Konec stáčení tachometrů? MD spustilo kontrolní aplikaci

104 komentářů

Honzin
27. dubna • 7:34

Asi nejhorsi moznost je koupit auto od dovozce nebo pres inzerat, to nevíte z kolika aut je to co chcete koupit smontovane a o kolik stocene, alespon takovou spatnou zkusenost mam ja.

Franta
25. února • 18:33

Chválihodná snaha, nicméně pouze v případě, že máte k autu i protokol z poslední STK, bez něj aplikace nefunguje. Takže polovičaté řešení. Nehledě na to, že auta z dovozu nelze prověřit vůbec. Což ale chápu, protože ne vždy je k dispozici ověřitelný údaj o stavu tachometru (protokol z Dekry, pravá serviska atd.). No prostě - nic extra, ale aspoň něco.

Franta
25. února • 18:34

ChválYhodná samozřejmě :-)

Luboš
8. ledna • 20:57

Ahoj,při prohlížení historie návštěv STK mě vůbec neuspokojila.Zobrazily se mě pouze záznamy které jsem absolvoval já po přepisu z původního majitele který automobil používal delší dobu v ČR.Je to všechno normální,nebo dělám někde chybu?Děkuji za odpovědi.L.

mm
8. ledna • 18:33

A co chybovost zápisu STK (údajně cca 18%). Kdo mi za ní po 4 letech zodpoví za jejich bordel u mne bohužel u první STK po 4 letech.
Můj stav :
14.06.2013 76606
07.11.2011 47986
14.06.2011 102435Přitom do mé koupě dne 07.11.2011 z operativního leasingu dělal servis pouze autorizovaný servis a platnost servisní knížky a údajů v ní jsem si ověřil přímo v tomto servisu. 14.06.2011 navíc dělal STK přímo autorizovaný servis ve 47 023km a v databázi vidím 102435....ach jo

dakk
6. ledna • 15:13

no,toto trvalo..skoda vsak ze zjebi to mohli vklidu stacet uz pred tk.ale aspon neco,jelikoz udaje nynejsich desetiletych ojetin a triletych temer shodne..lidi to proste miluji,cesi obecne fajn populace..proc jezdi v tak rozbitych a neudrzovynych starych vozech??pprotoze to proste maji radi,jinak by to prece nedelali..oni miluji vybydlet a stocit auto,draze prodat ale nakoupit by chteli vonavku po dedkovi ze stodoly s padesati tisici ujetymi kilometry

MiPe
5. ledna • 17:49

Za mě palec nahoru. Funguje:)
Z posledních dvou prohlídek km souhlasí. Toto mohlo být už dávno.

Zelí
5. ledna • 15:11

Nevím, proč to vůbec někdo na ministerstvu řeší. Během dvou let budou v nových autech informační systémy známého špehovacího programu s názvem android, který bude veškerá data o vozidle a jeho pohybu .... předávat automaticky do ústředí ve státech. Pak už je to jenom otázka zpracování známých dat. Zaplatíš malý obolus do pokladničky a vysypou ti historii autíčka nejenom kolik má najeto, ale i chrakteristiku užívání tj, ježdění po městě nebo dlouhé trasy... co tě bude zajímat.

puk123
5. ledna • 18:28

Zas to tolik nestálo a ušetříme na Cebii. Navíc se to týká dat minulých, současných a blízkobudoucích aut bez i se špehovacím andropovidem.

jendabenda
5. ledna • 22:21

kurňa zas už mám v háji simkartu.....

Andrea Kolaříková
5. ledna • 4:51

A teď mi ještě dochází,že protokol z technické kontroly u auta které v ČR už něco najezdilo bude mít cenu zlata.A každý ho bude po majiteli vyžadovat. A hned si tuto skvělou databázi WWW.KONTROLATACHOMETRU. CZ vyzkouší.

Andrea Kolaříková
5. ledna • 4:13

Je to tak jednoduché. Do velkého technického průkazu ve všech zemích eu zapisovat do okénka s datumem a podpisem stav tachometru v km. Technická kontrola každý rok jako je to třeba ve švédsku. Nejlépe i nový vůz po jednom roce a ne po čtyřech letech. A pokud je stav kilometrů nižší než na předešlé technické kontrole tak nevydat nálepku technické kontroly. Bohužel kdyby toto zavedli celý automobilový trh s ojetými auty by se rázem zhroutil.

puk123
5. ledna • 10:45

2 roky je málo a rok dost? Proč ne měsíc nebo povinně odečítat při každém tankování a ihned posílat do cetrálního registru? Proč by se měl trh s ojetinami hroutit? Bude fungovat, dokud se budou ojatá auta prodávat. Nebo snad začneme roční auta šrotovat?

Radim V.
4. ledna • 19:48

Stočené kilometry taky můžete zkontrolovat přes mobilní appku pro Android - Stav tachometru - https://play.google.com/store/apps/details...

zabo
4. ledna • 19:43

No zkoušel jsem to u svého vozu a asi mám smůlu - na STK chodím ale "vozidlo nebylo nalezeno". Takže asi to u N1 nefunguje :-(

Blizard
4. ledna • 19:47

já zkoušel a funguje. Ale nevím proč, jsou tam jen 3 poslední, přitom vozidlo dovoz nebylo...

hergot fagot
4. ledna • 20:28

Protože tyhle udaje se zbírají pouze několik let zatím.

Blizard
4. ledna • 19:41

K-O-N-E-Č-N-Ě aspoň tohle. Vysvětlí mi někdo, co na tom trvalo tak dlouho? Na takto primitivní aplikaci? Data snad v digitální podobě být musela...Celé je to sice stále zbytečně složité, podvodníky to taky nezastaví. Ale každá kapka v moři je dobrá B-]

Hadraplan
4. ledna • 19:31

Tak mám tacháč stočený o 100-150tkm B-]
Při 285tkm to stočili na 185tkm:-O

Blizard
4. ledna • 19:38

to není stočené, to je pouhý přepis :-D:-D

Hadraplan
4. ledna • 20:25

Škoda, že nejde nějak zpětně domáhat náhradu škody :-D
Moje je od 02.2009
Podle TP by se dalo vyhledat, kdo to stočil, ale už to bude promlčené.07.09.2004 - 202000
15.08.2006 - 284096
25.03.2008 - nezadáno
11.03.2010 - 182161
27.02.2012 - 212853
19.02.2014 - 231427

jehoVista
5. ledna • 12:33

Zkusit to muzes. Je to vetsi skoda(tzn. pet let horni hranice za podvod), takze promlceci doba je 10. Ono se sice nic nevysetri, ale treba nekoho vyslechnou a aspon prispejes k vseobecnemu podvedomi o tom, ze se to resi a tech podvodu by mohlo ubyt. Je to sice nevdecna prace, ale nic te to stat nebude(krome podani TO a dolozeni dukazu).

MrWebsky
5. ledna • 0:18

Divim se proc nikoho ne napadlo, aby system automaticky odmital zapis pokud aktualni stav je nizsi nez driv zapsany. V takim pripade pokud majitel ne predstavi duvod proc k tomu doslo (dejme na to pokazila se pristojova deska) tak by auto ne mnielo dostat STK.

puk123
5. ledna • 10:37

To bys nejdříve musel řešit od zákazu stáčení a pak až dávat takové podmínky. Já bych to stejně nechtěl. Systém by byl komplikovaný, spousta nových zákonů, povinností, povolování, papírování a efekt zanedbatelný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jendabenda
5. ledna • 22:21

na spoustu nových zákonů, povinnosti, povolování a papírování jsme v Evropě jedničky

Prdlacka
5. ledna • 0:26

V tom případě by 75% starších aut dojezdila :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jendabenda
5. ledna • 22:20

Zčásti nevinně. Porouchá se ti tachometr, musíš ho vyměnit. Nový má hodnotu nula. Ne u každé značky je snadné tam "nakódovat" pravdivý údaj. Takže napíšeš papír, že jsi dne ... vyměnil tacho, s původní hodnotou xyzžxuw za 0km a budeš se modlit, že ti to nějaký přiblblý byroouřada za dva roky neomlátí trestním stíháním o hlavu.
Za sebe zas a znovu deklaruji, že stavět hodnotu auta na údaji tachometru považuji za pitomost. Kára s 80 000km, natočenými idiotem, může být v daleko horším stavu, než jiná s 300 000km s normálním člověkem za volantem a slušným servisem.

Tycoon
4. ledna • 20:45

Začni trochu více jezdit, jinak se na tu původní hodnotu z roku 2006 nikdy nedostaneš :D

Prdlacka
4. ledna • 20:58

Vole:-D

Furt Blbej
4. ledna • 20:31

No super ,pěkná stočenka!

František Scherbaum
4. ledna • 13:18

důležitý je že se něco začalo v tomto smyslu dělat, postupně se bude systém vylepšovat... je to lepší než nic...

Quebe
4. ledna • 15:59

Je to boj s větrnými mlýny. Výhodou podvodníka je to, že je vždy o krok napřed.Jediným (a utopistickým) řešením je, že lidé přestanou přeceňovat vliv nájezdu na stav auta. Stáčení je přirozená reakce trhu na posedlost spotřebitelů na tohle číslo, jelikož poptávka po vozidlech s nízkým nájezdem mnohonásobně převyšuje reálnou nabídku.Holt, nejsou to jen stáčeči, kdo je na vině, ale i neinformovaný/tvrdohlavý zákazník.

Shimi
4. ledna • 13:48

Paradoxní je, že někdy je lepší "nic" než "něco". Nevím proč, ale naši zákonodárci mají patent na dělání nesmyslů (ehm zákonů), o kterých už předem ví, že jsou paskvilem a nebudou fungovat, a přesto je uvedou v život.

puk123
5. ledna • 10:30

Nesmysly tady plácáš hlavně ty. Toto přece nemá se zákonodárci nic společného. Nedošlo k žádné změně zákonů (ani vyhlášek), jak na straně sběru informací, tak na straně jejich zveřejňování. Prostě jen má veřejnost možnost přístupu k informacím, jejichž pořizování a ukládání si léta platila. Jak kdo s nimi naloží, bude čistě na něm samém.

broom
4. ledna • 12:26

Takové práce to dalo a přitom taková blbost.......:-D

Ludek_II
4. ledna • 15:57

Práci to nedalo, ale těch výplat a úplatků, co se na tom utratilo. Pane, i ouřada z ministerstva má děti, které musí živit. ;-)

Ludek_II
4. ledna • 11:46

Ministerstvo dopravy opět objevilo jeden světadíl. Myslím, že se jmenuje Amerika.Nechápu, proč by za stáčení prostě nemohl odpovídat prodejce /majitel, bazar/. Kvikot bazarů, že to nemohou uhlídat, odmítám, bo už tu bylo milion článků o tom, jak si "áčka" proklepnou auto u výkupu a najdou i to, co na autě není. Takovou ptákovinu tedy musí umět ošetřit. No a pokud mně soukromý majitel bude vodit za nos, tak snad už tady máme trestný čin podvodu, neee ?

Quebe
4. ledna • 12:18

A co když ten soukromý majitel to auto už stočené koupil, nikdy to nezjistil a bude to tedy v dobré víře prodávat jako nestočené? Taky se dopustil podvodu a měl odpovídat za to, že jeho auto je stočené?

Blizard
4. ledna • 19:38

není problém. Stačilo by mu prokázat, s jakým stavem tacho vůz koupil a jaký byl deklarovaný. Je to snad v každé kupní smlouvě. Tím by prokázal, že koupil stočené a že sám byl uveden v omyl.

Ludek_II
4. ledna • 15:55

Tak to bude mít takový majitel holt smůlu a může si to retroaktivně vyřídit s podvodníkem, který mu to tak prodal. Stačilo by udělat nějakou ochranou přechodnou lhůtu.
Pokud neustále budeme hledat nějaké pseudodůvody, proč něco nejde, tak se nikam nepohneme. V takovém případě nic nového nezavádějme a prostě si na podvody zvykněme. Tečka.

Tycoon
4. ledna • 20:52

To by prostě nešlo. Někdo by v roce 2005 stočil auto, to pak třikrát změnilo majitele a v roce 2015 byste trestal prodávajícího a vykupující autobazar?
Databáze ministerstva dopravy je daleko lepší, ale je tam samozřejmě potřeba dořešit několik věcí, například propojení ze zahraničními databázemi nebo možnost vyhledat i vozidlo, u kterého není známo číslo posledního protokolu STK.

Ludek_II
5. ledna • 16:40

V tom případě problém nemá řešení a halt si musíme zvyknout na stočenky.

Fantomas
4. ledna • 18:49

Lidé nadšeně vítají různé nové represe a povinnosti, ale jen do té doby, než se to stane i jim. To je pak překvapení. A ti, se kterými ta represe měla zatočit, se smíchy plácají do stehen a vesele pokračují dál.

Quebe
4. ledna • 17:33

A co když ten přechozí prodej už dávno promlčený (v tomto případě to jsou 3 roky)? To bude mít prodávající dvakrát smůlu? Tohle všechno nejsou žádné pseudodůvody, nýbrž opravdové důvody.

F40
4. ledna • 11:34

Proč nestačí VIN a RZ?

Quebe
4. ledna • 12:16

Aby si nemohl zjišťovat historii nájezdu kdekdo jen tak z ulice?

Tomi852
4. ledna • 14:52

Na slovensku podobny system funguje uz par rokov, jedine co potrebujes je RZ, kludne aj ta ktoru malo auto pred 10 rokmi... kilometre sa zaznamenavaju z kazdej TK a EK + ak auto bolo dovezene po 1.1.2008 najdes aj fotky a namerane hrubky laku B-]

Quebe
4. ledna • 15:49

A co jako? Že si na slovensku vytírají zadek se soukromím, znamená to, že musí i u nás?

Tomi852
4. ledna • 16:04

ja si zase myslim, ze stav tachometru nejakej plechovice neni sukromna informacia... a hlavne to dost ulahcuje situaciu pri kupe auta ked rovno z fotky na inzerate si mozes auto overit za 5 sekund.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
30. listopadu • 20:03

Co takhle kdybyste uvadel do databeze kolik jste toho nalital se svoji zenskou ? Kolikrat pusa a dalsi otvory, aby ten nasledujici po vas mel jistotu ze mu nikde nelze a ze nejde do neceho co je uz vylitane ?
O tom jakou auto ma kolik najeto je verejnosti uplne nic. Maximalne soucasnemu majitelu a majiteli novemu. Pokud uvazujete takto o automobilech, brzy nebude problem tohle zavest na lyze, brusle, spotrebni elektroniku, proste na vse. Pokud Vy se bojite stocenych aut, kupte si nove a je to. Nikdo nikoho nenuti kupovat ojeta auta. Kdyby lidi nebyly blby a nechtěly 10 let stare kombi s naftovým motorem se stavem tachometru max 120tis km za puldarma, tak by to lidi stacet nemuseli. Od kdy si nekdo koupi, zejmena doktori v Nemecku, koupi kombi s naftou aby jezdili 12tis km ročně? Proc jsou auta levnejsi v CZ nez v DE ? Mysleno ojeta naftova kombi. Proc je u urcitych modelu a motorizaci v DE najezd km bezne 300-500tis km a u nas 120-150tis ? Clovek musi myslet a pokud nema na zanovni Mercedes tak holt bude muset jezdit Skodovkou.

Quebe
4. ledna • 16:32

Co je komu do toho, kolik toho ročně v průměru najezdím a kdy jsem byl na technických kontrolách? Nejde o samotný nájezd, ale o informace o dané osobě, které z toho lze vyvodit.Když auto prodávám, není problém zájemci sdělit číslo protokolu poslední technické, ať si ověří. Ale nevím, proč by tyhle informace měl mít přístupné každý lojza. Komu to nevadí, není problém, aby to číslo uvedl přímo do inzerátu.

jendabenda
5. ledna • 22:12

Za chvíli budeš na internetu povinně zveřejňovat obsah kupní smlouvy, kolik jsi snědl rohlíků a kdy má stará krámy. Dementní doba, dementní předpisy. Každopádně desítky milionů trotlů, kteří na sebe už dnes vytroubí úplně všechno i s fotkami přirození na "zabezpečených" sociálních sítích to jen urychlí. Velký bratr nechce zůstat pozadu.

