Konec Zenosu? Výrobce sportovních vozů je v platební neschopnosti

Britský výrobce lehkých sportovních vozů se ocitl v nepříjemné situaci. Finanční stránku svého podnikání nezvládl a musel vyhlásit platební neschopnost

Malosériovému výrobci lehkých sportovních vozů hrozí zánik. Britská firma v roce 2013 představila svůj první roadster s označením E10 a následovaly také výkonnější verze S a R. Výroba začala v roce 2015 a prodejní výsledky nebyly úplně špatné. Dokonce se připravovaly příchody dalších modelů. Vše je ale jinak.

Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Premiéry | Design | Ostatní značky

Zenos E10: sporťák nové značky nabídne přes 200 koní a hmotnost 650 kg

V posledním období se Zenos Cars potýká s velkým počtem zrušených objednávek. Při nízkým objemu výroby dokonce musela společnost vyhlásit platební neschopnost.

Je tak otázkou, zda se podaří najít nové investory. Pokud ne, britská firma zřejmě nadobro zmizí z automobilového trhu.

Společnost Zenos Cars vznikla v roce 2012. Britskou automobilku založilo duo Ansar Ali a Mark Edwards, kteří v minulosti spolu pracovali pro Lotus Cars a Caterham Cars. Zanedlouho po založení představili svoje první auto s označením E10. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků