Koncern General Motors je zpátky v zisku, po třech letech ztrát

Někteří nevěřili, jiní ani nedoufali, ale koncernu General Motors se podařilo dostat zpět do černých čísel. A to po dlouhých třech letech, kdy nevydělal ani cent.

Za první tři měsíce letošního roku totiž vykázal provozní zisk 1,2 mld. dolarů při obratu 31,5 mld. Čistý zisk pak činí rovných 865 milionů dolarů, tedy 1,66 dolaru na akcii.

Za pozitivní výsledky vděčí GM především svému působení na severoamerickém trhu. Zde vydělal 1,2 miliardy dolarů před zdaněním a odečtením úroků, což je značný posun oproti ztrátě 3,4 miliardy z loňského roku. Na pozitivním výsledku se ale podílí i nakonec úspěšný prodej Saabu automobilce Spyker.

Evropská divize zůstala v minusu, když vykázala ztrátu 0,5 mld. dolarů, oproti 0,8 mld. z předchozího kvartálu je ale i to zlepšení. Pozitivnímu výsledku naopak přispěly aktivity GM ve zbytku světa, kde byl rovněž výrazně v zisku - 1,2 mld. dolarů před zdaněním a úroky oproti 0,7 mld. v předchozích třech měsících. O zbytek se postaraly úroky a daně, které mají za následek výše zmíněná čísla.

Snad to není poslední úspěšný kvartál GM a automobilce se bude dařit i nadále.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků