Konec světa? Mercedes-Benz třídy S Coupé dostal šestiválec

Novinka se jmenuje Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic. Třílitr s dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 270 kW.

Pokud jste si chtěli koupit Mercedes-Benz CL (dnes S Coupé), nic menšího než osmiválec k dispozici nebyl. To byla základní motorizace, fajnšmekr si samozřejmě pořídil dvanáctiválcové CL600, případně CL65 AMG, protože prostě proto. Dnes je ale všechno jinak. Vrcholné kupé dostává poprvé v novodobé historii šestiválec. Tradicionalisté tak přícházejí o další životní jistotu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poslední vrcholné kupé s šestiválcem byl model W111 z 60. let. Od modelu C126 z 80. let už mělo luxusní kupé Mercedsu, později přejmenované na CL, minimálně osmiválec

Novinka se jmenuje Mercedes-Benz S400 Coupé 4Matic, takže rovnou dostanete i pohon všech kol. Automatická převodovka je samozřejmostí. A pokud jde o motor, jedná se o třílitr s dvojicí turbodmychadel, jehož výkon je 270 kW (367 k) v 5500 - 6000 ot./min. a točivý moment 500 Nm v 1800 - 4500 ot./min.

Retro | Luxusní auta | Byznys | Mercedes-Benz | Fascinace

Chtěli byste klasický starý Mercedes? Automobilka vám ho ráda prodá

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne toto šestiválcové kupé za 4,6 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí podle cyklu NEDC 8,3 litru na 100 km.

Aby toho nebylo málo, cena se dostala pod 100 000 eur (2 700 000 korun), konkrétně na 99 960 eur. V Německu je již možné tuto čtyřkolku objednat, dodávky prvním zákazníkům začnou do jara 2016. Na druhou stranu nás může uklidňovat, že diesel se pořád ještě do S Coupé nedává.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků