Koncern Peugeot-Citroën pokračuje v měření emisí svých aut, liší se zásadně

S emisním skandálem se francouzský koncern PSA snaží vypořádat po svém. Za pomoci dvou nevládních organizací měří v reálném provozu vypouštěné emise svých modelů. V autě přitom nechybí spolujezdec ani zavazadla a komfort na palubě zpříjemňuje spuštěná klimatizace. Hodnoty by tedy měly více odpovídat reálnému provozu.

Testy | Peugeot

Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Samotné měření zahrnuje jízdu po běžných silnicích, konkrétně pak 25 kilometrů ve městě, 39 kilometrů po okresních silnicích a 31 kilometrů po dálnici. Přístroj umístěný na tažném zařízení auta měří vypouštěné emise a z nich poté automobilka vypočítá reálnou spotřebu auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Reálná spotřeba všech aut se odlišuje od té tabulkové. Snad vás to nepřekvapuje

Z tabulek přiložených níže je patrná hlavně jedna věc - reálná spotřeba se u žádného modelu ani vzdáleně nepřibližuje té tabulkové. Tak je tomu ale u drtivé většiny prodávaných aut, což ukazuje především na to, že daná metodika měření zkrátka nereflektuje způsob, jakým se auta reálně pohybují.

Testy | Hatchbacky | Citroën

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech: Kdo jsi?

Nezbývá než doufat, že v dohledné době konečně dojde ke změně metodiky. Do té doby budete alespoň u francouzských modelů vědět, kolik vaše auto v provozu spotřebuje paliva. Koncern PSA už teď slibuje, že do konce letošního roku zveřejní test spotřeby pro dalších 20 svých modelů.

Modely Peugeot

Model Naměřená spotřeba Tabulková spotřeba Rozdíl v l/100 km

108 1.2l PureTech 82 BVM5 15'' STD tyres

6.1

4.3

1.8

208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' VLRR tyres

4.7

3.5

1.2

208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 16'' ULRR tyres

4.7

3

1.7

2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16'' VLRR tyres

5.1

3.7

1.4

2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' VLRR tyres

5.2

3.7

1.5

2008 1.2l PureTech 82 BVM5 16'' VLRR tyres

6.4

4.9

1.5

2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 16'' VLRR tyres

7.1

4.8

2.3

308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16'' ULRR tyres

4.9

3.2

1.7

308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 16'' VLRR tyres

6.6

4.6

2

308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 16'' ULRR tyres

6.3

4

2.3

3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 17'' VLRR tyres

6.1

4.1

2

3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 17'' ULRR tyres

7.6

4.9

2.7

508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17'' ULRR tyres

6.3

4

2.3

PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 15'' VLRR tyres

6.1

4.3

1.8

Modely Citroën

Model Naměřená spotřeba Tabulková spotřeba Rozdíl v l/100 km

C1 PureTech 82 BVM Feel 15'' STD tyres

6.1

4.3

1.8

C3 PureTech 82 BVM Exclusive 16'' VLRR tyres

6.3

4.6

1.7

C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort 16'' VLRR tyres

5.7

3.8

1.9

C3 BlueHDi 75 S&S BVM 15'' ULRR tyres

4.9

3.0

1.9

C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine 16'' VLRR tyres

5.1

3.6

1.5

C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine 16'' VLRR tyres

6.1

4.3

1.8

C4 BlueHDi 100 BVM Feel 16'' VLRR tyres

5.1

3.6

1.5

C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17'' VLRR tyres

6.5

3.9

2.6

Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction 16'' ULRR tyres

5.7

4

1.7

Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive 17'' VLRR tyres

7.4

5

2.4

Berlingo BlueHDi 100 BVM 15'' VLRR tyres

6.1

4.3

1.8

Modely DS

Model Naměřená spotřeba Tabulková spotřeba Rozdíl v l/100 km

DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic

5

3.6

1.4

DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic

6

4.3

1.7

DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic

5.4

3.8

1.6

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků