Koncern VW možná zruší až 40 modelů. Mezi nimi i některé škodovky

Koncern Volkswagen zahájil restrukturalizaci a součástí plánu, jak snížit náklady a přejít na elektrické pohony, je i zrušení velkého počtu stávajících modelů. Volkswagen přiznal, že v průběhu dalších deseti let přestane vyrábět okolo 40 aut v celém koncernu, píší Automotive News.

V současnosti vyrábí kolem 340 různých modelů. Zjednodušování se bude týkat především omezování počtu karosářských variant, například už je jisté, že příští generace Volkswagenu Golf nebude v třídveřovém provedení. Ohrožen je i model Golf Plus. Zůstane jenom Touran a dokonce možná nebude ani Sharan a příbuzný Seat Alhambra.

Elektromobily | Volkswagen | Byznys | Příslušenství | Hybridy

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Potvrzeno už také bylo, že se nástupců nedočká ani trojice miniaut Škoda Citigo, VW Up! a Seat Mii. Ta se nyní vyrábí v Bratislavě. Koncern pouze prodlouží jejich životní cyklus, nahrazeny budou novou generací elektromobilů. I jiné škodovky jsou v hrožení, například model Rapid. A nový Roomster se ani nedostal do výroby.

Zeštíhlování se bude logicky týkat především těch modelových řad, které jsou okrajové a nepříliš výdělečné. Výjimku dostanou exkluzivní modely a tzv. výkladní skříně technologií, jako například vozy Bugatti nebo některá Porsche či Audi.

Život řidiče | Elektromobily | Volkswagen | Palivo

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

S téměř definitivní jistotou ale skončí například Volkswagen Beetle, na konec své životní cesty spěje také třeba VW Jetta a dokonce i kupé Scirocco. Ani Golf Cabrio nemá jistou budoucnost. Rychlý přechod na novou generaci elektromobilů a plug-in hybridů umožní koncernu dokončovaná platforma MEB.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků