Koncern PSA dostal státní půjčku 3 miliardy Euro

Francouzská vláda poskytla koncernu PSA Peugeot Citroën půjčku 3 miliardy eur, jež skupině umožní pokračovat ve vývojovém programu, a nebude zavírat své výrobní závody ve Francii. V každém ze svých pěti francouzských montážních závodů dokonce zahájí v příštích dvou letech výrobu jednoho i více nových modelů. Za současných okolností tak PSA Peugeot Citroën nepřistoupí ani k plánu propouštění zaměstnanců ve Francii.

Společnost mimo jiné také aktivně podporuje ostatní aktéry automobilového průmyslu. A to zkrácením lhůty splatnosti vůči svým dodavatelům v souladu se zákonem o modernizaci francouzské ekonomiky, poskytnutím příspěvku 100 až 200 miliónů euro do Investičního automobilového fondu, zavedením kodexu zásad a konkurenceschopnosti uzavřeným mezi CCFA a CLIFA a vyjednáním zvláštní dohody se Sdružením výrobců plastových dílů zohledňující specifika tohoto odvětví. S ohledem na snižování ekologické zátěže bude též pokračovat ve vývoji vozů se systémem Stop&Start, hybridních a plug-in hybridních pohonů a elektrických vozů. Za tímto účelem se skupina rozhodla zachovat ve Francii všechna svá projektová a testovací střediska. 

V neposlední řadě skupina podpořila rozhodnutí, oznámené francouzským prezidentem, zrušit v roce 2010 specifickou podnikatelskou daň a do konce června 2009 bude společně s vládou a odbory hledat způsoby, jak ve Francii znovu nastartovat konkurenceschopnost francouzského automobilového průmyslu a zlepšit jeho pozici v rámci evropského průmyslu.

Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 165 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků