic, parkování (tráva/beton/bláto), garážování, ošetření karoserie, péče o motor a převodovku, demence výrobce, demence řidiče... Vymejšlí úplný kraviny. Když tedy udělají zákon a já na svých autech si ho vynuluju nebo vyměním budíky tak půjdu sedět?

k22
2. května • 9:11

Jo půjdeš sedět stejně jako každej zkur**venej ODSáckej "podnikatel", kterej koupí ojetinu za hubičku, stočí a prodá dál se ziskem a ještě se tím chlubí jak je "schopnej" .Takový tady nepotřebujem! B-]

Brouk
26. dubna • 8:37

Nektere casti motoru se meni po urcitem poctu km, a stav vozu s tim nema co delat. Tak nevim, proc tady chytraci pisi o nedulezitosti poctu km a pravdivosti tachometru.

Fantomas
26. dubna • 16:43

Protože to počítadlo tachometru jde velice snadno a jednoduše měnit, víš? I výrobci chápou, že je to jen orientační počítadlo, jen lidi to ne a ne pochopit. Jak se chceš spoléhat na něco tak nestálého, nejistého a snadno kdykoliv měnitelného?

ladin2
26. dubna • 7:02

a proč ne?.tachograf by měla byt považovaná jako černá skřinka u letadel ,jakekoliv přepisování udaju na něm považovat za podvod a přísně potrestané ,třeba i u vlastního vozidla

jogurt
26. dubna • 22:06

Naprostá blbost. Závazná měřidla mají režim ověřování, bez kterého nejsou závazná ale pouze orientační. Ostatní viz výše. Koukat na tachometr a ne na technický stav vozu při koupi je doklad duševní nedostatečnosti.

Antiautomat
27. dubna • 11:38

Ono cela diskusia sa toci okolo toho, na co hladiet pri kupe ojazdeneho vozidla /ked sa uz niekto k tomu odhodla/. Stav pocitadla je JEDEN z ukazovatelov, ktore treba brat do uvahy, z akych dovodov, netreba snad podrobne rozvadzat. Uplnou nutnostou je prehliadka CELEHO auta /velmi dolezite je pozriet sa na auto zospodu/. A co sa tyka stacania tachometra za ucelom predaja, to je jasny podvod a je na to paragraf a trestat to treba a cim prisnejsie tym lepsie. Ako by sa Vam pacilo, keby Vam niekto predal banovecku natierku s prepisanym datumom spotreby, to by bolo tiez v poriadku, hlavne ze konzerva je perfektne nablyskana a bola zarucene cely cas skladovana v chlade a suchu?

Fantomas
26. dubna • 0:46

Právě proto, že žijeme v době, kdy k nastavení počitadla tachometru stačí zcela snadné, rychlé a jednoduché připojení do zásuvky, by tu měla být snaha jít opačnou cestou - odnaučit lidi lpět na něčem tak nejistém a nestálém, jako je číslo na displeji a přestat tomu dávat takový význam.
Snažit se tohle uhlídat je snaha velice naivní a marná, asi jako snaha zakázat porno na internetu.
Prostě doba se změnila, je potřeba se s tím naučit žít a přestat jakési číslo na displeji brát jako ukazatel reálné hodnoty. Vždyť je to jen číslo na displeji, nic víc.

wlado
27. dubna • 20:49

a čo keby sa teda tie čísla prestali stáčať, keď sú také nedôležité?

Dzambor
26. dubna • 1:13

Ono od toho cisla sa odvija vacsina zivotnosti suciastok, ako vymena remena, rozvodov, a inych veciciek. Ano je pravda ze pocet km neudava realny stav auta. Mozu byt dve auta s rovnakym poctom km ale rozdielnymi majtelmi, kde prvy majitel sa o prve auto prikladne staral a opravu nehal odbornikom, to vydrzi viac, ako to, ktore mal daky prasiak, kaslal na auto bral to len ako povoz z bodu A do bodu B, olej kupoval Made in Tesco, Finished in China, tankuje tam kde je to najlacnejsie kde polovica primesi je voda a pod.

jogurt
26. dubna • 11:45

Jo a přesně proto je posuzování auta podle stavu tacho naprostý nesmysl. Uvedu několik příkladů: Vozidlo bude servisováno v neznačkovém servisu, což je legální, ten ale nepoužívá originální náhradní díly ale lowend. Rozvodový řemen výrobce ukládá měnit po 180tkm. Čínský řemen za třetinovou cenu ale 180tkm nevydrží. Další argument: řidič A najezdí 70tkm za rok a k autu se chová slušně. Za čtyři roky jde jeho auto na trh s 280tkm, je řádně servisováno, má ale samozřejmě tu a tam nějaký supermarketový otisk, pár prskanců na kapotě od kamínků a je vidět, že má něco najeto. Technicky je ale absolutně OK a bude běhat s běžným servisem dalších 250tkm. Řidič B je hovado, drásá studený motor, jezdí brzda-plyn, servisuje jak ho napadne a kde ho napadne. Proběh 35000km/rok. Za čtyři roky je jeho auto vizuálně lepší než to A, technicky to je dodrbaná plečka. Má na tachometru ale pouhých 140tkm. Z pohledu českého hlupáka, kupujícího ojetinu, je B jasný favorit. A jak víme z výsledků různých voleb a průzkumů, hlupáků je u nás nadpoloviční podíl......

nepřihlášený Honza
29. dubna • 22:43

Jogurte, ty prodáváš auta že jo? Jedno to není z principu. Všichni co obhajují přetáčení tacho jsou buď sami zloději (nemusí krást, stačí že s tím souhlasí, tedy přijímají poruchové jednání jako správné), nebo řeší peníze a vztahy hodnota / cena nějak jinak (nebo možná neřeší - z pohodlnosti, dostatku, nezodpovědnosti nebo hlouposti). Počítadlo km prostě je potřeba kvůli opotřebení. Je to první základní vodítko. Další je servisní kniha, další jsou případné účtenky za díly a práci (ono toho zas tolik není aby se to nevešlo do desek k techničáku). Kdo má čas tyhle věci falšovat, aby to dávalo aspoň trochu smysl? Jezdil jsem rok a půl úžasným starým krámem, který měl na konci taky najeto dohromady ke 400tis., taky na to vypadal a odešel, protože prostě shnil. Jenže to bylo auto "za hubičku" a v provozních nákladech také, vč. nějakých těch dílů občas. Modernější auta vydrží pohromadě déle, to je fajn pro obchodníky, ale součástky je potřeba vyměňovat častěji, protože jsou více či méně nekvalitní, takže opotřebení tady hraje důležitější roli než dřív. A to není fajn pro obchodníky. Nemusím být automaniak, abych si schovával účtenky za náhradní díly, nebo faktury ze servisu, a to pak můžu přiložit na ukázku při prodeji auta. Když se na to podívá "kamarád" mechanik, tak pozná, že jsem měnil čepy, výfuk a podobné blbiny... Něco pozná i sám kupující. Takže lze odvodit životnost součástek a tedy užitnou hodnotu auta na nejbližší období. KM jsou první vodítko do plánu údržby auta, stejně jako mth nebo jiné hodiny kteréhokoliv jiného stroje. Stroje se opotřebovávají. Tečka. Stahování tacho je podvod. Tečka. A kdo si myslí, že pečlivě udržované auto není opotřebované (ve smyslu "s mojí ... jsem ujel zatím 130tis km během 10let a mám pořád originální kotouče a destičky, tlumiče, čepy, auto jezdí skvěle... jo vlastně asi před dvěma lety jsem měnil žárovku v blinkru...") tak je opravdu šťastný člověk :-) Co takhle černá skříňka, která by zaznamenávala data o základních provozních parametrech stav motoru, provozní tepoloty zatížení, ujetá vzdálenost. V servisu by přečetli data z černé skříňky. Neslyšel, jsem, že by data z černé skříňky byla přepisovatelná, pouze pro čtení.. A u nehody, kdy se hádají Já jsem ale dával blinkr! Nedával! Já jsem ale nejel rychle! Brzdil jsem, zastavil jsem a on do mě praštil zezadu apod. Třeba by to nemuselo být přímo v autě, nebo třeba by se to jednou za čas stahovalo do nějaké anonymní databáze vozidlo/parametry/čas třeba, já nevím, to mě jen tak napadlo. Ale to už je OT. Fixlování tacho je podvod a podvodem zůstane. Auto je krám, který se opotřebovává používáním, tedy je nutné zaznamenávat používání. KM je nejjednodušší způsob, a proto je to potřeba.

goro
26. dubna • 12:02

"nadpoloviční podíl" - obávám se, že mohem víc...

Hloupej Honza
26. dubna • 22:36

Dvě třetiny populace.

Doporučujeme

Články odjinud