Koncern Peugeot-Citroën pokračuje v měření emisí svých aut, liší se zásadně

S emisním skandálem se francouzský koncern PSA snaží vypořádat po svém. Za pomoci dvou nevládních organizací měří v reálném provozu vypouštěné emise svých modelů. V autě přitom nechybí spolujezdec ani zavazadla a komfort na palubě zpříjemňuje spuštěná klimatizace. Hodnoty by tedy měly více odpovídat reálnému provozu.

Testy | Peugeot

Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Samotné měření zahrnuje jízdu po běžných silnicích, konkrétně pak 25 kilometrů ve městě, 39 kilometrů po okresních silnicích a 31 kilometrů po dálnici. Přístroj umístěný na tažném zařízení auta měří vypouštěné emise a z nich poté automobilka vypočítá reálnou spotřebu auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Reálná spotřeba všech aut se odlišuje od té tabulkové. Snad vás to nepřekvapuje

Z tabulek přiložených níže je patrná hlavně jedna věc - reálná spotřeba se u žádného modelu ani vzdáleně nepřibližuje té tabulkové. Tak je tomu ale u drtivé většiny prodávaných aut, což ukazuje především na to, že daná metodika měření zkrátka nereflektuje způsob, jakým se auta reálně pohybují.

Testy | Citroën | Hatchbacky

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech: Kdo jsi?

Nezbývá než doufat, že v dohledné době konečně dojde ke změně metodiky. Do té doby budete alespoň u francouzských modelů vědět, kolik vaše auto v provozu spotřebuje paliva. Koncern PSA už teď slibuje, že do konce letošního roku zveřejní test spotřeby pro dalších 20 svých modelů.

Modely Peugeot

Model Naměřená spotřeba Tabulková spotřeba Rozdíl v l/100 km

108 1.2l PureTech 82 BVM5 15'' STD tyres

6.1

4.3

1.8

208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' VLRR tyres

4.7

3.5

1.2

208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 16'' ULRR tyres

4.7

3

1.7

2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' VLRR tyres

5.1

3.7

1.4

2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' VLRR tyres

5.2

3.7

1.5

2008 1.2l PureTech 82 BVM5 16'' VLRR tyres

6.4

4.9

1.5

2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 16'' VLRR tyres

7.1

4.8

2.3

308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' ULRR tyres

4.9

3.2

1.7

308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 16'' VLRR tyres

6.6

4.6

2

308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 16'' ULRR tyres

6.3

4

2.3

3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 17'' VLRR tyres

6.1

4.1

2

3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 17'' ULRR tyres

7.6

4.9

2.7

508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17'' ULRR tyres

6.3

4

2.3

PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 15'' VLRR tyres

6.1

4.3

1.8

Modely Citroën

Model Naměřená spotřeba Tabulková spotřeba Rozdíl v l/100 km

C1 PureTech 82 BVM Feel 15'' STD tyres

6.1

4.3

1.8

C3 PureTech 82 BVM Exclusive 16'' VLRR tyres

6.3

4.6

1.7

C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort 16'' VLRR tyres

5.7

3.8

1.9

C3 BlueHDi 75 S&S BVM 15'' ULRR tyres

4.9

3.0

1.9

C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine 16'' VLRR tyres

5.1

3.6

1.5

C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine 16'' VLRR tyres

6.1

4.3

1.8

C4 BlueHDi 100 BVM Feel 16'' VLRR tyres

5.1

3.6

1.5

C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17'' VLRR tyres

6.5

3.9

2.6

Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction 16'' ULRR tyres

5.7

4

1.7

Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive 17'' VLRR tyres

7.4

5

2.4

Berlingo BlueHDi 100 BVM 15'' VLRR tyres

6.1

4.3

1.8

Modely DS

Model Naměřená spotřeba Tabulková spotřeba Rozdíl v l/100 km

DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic

5

3.6

1.4

DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic

6

4.3

1.7

DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic

5.4

3.8

1.6

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën Nemo 1.36
Rok výroby: 2010
Stav: 42 492 km
Cena: 70 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 180 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 190 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků