Konec osmiválcového mustangu jen tak nepřijde. Ford s ním má další plány

13 komentářů

josephko
28. prosince • 18:51

Keď sa o 10-15 rokov presadia elektromobily, tak budú V8-ky asi tak moderné ako sú teraz moderné parné lokomotívy...:-D
Elektromobily budú schopné bez problémov nasimulovať zvuk motora aj zvuk aj radenie prevodovky. A bez astronomických nákladov na údržbu.

Zombot
28. prosince • 19:58

Podle Vašeho komentáře si troufnu odhadnout, že s amerikami asi moc velké zkušenosti nemáte. U starého amerického osmiválce totiž řazení převodovky při normální jízdě vůbec nepoznáte. A zvuk sice elektromobil nasimulovat dokáže (ostatně právě Mustang to u EcoBoostu taky dělá), ale vibrace a cukání motoru při přidání plynu elektroauto prostě nahradit nedokáže. K charakteru amerických osmiválců totiž stejně jako u Harleyů patří, že se celé auto neustále klepe a rachotí i když zrovna stojí na místě. A když už jste nakousnul tu údržbu, tak z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že servisování a provoz 40 let starého osmiválce z Detroitu není vůbec žádný problém, a to jak technicky, tak i finančně. Přitom už to je poměrně moderní a velmi pohodlné auto s kotoučovými brzdami, elektrickým ovládáním oken a sedaček, automatickou klimatizací, tempomatem, centrálním zamykáním, posilovačem řízení, vzduchovým podvozkem s automatickou nivelací, katalyzátorem a spoustou dalších vychytávek, které i po těch letech pořád fungují. Pokud už se něco rozbije, tak to je zpravidla elektrika, která se ale na rozdíl od moderních aut se spoustou řídících jednotek dá většinou opravit doma v garáži a s relativně malými náklady. Zbytek je poctivá kovářská práce a speciálně motor díky nesmírně masivní konstrukci a nízkým otáčkám vydrží věky. Až budou dnešní elektromobily bez problémů jezdit i za 40 let, tak uznám jejich nadřazenost proti spalovacímu motoru, ale zatím o tom vzhledem k životnosti baterií a komplikované elektronice dost pochybuji. Naproti tomu předváleční veteráni na srazech vesele bublají i po 80 a více letech, a pokud je zelení aktivisté nezakážou ve jménu boje za lepší zítřky, tak spokojeně poběží ještě další desítky let.

petrklm
29. prosince • 9:27

No nevím, nějakou tou amerikou už hodně let jezdím, ale že by se to třáslo i na místě... ale jinak souhlas, jen poznámku k tý elektrice: vzhledem k jednoduchosti, dotažený až skoro k dokonalosti, se většina závad odstraní Kontaktolem :-)

Sir CHerokee
29. prosince • 12:23

Máme v rodině Shelby z roku 67 a to se třese a rachotí teda fest.

freddka
29. prosince • 8:41

jen poznamka k tomu razeni - to nema nic spolecneho s motorem, to dela prevodovka ... ostatni tve myslenky jsou na tom svou sofistikovanosti dost podobne :-)

sokar
28. prosince • 19:16

I ty simulante. V8 i V6 motory mají servisní náklady naprosto směšný. Na rozdíl od turbovysavačů a dieselů.

freddka
29. prosince • 8:39

to je jasny, u vas na vesnici cim vetsi motor, tim levnejsi provoz... :-)

Sir CHerokee
29. prosince • 12:20

8 válce např. v mustangu jsou takřka nesmrtelné. Nemá to přímé vstřikování, žádná turba, takže normální tlak. Velký objem, takže to nelze tak snadno uhonit. A dokud to tak bude, svět je v pořádku.

rákos
28. prosince • 16:17

Tak to má být. Ať jdou do háje tříválce s turbem!!!

sokar
28. prosince • 17:19

I ty blbý tříválce do města pochopím a dokonce přežiju jen když v zájmu vyššího dobra zůstane u mustangu V8. Sice mustang nechci, ale kdyby přišel o V8 tak by svět tak nějak nebyl úplný.B-]

Antiautomat
28. prosince • 18:20

klud, stale si mozes kupit nejakeho toho zanovneho vipera.

sokar
28. prosince • 19:13

Já si šetřím na vette.:-D

hostík
28. prosince • 12:10

je obdivuhodné přijít po padesáti letech na to, že kromě amíka si to chce koupit i nějaký evropáček či australánek :-D

Doporučujeme

Články odjinud