Tomi852
5. ledna • 22:40

ja som uz zacal setrit na ostrovcek v polynezii, kde si vytvorim vlastny raj na zemi, lebo toto co sa deje v unii nema hranice :-))

Tomi852
4. ledna • 14:56

a uz staci hladat len rekordera, lebo napriek tomu sa veselo staca o statisice :-/

Fantomas
4. ledna • 11:28

Já myslím, že tady jde primárně o to, aby si ovečky zvykaly, že soukromí končí a vše bude postupně plně pod kontrolou.

Blizard
4. ledna • 19:45

Copak? Máš snad strach, že brzo každý v ulici pozná, že tvůj navoněný pašík v dýzlu či oktávka na hlínách 3x objela zeměkouli?No aspoň někteří budou muset uznat, že koncern prostě dělal držáky :-D

Martin
9. listopadu • 23:48

Tak to objetí Země 3x je 120tis km, to není snad zase tak hrozný ne ? :)

Fantomas
4. ledna • 20:53

Vůbec ne, jen mám takový divný pocit, že má tohle trochu jiný, skrytý účel. Daný problém to v podstatě nijak neřeší, naučit se s tím žít je velice snadné, takže stáčeči můžou být dál v klidu, zato nám všem to ukrojí další plátek salámu z našeho ubývajícího soukromí. A je to zase zaranžované tak, aby to ovečky samy chtěly. A to se mi má líbit?

LOL
4. ledna • 22:19

Když se podíváš na ten ministerský web, tak chtějí VIN a číslo poslední technické kontroly, které se nachází na velkém techničáku.O jakém průvalu do soukromí je tedy řeč? Tato data na STK už jsou několik let, takže je odtamtud mohl už kdykoli kdokoli vynést i dříve. A online se můžeš kouknout jen tehdy, když máš techničák, kde je tvé kompletní nacionále (a v tom ohledu je znalost nájezdu km v periodických obdobích 2 let celkem prkotina).Pokud podobný systém zavedou ostatní členské země EU, tak odzvoní i dovozovým stočenkám. Mimochodem, mně to nijak nevadí, jednak nekupuju auta z druhé ruky, a tajnosti kolem informace kolik najedu za 2 roky taky nedělám. :-)

Fantomas
5. ledna • 10:36

Jasně, ale tohle musíš brát jen jako rozjezd, takovou první vlaštovku, bude se to dál rozvíjet, uvidíš. A hádej jakým směrem? Počkej si pár let a pak si na tohle vzpomeň.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
5. ledna • 10:53

Stav počítadla se zapisuje na STK už mnoho let stále stejně. Tobě to najednou vadí?

Fantomas
5. ledna • 11:17

Ano, že s tím začali pracovat a využívat to, to mi vadí. Jen u tohohle totiž nezůstane, nic se nedělá jen tak bezdůvodně, nebo dokonce pro lidi.

puk123
5. ledna • 12:07

Kdo s čím začal pracovat a využívat to k čemu?
Ještě by mě zajímalo, jakým zázrakem se ze stavu počítadla stal chráněný osobní údaj? Dlouhé roky se dal stav kdykoliv přečíst z mechanického počítala přes čiré sklo.

Fantomas
5. ledna • 12:12

Hele to je zbytečný vysvětlovat. Kdo chce, ten rozumí.

puk123
5. ledna • 12:33

Myslím si, že rozumím zavedení služby, která je tématem článku. Prostě část informací, za které jsme dosud museli např. Cebii platit, si dneska můžeme opatřit zdarma. Spíše nechápu, co na tom je k nepochopení.

Blizard
4. ledna • 22:26

Souhlas, hlavně druhý odstavec. Pokud nemáš příslušné doklady, tak zjistíš prd...

Shimi
4. ledna • 11:52

Končí? To už dávno skončilo ;-)K tématu. Toto opatření je z 99% k ho*nu. Dovozy to neřeší a 2 - 3leté taxikářské vraždy také ne. Nicméně pomoct by to teoreticky mohlo v případech, kdy poctivý majitel prodá auto do bazaru a ten následně auto stočí a prodává jako "leštěnku".

Lukas-e21
4. ledna • 18:55

2-3 lety taxikardky vrazdy jsou max z nemec - kde to ihned poznam jednim pohledem, a pak jeste z Francie, kde je to o fous tezsi.Nikdo jinej v Evrope nemeni taxiky po 2-3letech...

st
3. března • 13:22

U taxíků z Německa to máte jednoduché, hned je poznáte díky barvě a dají se pořídit za velice slušné peníze, díky tomu, že mají stovky tisíc km za sebou. Horší je to u nás v ČR hlavně v Praze, kde vozidla taxi jsou polepeny folií, takže po jejím sundání je zvenku auto jako nové.... Po drobných úpravách může jít k novému majiteli s patřičnou pohádkou..... který se pak nestačí divit....

kadlakadla
4. ledna • 10:31

Tohle vyřeší leda tak velký kulový

Blizard
4. ledna • 19:35

máš částečně pravdu, ale kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Je to dobrá věc a je k naprostému nepochopení, proč tu tahle možnost není už nejmíň 10 let B-]

Pavel
4. ledna • 16:58

Zásadně kupuji nové lowcostové auto. Ego si tedy nehoním, ale pro mobilitu mě to stačí. Najedu 7-10 let a do šrotu nebo do rodiny na dojetí. Za dvě sta litrů nové a tak stále dokola. Kromě destiček, filtru a oleje nic neřeším. I ta baterie a výfuk to vydrží. A to jsem starší generace zvyklý dávat vydělat opraváři praček nebo TV. Taky mě to chvíli trvalo než jsem na to přišel, že opravovat starý křáp, kupovat cosi z druhé nebo z desáté ruky je holý nesmysl. A nad problémy v článku jsem povznešen.:-))

akát
4. ledna • 20:45

Pusťe nějaký tip, který lowcost vydrží 10 let s běžnou údržbou.

k22
5. ledna • 10:50

Např. i20, alespoň Getz vydržel 10 let jen s výměnou spotřebáku...

jednabenda
5. ledna • 20:45

s nájezdem 50tisíc km ročně? To opravdu pochybuji.

Blizard
4. ledna • 22:22

Dacia bez problému. Kastle má 6 let záruku a hůř než Felicie na tom rozhodně nebude. A Felicie začaly hnít po 10 letech. A jinak možná budeš o něco častěji měnit spotřební díly (kvalita je zkrátka odpovídající ceně). Nicméně díly jsou z druhé strany levné.
Po 10 letech ale vůz dvakrát velkou zůstatkovou hodnotu mít nebude. To 10 let starou Octavii stále prodáš třeba za 1/5 původní ceny...

Martin
9. listopadu • 23:44

Zcela je zde opomíjen roční nájezd a další požadavky. Najedu 80-100tis km ročně, taky tahám přívěsy 1300-3000 kg (dle auta). Někdy najedu za den 1500 km. Splní mi toto lowcost auto za 200.000 Kč nové ? Ten kdo potřebuje občas na chalupu a do krámu, asi lowcost stačí, ale nejde aplikovat na všechny že auto stačí takový a makový...O tom že je většina aut stočených je ale skutečně zbytečné diskutovat a o tom že ta STK je slabý nástroj taky. Pokud bych to dělal...dovezu auto ze zahraničí, stočím a jedu na STK. U nových aut s garančním servisem se domnívám, že nemusím do servisu který určí prodejce, stále platí jak psal někdo jiný...stejně se nechá značně auto stočit.Problém není v prodejcích, ale v kupujících. Pokud chceme klobásy za 50 Kč/kg vždy se najde někdo kdo nám je tak vyrobí. Chceme skvělá a mladá auta, za minimum peněz s tachometrem nula,nul, prd, hlavně po doktorech z DE, Tak to máme :)

Blizard
4. ledna • 19:34

Ano, jsi v poho, nic neřešíš, zato celou dobu se vozíš v křápu na 4 kolech. Ale někomu to ke štěstí stačí :-D

čert
4. ledna • 11:02

Firemní auto ujede za rok třeba 80.000 km a když se stihne prodat před první technickou, tak je deklarováno jako sotva zajetá leštěnka po řediteli. No, vlk se nažral a koza zůstala celá. Není to poetické :-)) ?

Mirek
4. ledna • 11:12

Znáš firmu, která prodá auto ani ne za rok?

jméno
4. ledna • 12:16

jak je napsáno nahoře, firemní auto ujede ročně třeba 80tkm, tak ho před první technickou (u nového auta 4. roky) stočím a prodám. je to k ničemu...

V12
21. ledna • 8:38

Treba si uvedomit jednu vec - firemne auta tankuju za firemne prachy, ktore idu do uctovnictva ako naklady. Keby to robili naznacenym sposobom, naklady na palivo by vychadzali nadmerne vysoke a kazdy normalny auditor by na takuto nezrovnalost okamzite prisiel - vychadzala by nehorazna nadspotreba. Takze vymysli iny sposob, ako to oklamat ;-)

Mirek
4. ledna • 13:15

Já to takto napsal, neboť firemní auta musí také na pravidelné roční prohlídky, kde se kilometry zapisují. Nebo si myslíš, že leasingovce to bude jedno a záruka v háji je také vedlejší?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukas-e21
4. ledna • 18:53

Mno, leasingovce je zaruka jedno, pokud to neni na operak.Firmy, kde je velkej najezd aut, to resi vetsinou koupi za hotovy a zbavi se ho ve chvili, kdy maj interne predepsano - napr.180tkm.Nebo se to resi operakem, kdy auta toci po roce, a je to vyhodne pro vsechny strany - firma neodepisuje auto 5let, leasingovka vraci rocni/dvoulety ojetiny zpet do prodeje, nicmene v tuhle chvili hrozi ono staceni - prekupnik koupi dvoulety suto se 160tkm, udela z toho 60tkm a hura s nima do sveta.....

Mirek
4. ledna • 20:45

To bych tedy netvrdil. Neznám v okolí jedinou firmu, která točí auta po roce. Nevím, jak chceš uplatnit záruku, pokud vynecháš garanční prohlídku. Osobně se mi to skoro stalo s mým předchozím autem a byl jsem varován přímo zastoupením, že pokud neabsolvuji prohlídku do... nebude mi z tohoto důvodu uznána záruka, pokud se o ní přihlásím. Po vysvětlení problému, nešlo se dostat do servisu, poškozené cesty po povodni, mi povolili delší termín.
Asi pracuji v hloupé firmě, cca 1000 zaměstnanců, auta prodáváme až po klasickém leasingu s nájezdem přes 400 000 km. U žádného auta při prodeji není stočen tachometr, všechny mají každoroční prohlídku, je to i v zájmu firmy, kvůli bezpečnosti posádky. Každé auto má vedenou knihu jízd, která se porovnává s GPS monitorováním auta. Asi to nebude tak výhodné, jak píšeš, jinak by to dělali všichni. Před Vánocemi sousední firma udělal dražbu na svůj vozový park po 5 letech, ta má asi 1500 zaměstnanců, dle tebe tomu také nerozumí. Vyvolávací cena za Octavii byla 50 000 Kč.

jendabenda
5. ledna • 12:55

už jsi brouku pytlíku někdy slyšel o blokové výjimce?

eLzyx
4. ledna • 12:23

pak nezbývá než si takové auto ověřit přes Cebii, která má údaje i z autorizáků, kam ono služební auto nejspíše jezdilo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
4. ledna • 15:02

Nejhorší je, že i ty autorizované servisy v tom často jedou. Aby si třeba udržely loajalitu firemních zákazníků a nakonec pak třeba i vydělaly víc na prodeji stočené ojetiny.

Mirek
4. ledna • 15:46

Tak tuhle pohádku jsem tu čekal. V tomto státě jsou zvláštní lidé, všichni všechno vědí, nic z toho nezažili, všechno je z doslechu a nic z toho nejsou schopni dokázat. :-D

Ludek_II
4. ledna • 15:58

Švagr kámošova kámoše to říkal. B-]

potoks
4. ledna • 11:16

prvni technicka je po 4 letech ;-)

Mirek
4. ledna • 12:49

A ty chceš říci, že auto nemusí po tuto dobu na pravidelné roční kontroly, kde zapisují i kilometry?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hloupej Honza
4. ledna • 12:55

Kupodivu nemusí B-]

Mirek
4. ledna • 12:58

A znáš firmu, která to takto udělá? Nehledě na to, že pokud to budou mít na leasing, tak na prohlídku musí.

osobne
5. ledna • 5:55

Si pleteš servis s STK.

Mirek
5. ledna • 11:26

Pokud jsi to nepochopil, že jsem psal o autě na leasing a garančních prohlídkách v servisu, tak ses právě zařadil do skupiny Čechů, kteří hledají stále problém a způsob, jak někoho podrazit. Níže jsem to rozvinul, ale ty ses ani nenamáhal se svou tupostí si to přečíst.

jendabenda
5. ledna • 9:47

Tak pletení si pojmů je u Mirka už tradicí. Ale zpět k tématu, uvedené opatření je samozřejmě úplně nanic, česká klasika, kdy politici nebo úředníci vytvoří pokus o myšlení, to vždy dopadne špatně. Ukázkový případ, jak to nebude fungovat ani s evidencí STK a servisu:
Firma koupí nové auto se servisním intervalem 30000km. V 25000km stočí tachometr na 5000km a v 30tkm (10t dle tacho) vymění olej a zresetuje servisní interval. Pak jezdí dalších 30tkm, jen předtím, než dosáhne 30tkm opět stočí tachometr. Na oficiální servis jede se stavem tachometru 30tkm, auto má ale 60. 30tkm se dostane do evidence a hurá. Pokud toto pravidelně opakuje, má dokonale evidované auto, jen s dvojnásobkem km, než na tacho. Náklady minimální.
To ale nic nemění na tom, že stáčení tachometrů je způsobeno poptávkou kupujících ne po skutečném stavu auta ale po stavu počítadla km.

Mirek
5. ledna • 11:43

Tradiční je jen to, že kdo nechce, tak nepochopí, že píšu samozřejmě o pravidelných kontrolách v servisu v závislosti na leasingu. Neboj se, není pro mne novinkou, že STK je u nového auta po 4 letech. Zato vidím, že máš asi bohaté zkušenosti s těmito podvody. Kdyby ses namáhal, tak níže jsem napsal, že máme auta monitorována pomocí GPS, tedy je to použito i do účetnictví. Při tvé inteligenci ale pochybuji, že chápeš, co tím chci říci.

puk123
5. ledna • 10:17

Firma se snaží vydělat ve svém oboru podnikání, nebude si špinit prsty stáčením km. Prostě auta ojede a jestli je u aut potenciál ke stočení, prodají je s klidem za odpovídající cenu nějakému gaunerovi, který to udělá za ně.

Mirek
5. ledna • 11:44

Skoro přesně, auta se prodávají zaměstnancům, pokud o ně projeví zájem.

jednabenda
5. ledna • 20:42

Pro Mirky a ostatní sebestředné tupouny připomínám, že šlo o příklad toho, jak snadno a bezbolestně lze nové "geniální" řešení ministerstva obejít a tedy jak je nesmyslné.

m
4. ledna • 11:34

auto se odpisuje 3 roky tak to stiha :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kdepak?
4. ledna • 12:54

V ČR pro osobní auta platí už mnoho let odpisová skupina 2.81, tj. 5 let odpisů.

kdepak?
4. ledna • 12:51

V ,ČR

Doporučujeme

Články odjinud