Koncernový naftový osmiválec je nejspíš tím vůbec posledním

Audi před nedávnem představilo zbrusu novou generaci vznětového osmiválce. Premiéru si odbyl v SQ7 jakožto vůbec nejvýkonnější diesel světa. Disponuje objemem čtyř litrů a produkuje (i díky přispění elektrického přeplňování) výkon 320 kW (435 koní) a 900 Nm točivého momentu.

SUV | Sportovní auta | Premiéry | Audi

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

Jeho umírněnější variantu najdete i pod kapotou nové generace Porsche Panamera 4S Diesel a jistě se s ním v průběhu času setkáme i v dalších modelech. Jak se ovšem zdá, nejspíš je to naposledy, co máme pod kapotou koncernových aut čest s osmiválcovým dieselem.

Podle britského magazínu Autocar chce Audi do roku 2025 prodávat přibližně 25 až 35 % aut s elektrickým pohonem. Z toho si můžete odvodit, že se vývoj vznětového osmiválce pro těch pár prémiových modelů příliš nevyplatí. Tím spíš, když do toho vezmete v potaz nadcházející emisní limity, které jsou výrazně přísnější zejména pro vznětové agregáty.

Právě přísné limity dotlačí nejednu automobilku k tomu, že se z osmiválce stane šestiválec, v tom horším případě klidně čtyřválec. Ostatně, u některých automobilek už se tak stalo, takže tento trend je, zdá se, nevyhnutelný.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků