Konec sedanů? Fastbacky na postupu! Poučení ze Ženevy je zřejmé

Ženeva odmítla klasické sedany! I takové hlasy se objevily po ukončení posledního autosalonu. A nebylo jich málo. Bodovaly totiž vozy s typem karoserie fastback.

Hlavními důkazy na podporu tvrzení o konci tradičních sedanů byly BMW 3 GT (na snímku nahoře) nebo Mercedes Benz CLA. Ty měly signalizovat, že čtyřdveřové, tříprostorové klasické sedany v Evropě končí. Nejsou pro starý kontinent dost trendy. 

Zmiňované vozy dvou německých automobilek mají také čtveřici dveří, ale jejich zavazadlový prostor se proměnil. A to dost zásadně. Nejsou to ani klasické sedany, ani vozy kombi.

Jak BMW 3 GT tak i Mercedes-Benz CLA (ale třeba i BMW 5 GT a Mercedes-Benz CLS) jsou očividně výsledkem snahy výrobců automobilů přilákat nové zákazníky. Neustálého hledání mezer na trhu.

Přitom typ karoserie fastback není nic nového. Vzpomeňme jen na rok 1967, když Pininfarina překvapil s vozem BMC 1800 Berlinetta Aerodinamica.

Jejím poznávacím znamením je to, že zavazadlový prostor je přístupný velkou výklopnou stěnou. Stejné je to i s liftbackem, jenže ten připomíná svým vzhledem více klasický sedan. Fastback působí sportovnějším dojmem.

Klepněte pro větší obrázek
Pininfarina BMC 1800 Berlinetta Aerodinamica z roku 1967.
Klepněte pro větší obrázek
K nejkrásnějším současným fastbackům patří bezesporu Audi A7.


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků